Opetelkaa kirjoittamaan yhdyssanat oikein!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanat hallussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tieto:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tieto:
Luin muistaakseni Kalevasta artikkelin aiheesta jokin aika sitten...

Jaaha, no sitä on hyvä muistella sitten. Ehkä et ymmärtänyt lukemaasi? Kielitoimisto nimittäin ei tuollaista muutosta ole tehnyt.

"Ehkä et ymmärtänyt lukemaasi"?!?! Mielenkiinnosta. Kerroppa koulutuksesi?

FM, mutta miten minun koulutukseni suomen kielioppiin liittyy?

Niin, yksi vaihtoehto on se, ettet ymmärtänyt lukemaasi artikkelia. Toinen on se, että muistat väärin, ja kolmas se, että Kalevan toimittaja on ymmärtänyt jotain väärin ja kirjoittanut mitä sattuu. Kyseistä faktana esittämääsi muutosta kun ei ole tähän päivään mennessä valitettavasti kielitoimiston taholta tehty. Ja se on siis minun mielestäni tosiaan valitettavaa, rakenne "alkaa tekemään" kun on jo niin vakiintunut ihmisten käyttöön, että on vaikea nähdä ketä kielitoimiston järkähtämättömyys tässä asiassa palvelee.

No, minun ymmärryksessäni ei ole mitään vikaa, muistissa mahdollisesti. Enkä kyllä usko, että lehteen moista mokaa olisi eksynyt. En vain oikeasti voi sietää kommentointia, jossa väheksytään toisen ymmärrystä tai älyä.

Mutta siis olin väärässä ja sivistyin jälleen lisää. Kiitos siitä.

Koulutuksesi ei asiaan varsinaisesti liity, halusin vain selvittää, että oletko googgelointimestari, vai oikeasti ajan tasalla. Ilmeisesti jälkimmäistä.

Uusimmat

Yhteistyössä