ootteks te saanu cerazettesta päänsärkyä ja pinnankiristystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
mietin että johtuuko mun viime päivien päänsärky siitä että alotin cerazetten. kokeilen näitä nyt uudestaan kun 2 kk synnytyksestä eka kerran kokeilin mut lopetin kun joko niiden takia tai synnytyksen jälkeisistä hormoniheitoista sain kamalia raivareita. nyt päätä särkee ja on pinna kireellä taas :(

Päänsärkyä en ole saanut, mutta pinnatuntuu olevan kireällä tosi usein, eikä seksiä tee yhtään mieli. En tiedä johtuvatko nämä oireet cerazzettestä, vai muuten vaan uudesta elämäntilanteesta.

no mä siks aloin nyt toisen kerran kokeilla kun on elämä vauvan kanssa jo tasaantunut muuten mukavaksi, niin vois paremmin huomata johtuuko niistä pillereistä.. mä niin haluisin ottaa ehkäisykapselin mut eihän sitä kannata ottaa jos ei nää pillerit käy kun on kuulemma samat vaikutukset. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
no mä siks aloin nyt toisen kerran kokeilla kun on elämä vauvan kanssa jo tasaantunut muuten mukavaksi, niin vois paremmin huomata johtuuko niistä pillereistä.. mä niin haluisin ottaa ehkäisykapselin mut eihän sitä kannata ottaa jos ei nää pillerit käy kun on kuulemma samat vaikutukset. :ashamed:

Mullakin on enää kapseli ja laastari kokeilematta. Nyt pitäisi päättää, kumpi jompi, vai mennäänkö riskillä..

Kapseli sopii, ehkä, jos minipillerit sopivat. Minulle ei sopinut kapseli, pillerit, laastari, rengas eikä hormonikierukka. Kuparilla nyt mennään, langat niin lyhyinä, että poistetaan/vaihdetaan "humauksessa", vaan loppuivat hormoniraivarit ja jatkuvat tulehdukset.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Kapseli sopii, ehkä, jos minipillerit sopivat. Minulle ei sopinut kapseli, pillerit, laastari, rengas eikä hormonikierukka. Kuparilla nyt mennään, langat niin lyhyinä, että poistetaan/vaihdetaan "humauksessa", vaan loppuivat hormoniraivarit ja jatkuvat tulehdukset.

kuis se kuparikierukka toimii ja kuin usein se asetetaan?

Mulle pamahti järkyttävä akne ehkäsykapselista, vaikka söin niitä pillereitä ennen sen laittoo joissa samat aineet.. Myrkkykuuri lannisti yli vuoden taistelun jälkeen aknen ja nyt iho kunnossa..

Juu, molempia ap:n mainitsemia vaivoja tuli, sekä myös masennus!! Olin hirveän itseinhoinen ja suunnittelin jo kauneusleikkauksia ym ym.. Itkin usein ja vihasin itseäni, sitten mies ei enää jaksanut moista ja heitti pillerit roskiin ja vaivat loppuivat siihen :)

En siis yhtään liiottele... onneksi äijä ehti hätiin. Jos hormonaalinen ehkäisy ei sovi, elämä voi olla vaarallista.... ja helvettiä.

olen kanssasi aivan samaa mieltä.

ei sopinut mulle mitkään...ei laastarit,kapselit,pillereistä mitkää (varmaa kokeilin 6 eri pilleriä ) ja inust tuli aina,joka kerta, piru jota ei kestänyt kukaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:

kuis se kuparikierukka toimii ja kuin usein se asetetaan?

5 vuoden välein uusitaan, kuulemma yli 40 vuotiailla voi olla 10 vuotta. Kuparikierukka aiheuttaa kohtuun vierasesinereaktion ja estää munasolun kiinnittymisen. Saattaa lisätä tulehdusriskiä, siksi omastani niistettiin langat pois.

Yhteistyössä