Oonko tunteeton narsisti, kun en jaksa masentunutta ystävää lohduttaa tapaamalla juuri nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äh

Vieras
Vaikka hän on lohduttanut minua, kun minulla on ollut vaikeaa..? Ei tänmä ole eka masennus hänellä, mutta on silti NIIN huono omatunto. Ystävä on tärkeä, mutta ei ole juuri nyt aikaa oikeastaan mihinkään, enkä vaan jaksa uhrata sitä vähäistä lapsen kanssa/ perheen kesken vietettävissä olevaa aikaa masentuneen ystävän tapaamisen:/ Lapsi halii jo nyt työpäivän jälkeen niinä vähinä arjen yhdessäolotunteina ja haluaa syliin, kun on ikävä äitiä...:/

[QUOTE="a p";24034626]No oikeastaan akuutti tilanne on ollut päällä viikon nyt, enkä ole järkännyt sitä paria tuntia. Taidan tehdä niin että juhannuksen jälkeen järkkään vaikka väkisin...[/QUOTE]

Anna olla ja jätä tuo ystävä rauhaan heti. Sinä et ansaitse häntä. Olet varmasti osasyy miksi hän on masentunut: ehkä kaikki hänen ihmissuhteensa ovat samaa kakkaa kuin sinä ja hän ei erota hyvää ihmistä huonosta ja on saanut osakseen vain itsekkäitä ihmisiä, jotka kyllä hyväksikäyttävät mutta mitään eivät anna.

Ystävää autetaan silloin kun hän apua tarvitsee, ei silloin kun se sinulle sopii.

no et sä kovin reilu ainakaan ole. ystävä oli siinä kun sulla oli vaikeeta..

No oon kyllä ollut aikaisempina masennusaikoina läsnä, pakko on sen verran puollustautua. Mutta onhan se niin, että oikean ystävän pitää olla lohduttamassa silloion kun ystävää tarvitaan. Ja juuri tämä ystävä onkin aina ollut minulle...

Ääh, tää on niin inhottava tilanne;/ Mulla on mies kaiken lisäksi juuri keuhkokuumeessa, en vaan pääse täältä kotoa yhtään mihinkään juuri nyt:/

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24034716:
Miksei sitä ystävää voi tavata sen lapsen kanssa? Paitsi tietysti jos ystävän akuutti masentuneisuus johtuu lapsettomuudesta tai keskenmenosta, ni sitten ehkäpä ei...

Se on ´lapseton mies. joka ei jaksa lapsia. Varsinkaan nyt.

[QUOTE="jokuvaan";24034746]Miks ei tää ystävä vois tulla teille hetkeks kun saat lapsen nukkumaan?[/QUOTE]

Lapsi nukahtaa 19.30-22 ihan sattumanvaraisesti, mulla herätys 6.20. Eikä lapsi nukahda ilman nukuttajaa, joka olen miehen sairauden takia toistaiseksi minä. Eli ei valitettavasti tuokaan onnistu.

Yhteistyössä