Opettaja eristi Kaapon koppiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sasa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On niinhelppo sanoa ulkopuolisen amien pitää toimia .... Mutta kun on ns. tilanne päällä ja itse siinä mukana kaikkien tunteidensa kanssa... ei olekaan niin helppoa tehdä oikeita päätöksiä.
Mä olen kerran elämässäni päätynyt siihen ratkaisuun, että mun lapsi otetaan nyt koulusta pois ja kotiopetukseen. Eikä sekään päätös ollut helppo. Onneksi silloin asita järjestyivät kuitenkin siten, että lapsi sai koulusta todistuksen ja seuraavana syksynä aloittikin uudessa koulussa. Jälkikäteen katsottuna, lapsi olsii pitänyt ottaa koulusta pois aikaisemmin. Näin jälkikäteen on niin helppo järkeillä.

No kyllä minä ainakin olen niin "herkkä" lasteni suhteen että sana "kiusaaminen" herättää heti minussa leijonanvaistot ja asia selvitetään heti eikä viidestoista päivä!

Siis mä ymmärtäisin sen jos välillä olisi semmoisen 1-seinäisen sermin takana, mutta että pari kk koko ajan ja ettei näe muita sieltä...huhhuh. :O

Tuohan on ihan selkeästi henkistä pahoinpitelyä.

Mielestäni tuollainen opettaja ei sovi pienten lasten opettajaksi. Ehkä kyseinen henkilö sopisi puolustuskykyisten nuorten opettajaksi. Tuon kaltainen sairas käyttäytäytyminen ehdottomasti selittää, miksi opettajiin kohdistuu nykyisin enemmän väkivaltaa kuin ennen.

Koulupsykologilta pitäisi ehdottomasti viedä ammatinharjoittamisoikeudet pois. Psykologin koulutuksella pitää tietää ettei tuollainen lapsen kohtelu kuulu terveen aikuisen toimintaan. Eihän noita ylikorkeita sermejä voinut selittää lapsen häiriintyneellä oppimisella tai edes epänormaalilla vilkkaudella.

Lasten vanhempien tulisi enemmän käyttää oikeuttaan mennä seuraamaan lastensa opetusta. Näin saataisiin sairaat opettajat hoitoon eikä lasten tulevaisuutta tuhottaisi.

[QUOTE="vieras";28543402]Olen saanut sen käsityksen, että tässä on muutakin kuin mitä lehdessä lukee.[/QUOTE]

Kuinka voisi muuten ollakaan? Ihmiset vaan unohtaa sen, kun innostuvat aiheesta, vaikkei ole kuultu kuin yksi puoli.

[QUOTE="vieras";28542591]Miksi äiti vielä antoi tuon jatkua? Minä olisin ottanut pojan pois koulusta ja nostanut aikamoisen metakan asiasta!
Uskomatonta touhua! Asiasta tienneet varmaan kaikki opettajat rehtoria myöten ja silti tuo saanut jatkua:O[/QUOTE]

Hyvä, ottakaa vain kaikki ne häirikkökakaranne pois koulusta, niin kunnollinen aines saa asianmukaista opetusta ja pystyy myös keskittymään opetukseen.

[QUOTE="Naffi";28542304]Niin olisiko sitten parempi, että tämän "jo kaiken osaavan" pojan sallittaisiin häiritä muiden opiskelua? Jos minun lapseni luokalla olisi tällainen häiriökäyttäytyjä, niin olisi vain iloinen että hänen mahdollisuuksia häiritä opetustyötä rajoitettaisiin vaikkapa tuollaisella sermiratkaisulla.[/QUOTE]

Miksi hän ei voi tehdä tehtäviä? Eikö Suomessa ole sitten olemassakaan oppikirjoja paljon muita edellä oleville lapsille? Täällä siis mennään edelleen niin että kaikkein lahjakkaimmat ja kaikkein eniten jäljessä olevat saavat olla omillaan häiriökäyttäytyjä-diagnoosinsa takana.

