Opet, lastentarhalaiset ja pph:t: Onko mahataudit lisääntyneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Te lasten kanssa ammatiksenne työskentelevät! Olenko väärässä kun väitän, että 2000-luvulla lasten (ja sitä myöten aikuisten) vatsataudit ovat lisääntyneet rajusti? Vaikkei olisi Nokiaa nähnytkään tänä syksynä niin vatsatautia on jokapuolella hirveästi - monessa perheessä meni sen takia joulukin pilalle. Ja viime talvesta ei tarvinne puhuakkaan.

Missä lie syy kun tiedotusta on lisätty ja vanhemmat ovat aktivoituneet käsihygienian ym. suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Te lasten kanssa ammatiksenne työskentelevät! Olenko väärässä kun väitän, että 2000-luvulla lasten (ja sitä myöten aikuisten) vatsataudit ovat lisääntyneet rajusti? Vaikkei olisi Nokiaa nähnytkään tänä syksynä niin vatsatautia on jokapuolella hirveästi - monessa perheessä meni sen takia joulukin pilalle. Ja viime talvesta ei tarvinne puhuakkaan.

Missä lie syy kun tiedotusta on lisätty ja vanhemmat ovat aktivoituneet käsihygienian ym. suhteen.

kyllä meinaan just ajattelin ihan samaa,minä ja lapset oltiin kipeenä joulu,mun vanhemmat,pikkuveli,naapurit,serkut,yksi tuttu mies ja sen lapset ja yli puolet tutuista..

Onko ne oikeesti lisääntyneet vai mahdollistaako tää netti taudeista tiedottamisen laajemmin! En mie ennen nettiä (vuosi ollut) tiennyt onko hesassa tai kajaanissa vatsatautia, vesirokkoa tai muuta liikenteessä. tiesin vaan oman alueeni pöpöt.

Totta on, et pakkanen vois helpottaa. Pahinta on se kun on pimeätä ja lämmintä. Ainakin norovirus kaihtaa auringon valoa ja kesällä siitä onki vähemmän riesaa. Mut talven pimetessä tarvittas pakkasta karsimaan pöpöjä ja vaikka ilma lauhenee niin auringon valoa ei saa mistään enempää:(.

ööö, meillä on vatsatautia sairastettu viimeksi äitienpäivänä -04 ja tuolloin oli koko suku ja kaikki kaverit jne sairaina. Tänä talvena vaan yhden kaverin lapsi ollut kipeänä joten onkohan todella niin, että vatsatautia on ollut enemmän liikkeellä kun aiemmin?
Mä uskon et se on ihan tuurista kiinni, ei sitä oikein voi välttää vaikka haluaisi, mut väitän kyllä et kunnon pakkaset tekisi terää!

Mä en muista millon mulla olis ollu mahatautia,vuosia sitten...
Ja mun 5 vuotta täyttävällä lapsella ei ole ollut ikinä vaikka pk:ssa tautia on ollutkin.
Eikä muitakaan tauteja,tavallista nuhakuumetta lukuunottamatta.

Yhteistyössä