Oonks mä ainut joka ei ymmärrä tätä "merkki" vaate vouhotusta??

Alkuperäinen kirjoittaja Lillan:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
En ymmärrä sitä, että juostaan tietyn merkin perässä. Mutta sen, että juostaan tiettyjen ominaisuuksien perässä kun kyse on vaikkapa lapsen haalarista ja kengistä, ymmärrän erittäin hyvin.

Tätä viisautta on helppo ja mukava peesata!

Niinpä. Kyllä täytyy olla kunnon talvivaatteet ja kengät, että pysyy kuivana koko ulkoilun.

Alkuperäinen kirjoittaja adolfiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillan:
En ymmärrä sitä, että juostaan tietyn merkin perässä. Mutta sen, että juostaan tiettyjen ominaisuuksien perässä kun kyse on vaikkapa lapsen haalarista ja kengistä, ymmärrän erittäin hyvin.

Tätä viisautta on helppo ja mukava peesata!

minäkin peesailen tätä :)

juuri näin meidänkin perheessä =)

Sen verran vielä aiheesta, että se mihin mieltyy ei katso aina hintaakaan. Ostan sen mikä näyttää joltain päällä, missä on mukava olla oli se sitten pradan poolo tahi hm.. Tosin en omista mitn pradaa joten ei saa hermostua :xmas:

Luin vain aloituksen ja tuumaan, että minusta esim. halppishaalarit on kivemman näköisiä kuin reimatecit, yleensä. Tosin, ulkonäkö ei ole se olennainen ja tärkeä kriteeri kun lapselle ulkovaatetta valitaan, mutta toistaiseksi ovat halvemmatkin ajaneet asiansa moitteetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Perskutarallaa:
Että pitää olla Reimateciä ym...Mitä enempi maksaa niin sen "parempi"...

Ääh, ei mee mun jakeluun :D Tai noh, ehkä teini-iässä olin merkin perään ja kilpailtiin että kellä on kalliimmat kuteet :p

että yleensäkkin vouhotetaan sen reiman perään ei saa multa mitään ymmärrystä.

Todella huvittavaa kun mammat isolla ämmällä tutkii niitä hemmetin toppapukuja, jotka varmaan pitää pikku pisutkin sisällään .

Näin juuri!

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Se on kyllä niin totta se, että laatu maksaa. Ja jos haluaa vaatetta käytettävän monella lapsella tai myy sen pois, niin jälleenmyyntiarvo on ihan eri luokkaa merkkivaatteella.

Höpöhöpö, minä en ainakaan kehtaa myydä käytettyjä teccejä eteenpäin. Mikä jälleenmyyntiarvo niissä voi olla, kun eivät pidä enää vettä, on viiltoja jne. Toki voisin saada hyvätkin rahat, mutta moraali estää myymästä.

mä yleensä ostan Reimaa, koska tehtaanmyymälä sattuu olemaan lähellä, hyvää ja halpaa =0) Ennemmin kestävät vaatteet, ku et tarvii kuivatella koko ajan.

KÄYTÄNNÖLLISYYS JA KAUNEUS RATKAISEE .

Meilläkään ei kyl ole ollut eikä kovin äkkiä tule olemaankaan Reimatec tms. vaatteita. Jos ei Lassiet kelpaa niin kattokoot muut mammat muualle. Ne on meillä toiminu ihan hyvin. Kun tuolla aiemmin joku kommentoi et jos ei ole varaa ostaa... meillä se ei ole kyl siitä kiinni mut kun muksut kasvaa niin kamalaa vauhtia ja mä en kirppiksiä harrasta vaan annan eteenpäin niin meidän kahden pojan käyttämät Lassiet on menneet ihan ehjinä eteenpäin lahjoituksena tai ihan pikkurahasta. Eli et himpan edullisemmillakin pärjää, varsinkin täällä "korvessa". :D

Meillä on niin kauniit lapset, että ei tarvitse vaatteilla pöyhkeillä. Itsekin olen kaunis ja tyytyväinen itseeni, ei tarvitse merkkikrääsää enkä ole koskaan tarvinnut, kun olen niin mielettömän tyytyäväinen itseeni ja omiin lapsiini näin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on niin kauniit lapset, että ei tarvitse vaatteilla pöyhkeillä. Itsekin olen kaunis ja tyytyväinen itseeni, ei tarvitse merkkikrääsää enkä ole koskaan tarvinnut, kun olen niin mielettömän tyytyäväinen itseeni ja omiin lapsiini näin.