Ja käsittämätön konttori. Ja ilmeisesti sellainen, ettei opettajakaan nähnyt lasta? Mikä järki siinä enää sitten on?

Miksi hän ei voi tehdä tehtäviä? Eikö Suomessa ole sitten olemassakaan oppikirjoja paljon muita edellä oleville lapsille? Täällä siis mennään edelleen niin että kaikkein lahjakkaimmat ja kaikkein eniten jäljessä olevat saavat olla omillaan häiriökäyttäytyjä-diagnoosinsa takana.

Ja käsittämätön konttori. Ja ilmeisesti sellainen, ettei opettajakaan nähnyt lasta? Mikä järki siinä enää sitten on?

Missä on sanottu, ettei lapsi ole voinut tehdä tehtäviä?

Näkihän opettaja ja lapsi toisensa. Ihme kuvitelmia taas joillakin.

pahimmat häiriköt pistettiin käytävän puolelle pulpetteineen, siellä avustaja heidän kans. Muuten ei ois kukaan voinu oppia mitään, kun nämä pienet armaat pisti koko luokan sekaisin.

[QUOTE="Sanna";28543526]Missä on sanottu, ettei lapsi ole voinut tehdä tehtäviä?

Näkihän opettaja ja lapsi toisensa. Ihme kuvitelmia taas joillakin.[/QUOTE]

Jos lapsi häiriköi tunnilla tylsyyden takia, lapselle annetaan lisätehtäviä ja haastetta, eikä suljeta sermien taakse. Tekstissä lapsi itse on sanonut ettei opettaja meinannut välillä edes nähdä, että hän viittaa.

Ja kaksi kuukautta on pitkä aika.

• Tykkää
Reactions: Rockwood
Opettajalta on ihan selvästi loppunut ammattitaito kesken!! :mad:
Omasta lapsesta kun olis kyse niin marssisin poliisilaitokselle tekemään rikosilmoituksen!! Minä käsitän sermillä tälläisen Huonekalutnetista.fi - Sermi 3 -osainen, valkoinen/valk paperi - SERMIT - KALUSTEET TUOTERYHMITTÄIN - Huonekalutnetista.fi
En mitään hemmekon koppia??

Minäkin ajattelin korkeintaan sellaista konttori-sermiä tai tuollaista haitarimallista. Mutta ope nikkaroinut vanerista ihan omin kätösin Kaapolle konttorin? On sillä ainakin motivaatio ollut kohdillaan :xmas:

[QUOTE="vieras";28542416]Jaahas, taitaa olla meidän pojan kavereita tämä Kaapo =) mukava poika, toisaalta hiljainen mutta toisaalta sanavalmis, hyvinkäyttäytyvä (kiitokset ja tervehdykset tulee joka kerta kuin automaatista), ei todellakaan mikään vilkas riehuja tai häirikkö. En millään voi uskoa että hän häiriköisi luokassa :o nyt on ollut opettajassa tai luokkatilanteessa jotain vikaa![/QUOTE]

Jutun perusteella tämä viesti vaikuttaa todennäköisimmältä totuudelta.

Opettajan antamat vastaukset ovat sellaisia letkauksia ettei jää epäselväksi kummalta on hyväksyttävän käyttäytymisen rajat hukassa.

Kyllä pitäisi koulusta kuin koulusta löytyä resursseja muuhunkin kuin koppihoitoon : /

Itsekin olin etenkin kielellisesti lahjakas lapsi ja luin ja kirjoitin sujuvasti kouluun mennessäni. Turhautumaan en päässyt, sain lukea kirjoja luokan takaosassa ja kirjoitella tarinoita itsekseni :) Myöhempinä vuosina tein paljon ylimääräisiä tehtäviä ja autoin muita.

