Ootteko te raskaana ollessanne sallineet itsellenne kaiken?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gloria

Aktiivinen jäsen
03.06.2004
9 087
1
36
Minä en.
Tarkoitan nyt sitä, että jos tekee mieli suklaata niin voin ottaa palan ta pari, mutten levyllistä :o
Mä syön muutenkin aika terveellisesti niin en mä kyllä raskaana ollessanikaan ole sitä muuttanut.
Entäs muuten? :D Syöttekö aina mitä mielii tekee, vai mietittekö ensin?

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Minä en.
Tarkoitan nyt sitä, että jos tekee mieli suklaata niin voin ottaa palan ta pari, mutten levyllistä :o
Mä syön muutenkin aika terveellisesti niin en mä kyllä raskaana ollessanikaan ole sitä muuttanut.
Entäs muuten? :D Syöttekö aina mitä mielii tekee, vai mietittekö ensin?

Olen syönyt pitkälti mitä haluan, ja kuinka paljon haluan raskauden varjolla.
Ennen raskautta en pystynyt syömään suklaasta kuin muutaman palan, ja tuli huono olo, nyt voin huolella vedellä koko levyn kerralla..
Ainoa asia, johon en ole koskenut ruoasta, on maksa.
Enkä murehdi painonnousua enää, aioin palata samaan mitä olin, keinolla millä hyvänsä. Verenpaineet ja sokerit kuitenkin olleet erinomaiset koko raskauden ajan! :)
T-Bird 30+6

No olen aikalailla |O Idiootti minä. Söin kuopuksen loppuraskauden aikana joka päivä levyn suklaata :o :snotty: Ja sit muka ihmeteltiin, et kuin se oli niin iso (melk. 5kg), kyllä mä syömisilläni sen lihotin :ashamed: Ja nyt saan sitten syyttää ihan vaan itseäni, että saisin tehdä tosi kovan työn et pääsisin tästä mahasta eroon ja nyt just tällä hetkellä musta ei vaan ole siihen :(

Kyllä mä aina mieti, et kannattaakohan tätä nyt syödä ja sen syömisen jälkeen tulee morkkis ;) Nyt oon taas lipsunut, se riippuu mulla ainakin ihan siitä, et mikä elämäntilanne on päällä, kun on vaikeeta niin en jaksa panostaa syömisiin.. Ja annan itelleni luvan vähän mässäillä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
No olen aikalailla |O Idiootti minä. Söin kuopuksen loppuraskauden aikana joka päivä levyn suklaata :o :snotty: Ja sit muka ihmeteltiin, et kuin se oli niin iso (melk. 5kg), kyllä mä syömisilläni sen lihotin :ashamed: Ja nyt saan sitten syyttää ihan vaan itseäni, että saisin tehdä tosi kovan työn et pääsisin tästä mahasta eroon ja nyt just tällä hetkellä musta ei vaan ole siihen :(

Kyllä mä aina mieti, et kannattaakohan tätä nyt syödä ja sen syömisen jälkeen tulee morkkis ;) Nyt oon taas lipsunut, se riippuu mulla ainakin ihan siitä, et mikä elämäntilanne on päällä, kun on vaikeeta niin en jaksa panostaa syömisiin.. Ja annan itelleni luvan vähän mässäillä :headwall:

Tätä sanoi mulle neuvolan-tätikin että ihmekös se on että vauvojen syntymäpainot on nousussa kun ne uitetaan niin sokerissa ettei mitään rajaa. Vaikka ei olisi raskausajan diabetestäkään niin kyllä vauvan saa suklaa-dieetillä kasvamaan isoksi, kenenkään insuliinituotanto ei kestä ihan naurettavuuksia.

