Opel Zafira 7-paikkainen, kokemuksia? Suosittele tila-autoasi :) Kiitos.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auto-apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Zafira 7-paikalla käytössä. Kolmas rivi käy kyllä aikuisellekin, jos keskiriviä pystyy ottamaan eteenpäin (meillä ei selkämenosuuntaan matkaajia). Jos kaikki paikat täynnä niin tavara tilaa ei ole kaksisesti. Jos takapenkillä 1 matkustaja niin käynti takaluukusta käy asiallisesti ja tavaraa mahtuu jonkin verran mukaan...kaksosten rattaista en menis valalle. Zafira minusta tilavampi kuin Corolla verso ja Volkkarin Touran. 1.8lla bensakoneella vie täydessä lastissa lähes 8 litraa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tai sitten sä olet liian mukavuuden haluinen,hih!kyllä siellä takana pystyy istumaan normaalikokoinen ihminen,2m jättiläisille ei ole tarkoitettu :D
Mikä sitten on "normaali" koko? Itse olen 183cm enkä pidä itseäni mitenkään epänormaalina mutta ei mulla ole mitään saumoja mahtua niihin lisäistuimiin vaikka en järin ylipainoinen olekaan.

Mä olen vain 175cm, tosin pitkäraajainen. Ei todellakaan ylipainoa. Me muistaakseni kokeiltiin survoa ukkokin (188cm) sinne taakse, mutta muistaakseni ei päässyt kuin sivuttain istumaan ja ei päässyt sieltä pois ilman kiskomista :laugh: Sillä on vähän elintasokiloja.

Toi kokoasia on oikeastaan hauska juttu. Ehkä me ollaan jättiläisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
meidän zafirassa se keskipenkki ei oo pötkö vaan 2+1...
Mullakin oli kyllä selkänoja muistaakseni 2+1 mutta perseosa oli yhtä puuta.

Näin on. Tavaroita pystyy kuljettamaan vaikka joku istuisikin keskirivillä ja tarvitaan vähän lisäpituutta.
Ja Zafiraan saa aika mahtavasti tilaa kun ensin kippaa keskirivin istuinosan pystyyn ja linttaa koko höskän etujakkaroiden selkänojia vasten. Vielä ne keskipenkkien selkänojat pystyyn niin tavatilaa on kuin pakussa konsanaan. Rellussa jouduin poistamaan kaikki keskipenkit kokonaan että sain haettua taulutelkkarin kaupasta. Töllö oli kyllä aikas isossa paketissa.

meidän zafirassa se keskipenkki ei oo pötkö vaan 2+1...
Mullakin oli kyllä selkänoja muistaakseni 2+1 mutta perseosa oli yhtä puuta.

Näin on. Tavaroita pystyy kuljettamaan vaikka joku istuisikin keskirivillä ja tarvitaan vähän lisäpituutta.
Ja Zafiraan saa aika mahtavasti tilaa kun ensin kippaa keskirivin istuinosan pystyyn ja linttaa koko höskän etujakkaroiden selkänojia vasten. Vielä ne keskipenkkien selkänojat pystyyn niin tavatilaa on kuin pakussa konsanaan. Rellussa jouduin poistamaan kaikki keskipenkit kokonaan että sain haettua taulutelkkarin kaupasta. Töllö oli kyllä aikas isossa paketissa.

Mä sain 175 senttisen divaanin hyvin mahtumaan tonne ja toisella kertaa Lundian parvisängyn&lipaston&hyllykön&työpöydän.... Ukko kyllä mulkoili ja murisi että "jos yksikin naarmu hänen rakkaassa autossaan" Taulutelkkari mahtui matkustajien kanssa :)

Taulutelkkari mahtui matkustajien kanssa :)
Se kaupan töllöpaketti oli lähes puolitoista metriä pitkä ja metrin leveä joten ei mitään mahdollisuutta mahtua takapenkkiläisiä kyytiin.

Perusasennossa Zafirassa ja Grand Scenicissä on suht koht saman kokoiset tavaratilat. Rellussa ehkä kymmenisen senttiä pidempi mutta Zafiraan saa sitä lisätilaa helpommin.

Meillä oli Opel Zafira (vm.-98) pari vuotta käytössä 5 vuotta sitten. Ja en kyllä Opelia enää hanki. Oli kaikkia pieniä ihme vikoja, jotka ärsytti suunnattomasti mm. ilmastoinnissa, keskuslukituksessa, moottorin elektroniikassa, ... tuntui et oli jatkuvasti huolia ja aika ajoin sai käyttää huollossa. Voihan olla, että malli parantunut vuosien saatossa.

Mutta ei tosiaan ollut meidän ostoslistalla Opel, kun ruvettiin miettiin uutta autoa. Välissä oli pikku Nissan (toimiva!) ja nyt on Mazda premacy vm. 04 eikä ole kyllä moitteen sanaa sanottavana. Jos 7-paikkaista tarttisin, niin ostaisin Toytota Corolla Verson. Mun vanhemmilla ko. auto ja hyvä peli on. :)

Meillä oli peugeotin partner, jossa 7 penkkiä ja ei todella oltu tyytyväisiä. Tai siis ehkä sen 4n lapsen kanssa meni mutta ei enää viidennen. Ainakaan jos reissaa että tavaraa ja vaunut pitää saada matkaan mukaan. Ihmiset menee, tavarat ei. Joten vaihdoimme peugeotin pikkubussiin, jossa paikkoja 9lle ja erillinen tavaratila, mahtuu heittämällä tavarat kyytiin ja vielä extraakin.

Meidän kaveri on automyyjä ja ei suostunut myymään meille liikkeen pihassa ollutta hyväkuntoista zafiraa vaikka kuinka vonguttiin :D
Ostimme sitten toisaalta pienen etsinnän jälkeen Toyota Avensis Verson ja olemme olleet huipputyytyväisiä, ihan loistoauto jota voin suositella käsi sydämellä isollekin perheelle.

me yritettiin saada zafiraan turvakaukaloa, -istuinta, vyöistuinta ja korokettakahden aikuisen lisäksi. oli mahdoton tehtävä. nyt meiilä on renault grand scenic, kaksi koroketta, 2 turvaistuinta ja 2 aikuista, yksi penkki pois käytöstä kokonaan

Itellä ja veljillä on ollut ooppeleita ja niiden moottorit on kestäneet helposti yli 200 tkm. Ooppeli ei ehkä ole maailman kestävin auto mutta ei se moottorista lopu.
Justiin eilen myin pois C mallin vectran 1.8 bensa pienemmällä koneella..Lasissa 287 tkm ja 20 tkm öljynvaihtovälillä suosittelen!
Tietysti jos haluaa maksaa osista, öljystä löytyy Saksasta muitakin varteen otettavia...