Minun lapseni osasi lukea kun meni kouluun. Kirjoitti ja laski laskuja näppärästi.

Oulussa hoidettiin Ritaharjun koulussa mallikkaasti. Kaikkia lapsia arvostetaan ja lapset opetetaan arvostamaan toisia. Kukaan ei ole seppä syntyeässä vaan käytösmalleja opeteltiin isoilla hankkeilla ja projekteilla.
Itseäni huolestutti se miten lapsi jaksaa koulussa kun osaa jo tarvittavat taido 1 ja 2 luokalta. Mutta minkäs teet, kouluun on mentävä ja lasta ei voi estää oppimasta varsinkaan jos omatoimisesti opettelee herkkyyskauden ollessa voimakkaana.

Opettaja jakoi ryhmät lukeviin, ei lukeviin, tavaviin yms. Ja homma pelitti. Luokassa oli 50 oppilasta ja kaksi opettajaan silti lapset jaksettiin ottaa vastaan lapsina ja annettiin mahdollisuus korjata virheelliset käytösmallit aikuisen tuella. Välillä meno villiintyi syksyllä hurjaksi mutta keväällä oli luokallinen lapsia jotka olivat oppineet aimoannoksen käytöstapoja , kohteliaisuutta, uusia taitoja läjän ja olivat edelleen iloisia, äänekkäitä, elämästä nauttivia lapsia eikä mitään pikkuaikuisia.

On todella surullista jos häiriöoppilas suljetaan tuollaiseen koppiiin. Opettajalla ei selvästikän ole resursseja hallita eritasoisia oppilaita luokalla vaan tarvitsisi avustajan.
Kannatan todella oppilaan siirtoa toiseen opetuspiiriin. Opettaja ei tule pääsemään henkisesti yli lapseen kohdistuvasta negatiivisesta asenteesta vaan lapsen pitää saada opettaja jonka kanssa voi aloittaa puhtaalta pöydältä opintojensa taipaleen.

Te jotka huudatte , että häirikköoppilas on eristettävä ja se on ihan oikein niin suosittelen lukemaan seuraavat oppaat :
Laura Repo , Pienet lapset ja kiusaamisen ehkäisy
Kati-Pupita Mattila , Lapsen vahvistama kohtaaminen

Minä ymmärrän sanalla SERMI sellaisen kuin mitä toimistoissa on pöytien välissä

Tuohan oli jumalauta KOPPI. No, opettajan nimi on tiedossa ja rehtorin. Entäs koulupsykologin nimi ? Sekin vaan julkisuuteen

Ei opettaja ja rehtori voi asioita sanoa kuten ne on, vaitiolovelvollisuus nääs. Tässä voi olla takana pitkäkin vääntö koulun ja vanhempien välillä. Jotkut vanhemmat kun ei vaan usko että se oma höpönassu voi olla häiritsevä venkoilija.
Sermi ei todellakaan ole korkea, nuo pöydät ovat nimittäin lasten kokoa.

[QUOTE="viuhti";28543742]Ei opettaja ja rehtori voi asioita sanoa kuten ne on, vaitiolovelvollisuus nääs. Tässä voi olla takana pitkäkin vääntö koulun ja vanhempien välillä. Jotkut vanhemmat kun ei vaan usko että se oma höpönassu voi olla häiritsevä venkoilija.
Sermi ei todellakaan ole korkea, nuo pöydät ovat nimittäin lasten kokoa.[/QUOTE]

No lapsen mittapuun mukaan todella pelottava ja korkea "sermi" ja ei tuo kyllä mikään sermi ole vaan komero. :( Ja jos lapsi onkin villi niin onko oikein sulkea hänet moneksi kuukaudeksi tuonne kopperoon opiskelemaan?

[QUOTE="åpoi";28543637]Minun lapseni osasi lukea kun meni kouluun. Kirjoitti ja laski laskuja näppärästi.

