"Oot ihan kamala pentu!"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Rumasti, todella rumasti sanottu, mutta en vaan enää jaksa :'(
5v riehuu ja heiluu koko hereillä olonsa ajan, hävittää vaatteitaan (ei muista minne jätti), melskaa ja kiukkuaa eikä kuuntele.

Miksei se voi olla normaali, rauhallinen? Miksei voi uskoa, kun kerran pyytää lopettamaan/pukeutumaan/hammaspesulle tai ihan mitä vaan. KAIKEN joutuu sanomaan vähintään kolmesti.

Miksi ikinä halusin enemmän kuin yhden lapsen...

:hug: :D

Aika helpolta kuulostaa, jos jo kolmas kerta menee perille...

Yritä jaksaa ja pyydä anteeksi, että sanoit pahasti. Käytös voi olla kamalaa, ei pentu. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja HyväSylvi:
Onko toi teidän mielestänne todella pahasti sanottu..? Mä oon sit tosi tosi paha äiti :ashamed:

Minusta se on pahasti sanottu. Mutta kun on ihan loppu-poikki-katki eikä vaan jaksa, tulee tollanen sammakko suusta :(

Niin, siis tuon vuoksihan ihmisten hoitaminen on helv.etin raskas työ. Kun kukaan ei tee kuten minä haluan (ei tee vanhukset, eikä tee lapset, vaan heillä on oma tahto ja he sotkevat ja sylkevät usein tahallisesti, ja tekevät kaikkea mistä minä en pidä).

Siltihän suomessa lasten hoitaminen ei ole edes työtä. Palkkatyössä kävyät tekevät työtä, mutta lasten hoitaminen kotona ei ole työtä, jota arvostetaan, vaikka 95% ihmisistä ei jaksaisi hoitaa lapsiaan itse 24/7/365.

No älä välitä, mä sanoin tänään meidän seiskavuotiaalle, että se on niin kamala kakara ettei kukaan kohta enää tykkää siitä ja kohta kukaan ei halua olla enää sen kaverikaan (tapellut paljon muiden kanssa)... :ashamed: :snotty:

juu ei parane ääneen sanoo mitää..muuten tehää ilmo sossuu..niinku meillä..naapuri kuullu mun huutavan että mä en kestä teitä eänää ja että senkin hyeena! ja nyt alkoi lasten suojelu selvitys :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se on vähintään 3 kertaa, tänä aamuna pyysin viidesti pukeutumaan :whistle:

Pääsit vähällä, mä taisin sanoa liki 50 kertaa tuolle meidän 4vee neitille :D No en ihan mutta viis kertaa ei tosiaankaan riittänyt. Sit otettiin aikaa ja vaattet oli päällä ajassa 2min 15sek. =)

entä jos ei jaksa enää käskea pukemaan eikä jaksa tapella joka asiasta?
(täällä toinen joka olisi sen yhden jaksanut kasvattaa kunnolla, nyt tämä on kovaa työtä24/7)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotipsykologi:
Syöttäkää rasvahappoja! Auttaa ainakin jonkin verran, ihan oikeasti.

Mä voisin syöttää vaikka mustekalan lonkeroita, jos tietäisin että auttais! Miten noi rasvahapot auttais? Ruuasta vai purkista?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotipsykologi:
Syöttäkää rasvahappoja! Auttaa ainakin jonkin verran, ihan oikeasti.

Mä olen kanssa kuullut noista hyvää. Meillä ylivilkas 4v. Mutta enpä uskalla monien allergioiden takia lähteä antamaan, monissa esim. kalaöljyä :(

Ai jaa, sulla on vaan 5-vuotias kamala pentu. Mulla on 10- ja 12-vuotiaat, joita pitää hoputtaa aamulla ylös sängystä, sitten hammapesulle, syömään ja kouluun. En sano niille, että olette kamalia, mutta mun karmea ääneni kertoo senkin edestä =:( . Joukon jatkoksi voisin lisätä vielä mieheni, joka komentaa lapsia toisinaan niin ivallisen ilkeästi, että mies tuntuu pahimmalta pennulta. - Täältä saat sympatia, enkä yhtään vähättele tilannettasi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ai jaa, sulla on vaan 5-vuotias kamala pentu.

Tuo 5v ei vaan ole ainoa lapsi, mukaan mahtuu yksi uhmaikäinen (että voi senkin elämä olla välillä vaikeeta :D ) ja koululainen. Mutta toi 5v on kaikista vaativin, työläin ja sanotaanko kauniisti että haastavin...
Meilläkin mies jokus kilahtaa sille tosi herkästi. Viimeeksi kun imuri sippas, pisti senkin lasten piikkiin :ashamed:

Mutta mistä noita rasvahappoja voisi hankkia? Ovatko siis ihan vitamiinien tapaisia pillereitä? Voisin vaikka kokeilla.

Yhteistyössä