Ei kai merkkivaatteet ole mikään rumien etuoikeus. Kyllähän superhyvännäköiset juokkiksetkin pukee lapsensa vimpan päälle merkkikuteisiin. Meitä hyvännäköisiä ihmisiä vasta kadehditaankin, kun päällä on vielä hyvännäköiset ja kalliit vaatteet B). Ikään kuin kauneus pitäisi verhota rumiin halpisvaatteisiin?

En ole niinkään merkkuskoinen, mutta meillä on lastenvaatteita liikaa. Rakastan ostaa lapsille vaatteita, mutta yleensä ostan ne esim. h&m:stä.
Ulkovaatteisiin yleensä panostan sen verran, että kosteussuoja löytyy ( esimerkiksi Jonathan tai Remu ).

Kyllä meillä vähemmälläkin pärjättäisiin, mutta syy miksi olen tälläinen kun olen on se, että itte en saanu ikinä pienenä mitään vaatteita. Kuljin isoveljien vanhoissa ja sitten koulussa aina vinoiltiin, että sulla on poikien vaatteet ja sulla on aina noi samat vaatteet ja naurettiin. :ashamed: Kai siitä joku trauma on jäänyt ja haluaa sitte omat mussukat puettaa hienosti! :heart: :heart:

Mun mielestä reima ei edes ole mitenkään ihmeellinen merkki. Se on hyvä laadultaan ja kaunis väreiltään. En laske sitä merkkivaatteeksi. Meillä on ollut vaikka mitä halpishaalareita, mutta kun löysin reiman niin johan lensi halpishaalarit kaapin pohjalle. Ajatelkaapa, meillä on jopa rukaset ja hatutkin reimateciä. Hui kamala. :o :laugh:

Kyllä minulle merkkivaatekin kelpaa, jos se on hyvä. Ja saa vaate maksaakin, jos se on hyvä, lapsellakin. Mutta näitä miniatyyrivaatteita lapsella en ole koskaan pitänyt kivoina, että tehdään aikuisten tyyriistä muotikuteista lapsille pienoismalleja, ne näyttävät karmeilta. En nyt osaa nimetä muuta kuin semmoiset lakkatakit.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Kyllä minulle merkkivaatekin kelpaa, jos se on hyvä. Ja saa vaate maksaakin, jos se on hyvä, lapsellakin. Mutta näitä miniatyyrivaatteita lapsella en ole koskaan pitänyt kivoina, että tehdään aikuisten tyyriistä muotikuteista lapsille pienoismalleja, ne näyttävät karmeilta. En nyt osaa nimetä muuta kuin semmoiset lakkatakit.

Meinaatko ihan vakavissasi, että samanlaisia lakkatakkeja on aikuisillekin :laugh:. Tasan tarkkaan lapsille suunniteltuja takkeja nuo lakkatakit on. Myös värit on just ei melkein lapsille. Taidat vain olla kade, kun itselläsi ei ole varaa ostaa niin kallista takkia :D.

Minä en ymmärrä edes sitä ominaisuuksien perässä juoksemista. Jos esim. Lassien haalareissa säilyy 95 % kuivana niin miksi pitää ostaa huippukalliit, joissa säilyy 120 % kuivana?

Luulen, että tämä merkkien perässä juokseminen on enemmänkin nuorten äitien touhua. Ei vielä luoteta omaan arvostelukykyyn vaan ostetaan varmuuden vuoksi kaikkein kalleinta.

Olen itse kokeillut haalareita laidasta laitaan vanhemmalla lapsella ja todennut, että riittävät ominaisuudet on myös keskihintaisilla haalareilla.

En ymmärrä minäkään.

Joissakin piireissä tuntuu olevan pakko pukea lapset viimeisen muodin mukaan ja maan parhaisiin merkkivaatteisiin. Mikäs siinä, mutta on se vähän oudon näköistä, että lapset leikkii leikkipuistossa "pyhä"kamineet yllään. =)

Yhteistyössä