Oulussa hoidettiin Ritaharjun koulussa mallikkaasti. Kaikkia lapsia arvostetaan ja lapset opetetaan arvostamaan toisia. Kukaan ei ole seppä syntyeässä vaan käytösmalleja opeteltiin isoilla hankkeilla ja projekteilla.
Itseäni huolestutti se miten lapsi jaksaa koulussa kun osaa jo tarvittavat taido 1 ja 2 luokalta. Mutta minkäs teet, kouluun on mentävä ja lasta ei voi estää oppimasta varsinkaan jos omatoimisesti opettelee herkkyyskauden ollessa voimakkaana.

Opettaja jakoi ryhmät lukeviin, ei lukeviin, tavaviin yms. Ja homma pelitti. Luokassa oli 50 oppilasta ja kaksi opettajaan silti lapset jaksettiin ottaa vastaan lapsina ja annettiin mahdollisuus korjata virheelliset käytösmallit aikuisen tuella. Välillä meno villiintyi syksyllä hurjaksi mutta keväällä oli luokallinen lapsia jotka olivat oppineet aimoannoksen käytöstapoja , kohteliaisuutta, uusia taitoja läjän ja olivat edelleen iloisia, äänekkäitä, elämästä nauttivia lapsia eikä mitään pikkuaikuisia.

On todella surullista jos häiriöoppilas suljetaan tuollaiseen koppiiin. Opettajalla ei selvästikän ole resursseja hallita eritasoisia oppilaita luokalla vaan tarvitsisi avustajan.
Kannatan todella oppilaan siirtoa toiseen opetuspiiriin. Opettaja ei tule pääsemään henkisesti yli lapseen kohdistuvasta negatiivisesta asenteesta vaan lapsen pitää saada opettaja jonka kanssa voi aloittaa puhtaalta pöydältä opintojensa taipaleen.

Te jotka huudatte , että häirikköoppilas on eristettävä ja se on ihan oikein niin suosittelen lukemaan seuraavat oppaat :
Laura Repo , Pienet lapset ja kiusaamisen ehkäisy
Kati-Pupita Mattila , Lapsen vahvistama kohtaaminen[/QUOTE]

Nimenomaan uuteen kouluun, uusi ope ja puhdas pöytä!
Johan on kumma kun nykyajan opettajat eivät pärjää 7.vuotiaiden kanssa:O, jotenkin noloa ja eritoten ammatitaidotonta!!

Toivottavasti pojalle ei jäänyt traumoja moisesta kohtelusta, mun mielestä ei todellakaan ole hyväksyttävää, ja tuon opettajan kuuluisi saada potkut!!

Noljakkalan koulun sivuilta:

Koulullamme käy keskiviikkoisin koulupsykologi Anne Kontkanen ja koulukuraattori Hanna-Kaisa Vänskä. Hän tapaa tarvittaessa oppilaita ja vanhempia koulupäivän aikana. Kaikissa kehitykseen, kasvatukseen, koulunkäyntiin ja ihmissuhteisiin liittyvissä kysymyksissä voi ottaa yhteyttä koulupsykologiin.

Koulupsykologin, jonka "siunauksella" Kaapo eristettiin konttoriinsa sukunimi on sama kuin tuo käsityöstään tunnetun opettajan.

Noloa tiimitoimintaa ja egotrippeilyä. Tuo antaa kyllä epäimartelevan kuvan ammattikunnasta, joista iso osa tekee asiansa kunnialla.

Tuossa kuvassa on kyllä hienosti saatu manipuloitua silmää. Näyttää tosi korkealta. Mutta kun mietitte minkä kokoinen ja korkuinen on ala-asteen pulpetti niin ei tuo koppi ihan niin massiivinen olekaan. Ja onhan Se avoin opettajan pöytään päin eli on nähnyt opettajan ja opettaja on nähnyt hänet (jos ei sitten ole ollut jonkun toisen oppilaan apuna muualla luokassa)