Oonkohan mä vähän turhan epäluuloinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Mies oli joulukuun alussa työhaastattelussa ja sai paikan.

Työ alkaa varsinaisesti jossain vaiheessa tätä kuuta, mutta on kuitenkin ollut perehtymässä työhön jo joulukuun aikana, ja on saanut työssä tarvittavat välineet. Mies on myös alustavia töitä tehnyt omalla ajallaan.

Se mikä mua ihmetyttää, on se ettei työsopimusta ole kirjoitettu. Siitä on monta kertaa ollut kuulema puhetta, mutta koko sopimusta ei ole mies edes nähnyt...

Oonkohan mä turhan epäluuloinen?

Tuli vaan vähän epämääräinen fiilis, kun pari kertaa mies on ollut menossa jo kirjoittamaan työsopimusta, mutta se henkilö kuka sopimuksen kirjoittaa, ei olekaan ollut paikalla. Ei anna kovin pätevää kuvaa firmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Christina Death:
Kyllähän suullinen on yhtä pätevä ku kirjallinenkin, tosin vaan vaikeempi näyttää toteen jos tulee riitatilanne.
Työsuhdetta ei kyllä voi kiistää jos kerran on saanut jo työvälineet yms.

Noinhan se on.

Mä vaan oon tyhmä sellainen stressaaja, että murehdin jo etukäteen, että miten sujuu sitten esim. palkan maksut, jos jo työsopimuksen kirjoitus on noin hankalaa :ashamed:

Pitää vaan huolen et soppari tulee kirjotettua ennen kuin varsinaiset työt alkaa! Vaikka suullinenkin sopimus on pitävä oon sen verran kuullut ja nähnyt että eihän se mitään maksa vaikka ottaa ihan varman päälle ja hoitaa sen sopimuksen alta pois :)

Yhteistyössä