Ootteko olleet miehenne kanss koskaan pois kotoa yötä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen tytön äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vauva on 8 kk ikäinen ja yhden kerran ollaan oltu kahdestaan reissussa, koska kolmen lapsen hoitojärjestelyt on aika hankalia.

Aiemmin oltiin enemmän, kun oli vähemmän lapsia ja oli helpompi järjestää hoito. Tuo vauva on tavallaan aika vaativa, kiltti mutta sellainen, etten osaa kertoa yhtä selkeästi esim. päivärytmistä, vanhemmalla lapsella oli hyvin säännööllinen päivärytmi ja olihelppo antaa hoito-ohjeet vieraammallekin hoitajalle.

Omakotitalossa on niin paljon työmaata ja rahanreikää, ettei ennätä eikä ole varaa mennä mihinkään, ilman lapsia,. Jos lasten kanssa, niin kiva.

Taitaa olla 1v 2kk, kun kuopusta odottaessa mieheni ja minä olimme reissussa peräti 4 yötä putkeen. Esikoinen silloin 2.5 v .Taisi aika mennä enimmäkseen hotellihuoneessa nukkuen ja syöden. Luksusta , että molemmat vanhemmat saavat syödä taikka nukkua samaan aikaan...vieläpä samassa sängyssä :) Lapsenvahteja on, mutta ei jotenki raski jättää ainakaan pienintä vielä yöhoitoon "hupimielessä". On ollu kyllä yökylässä, kun latasimme akkuja kotona nukkuen.

Ollaan oltu miehen kanssa kotoa pois, Köpiksessä, laivalla ja ihan vaan Helsingissä hotellissa. Ja kotonakin ollaan oltu kaksin kun muksut olleet hoidossa. Kyllä me tarvitaan kaksinoloaikaa ihan ehdottomasti, ja useemmin ku kerran vuodessa. :|

Ollaan oltu joitakin kertoja siten kotona kaksin yön tai kahden aika, että tyttö on ollu isovanhemmilla hoidossa. Mutta itse ollaan oltu reissussa vain yhden kerran. meillä kun pitää olla huoltaja myös koirille, jos meinataan lähtee reissuun. Tarkoitus olis saada lapsenlikka toukokuun lopulle, että päästäis kahdestaan kalastuskauden avajaisiin läheiselle virkistyskalastusalueelle. Pyritään pitämään kahden keskeinen viikonloppu / yhden yön aika ainakin kerran vuodessa. Vietetään sillon sitä paljon puhuttua laatuaikaa kahdestaan.

Ei olla oltu poissa kotoa ilman lapsia. Reissattu kyllä ollaan, mutta lapsen/lapsien kera. Ennen lapsia ehdittiin kyllä olemaan kaksistaan reissussa ja kotona, seurusteltiin 14 vuotta ennen ensimmäistä lasta ja reissattiin ihan tarpeeksi, ettei ole ollut tarvetta lapsia hoitoon laittaa pidemmäksi ajaksi.

Kerran 4 vuoden aikana ollaan miehen kans yks yö oltu hotellissa ja poika oli sillon mummolla yötä, huomenna ollaan lähdössä koko perhe(minä, mies ja poika 4v ja poika 10kk) mun äitin luo 100 km päähän 1 yöks, illalla aateltiin miehen kans käydä ehkä jossain ulkona!

Ollaan oltu kaksistaan reissussa muutamia kertoja. Pari vuotta sitten oltiin mun siskon luona kylässä italiassa ihan kahdestaan ja jopa 9pvä! Lapset oli mun vanhempien luona ja hyvin meni.
Lapset oli päivät hoidossa, niin niiden päivärytmi pysyi samanlaisena kun meidän kotona ollessa. Ja lapset oli tuolloin 3v ja 1v. Viimeksi oltu tammikuussa risteilyllä kavereiden kanssa. Lapsista kiva päästä joskus mummon ja vaarin luokse ihan kaksistaan... :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ennen lapsia ehdittiin kyllä olemaan kaksistaan reissussa ja kotona, seurusteltiin 14 vuotta ennen ensimmäistä lasta ja reissattiin ihan tarpeeksi, ettei ole ollut tarvetta lapsia hoitoon laittaa pidemmäksi ajaksi.

Mä en itse oikein ymmärrä tätä.

Ennen lapsia kerettiin, eikä enään ole tarvetta.

Mulla ainakin on vielä lapsienkin jälkeen tarvetta olla mieheni kanssa kahdestaan, ehkä jopa suurempikin tarve kun se kahdenkeskinen aika ei enään ole joka päiväistä. Ei se parisuhteen hoitaminen lapsiin lopu, siittä se vasta alkaa.

No me ollaan oltu viikon häämatkalla kahdestaan ja sitten sitä ennen oltiin yks vkl mökillä kahdestaan, harjoittelu mielessä. Nyt n. k sitten lapset olivat itse reissussa koko viikonlopun.

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Ennen lapsia ehdittiin kyllä olemaan kaksistaan reissussa ja kotona, seurusteltiin 14 vuotta ennen ensimmäistä lasta ja reissattiin ihan tarpeeksi, ettei ole ollut tarvetta lapsia hoitoon laittaa pidemmäksi ajaksi.

Mulla ainakin on vielä lapsienkin jälkeen tarvetta olla mieheni kanssa kahdestaan, ehkä jopa suurempikin tarve kun se kahdenkeskinen aika ei enään ole joka päiväistä. Ei se parisuhteen hoitaminen lapsiin lopu, siittä se vasta alkaa.

Moni priorisoi lasten kanssa olemista sen jälkeen kun on niitä tehnyt. Aikansa kutakin ensin kuherrellaan ja sitten keskitytään lasten hoitoon. Pian kun lapset kasvavat jää taas enemmän aikaa yhdessä olemiseen.

Moni priorisoi lasten kanssa olemista sen jälkeen kun on niitä tehnyt. Aikansa kutakin ensin kuherrellaan ja sitten keskitytään lasten hoitoon. Pian kun lapset kasvavat jää taas enemmän aikaa yhdessä olemiseen.

Älä hätäile, kerroin vain OMAN mielipiteeni ja kuinka itse suhteessani käyttäydyn.

Älä hätäile, kerroin vain OMAN mielipiteeni ja kuinka itse suhteessani käyttäydyn.[/quote]

Niin ja se että haluaa miehen kanssa viettää kahdenkeskistä aikaa, ei todellakaan tarkoita sitä että lapset eivät olisi elämässä etusijalla!

Kyllä mullekin riitti ne menovuodet.. nyt on kivasti enemmän ikää ja sitä myöden jaksetaan oikein hyvin olla kotona, että ei me pois olla menty. Niin monta lasta ettei kukaan edes huoli noita kerralla mihinkään ellei maksa ja paljon :laugh:

esikoisen syntymän jälkeen ei 9 vuoteen oltu missään, sit lähettiin ja kuinka ollakaan tulin raskaax sillä reissulla (kierukka petti).. no sit oli neljä lasta...taas oltiin kiltisti kotona 3 vuotta ja taas lähdettiin reissuun ja tuloksena kohdun ulkopuolinen raskaus... ei oikeen tosiaan uskalla... viitonen tuli ihan kotioloissa tehtyä tietoisesti ja nyt kyllä taas uskaltaa kun annettiin värkit valtiolle... nykyisin ollaan kahdestaan noin kerran kuukaudessa

Yhteistyössä