Mä söin aika lailla sen miten normaalistikin. Ei tullut ylimääräisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:

Tätä sanoi mulle neuvolan-tätikin että ihmekös se on että vauvojen syntymäpainot on nousussa kun ne uitetaan niin sokerissa ettei mitään rajaa. Vaikka ei olisi raskausajan diabetestäkään niin kyllä vauvan saa suklaa-dieetillä kasvamaan isoksi, kenenkään insuliinituotanto ei kestä ihan naurettavuuksia.

No mun neuvolantäti suositteli menemään neuvolan jällkeen kaupan kautta kotiin, että hakisin sieltä vaikka suklaata, jos se piristäisi mieltä |O

enpä ole koskaan katsonut mitä suuhuni pistän, ja en niin tehnyt raskaanakaan. Toki maksaa, ja siinä kiellettyjen ruokien listalla olleita ruokia vältin/söin kohtuudella....ja paino ei noussut kun 15 kiloa koko raskausaikana...11kk synnytyksestä omissa mitoissa taas

Mä vedin kyllä ihan surutta kaikkea mitä mieli teki niin paljon ku kupuun mahtu. Söin muutenkin ihan sikana, ettei ainakaan mun alipainosta päässy pojalle haittaa olemaan :p

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:

Mulle iski kuopuksen odotuksen aikana aivan mielettömät suklaan himot joita en voinut vastustaa ja sitä tuli syötyä joka päivä. Esikoisen odotusaikana sitten taas söin äärettömän terveellisesti, enkä herkutellut ollenkaan. Esikoinen painoi 3320g ja kuopus 3400g... Itse olen keräsin molemmissa raskauksissa 10 kiloa painoa ja olin kahdessa viikossa vanhoissa mitoissa (50kg). Eka raskaus siis tuli elettyä terveellisesti ja syötyä erittäin hillitysti ja tokassa raskaudessa söin itseni ähkyyn joka päivän ja siihen päälle jatkuvat suklaa mässäilyt.

Ekassa raskaudessa söin sellaisella urakalla ettei tosikaan. Tehtiin useita kertoja viikossa kierros miehen kanssa. Eli kaupasta jädeä ja dominokeksejä (jotka muussattiin), sit haettiin kebabit ja vielä vierestä filmejä ja iiiiisot säkit irtsareita. Ja tuo oli vasta alkua...lisäks söin koko ajan varkain karkkia ja kotona tein itse pitsaa tai sit söin himoitsemani riihileivän kokonaan yksin.

Mies lihosi 20 kg ja mä 30 kg. Poika painoi 4040 g, mutta olen täysin varma että olis ollut iso ilman syömisiäkin.

Nyt oon hillinnyt syömisiäni vähän. Edelleen oon herkutellut, mutta aivan eri mittakaavassa kuin ennen. Tosin tuossa yhdessä vaiheessa oli ihan järkky syöppövaihe ja silloin nousi painokin siihen mitä se nyt on. Tähän mennessä on siis kiloja tullut nyt 6-7.

Mä olen toisella kuulla ja mässännyt itselleni 6 kiloa painoa yhdessä kuukaudessa. Kuvotan itseäni aivan todella kovasti, mutta toisaalta eikö se nyt ole kuitenkin parempi vaan lihota kuin jatkaa sellasta ketjupolttamiseksi luonnehdittavaa tupakointia? Siis näin raskausaikana? En ole meinaan polttanut yhtään :)

Lisäksi mulla on karmeeta kuvotusta, joka menee vain syömällä ohi eli tilanne on todella hankalaa. Onkohan painoa mahdollista saada tasaantumaan keskiraskauden aikana? Meinaan että jos olo paranisi ja vierotusoireetkin helpottaisivat tn ekan kolmanneksen jälkeen. Kokemuksia?

Söin ihan mitä huvitti. Paitsi nyt niitä kiellettyjä maksoja yms. Suklaata, croissantteja, limsaa. Kiloja tuli yht. 12, tyttö oli 3930g ja synnytyssänkyyn jäi kaikki tulleet kilot ja muutama kilo aiempiakin.

Yhteistyössä