Opettaja oman lapsensa kanssa koulun retkelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saako?

Vieras
Siis saako opettaja toimia näin??

Koululaiset lähdössä kevätretkelle. Pienempi koulu, jossa kaikki koululuokat lähtee samaan paikkaa. Erään luokan opettaja ottaa oman alle 6v lapsensa mukaan retkelle. Koska lapsi niiiiin kovasti tahtoi. Tätä tapahtui 2 kertaa eri vuosina.

Siis saako opettaja toimia näin??

Koululaiset lähdössä kevätretkelle. Pienempi koulu, jossa kaikki koululuokat lähtee samaan paikkaa. Erään luokan opettaja ottaa oman alle 6v lapsensa mukaan retkelle. Koska lapsi niiiiin kovasti tahtoi. Tätä tapahtui 2 kertaa eri vuosina.

No itse olen lto ja olen kyllä omaa poikaani pitänyt töissä muutamia kertoja hätätapauksessa. Ei siinä kyllä työ vaarannu milläänlailla kun oma lapsi ainakin niin jännityksestä soikeena ettei uskaltanut muutakuin leikkiä kiltisti ja innoissaan tietysti.
Jos lapsella ihan normaali käytöstavat ja luonne niin siitä vaan, se on niin jännittävää että lapsi tosissaankin osaa käyttäytyä.

[QUOTE="vieras";22188532]Katellinen paska tuo aloittaja.[/QUOTE]

Siis miten kateellinen paska? Eikö mitään enää saa täällä kysyä ilman että haukutaan kateelliseksi???

[QUOTE="vieras";22188577]Katellisuuden huomaa artikuloinnistasi, esim. tästä "Koska lapsi niiiiin kovasti tahtoi."

Toivottavasti vituttaa mahdollisimman paljon.[/QUOTE]

Mutta kyllä on varsinainen pässi ja kakara tuollainen opettajakin, joka raahaa omaa mussukkaansa koulun retkille mukaan vain siksi, että lapsi haluaa. Ei lapsi päätä sellaisia asioita. Ja aikuisen kuuluu tehdä työajallaan omia töitään, ei hoitaa lastaan. Jos haluaa olla enemmän lapsensa kanssa, voi jäädä kotiäidiksi.

Mun mielestä saa, jos se muille sopii ja jos oma lapsi menee muiden mukana eikä tarvitse erityishuomiota. Kuitenkin jos lapsi on alle kouluikäinen, niin voiko hän olla muun mukana ilman erityishuomitoa, epäilen.

Ainakin mun kaveri on ottanut pari kertaa lapsensa mukaan koulun retkille (kaverini siis on luokanopettaja). Kyseessä siis alle kouluikäinen lapsi ja pakko ottaa, kun retkipäivä on ollut lauantai tai retki on tapahtunut illalla niin ettei päiväkoti ole ollut auki. 4-5luokkalaiset ovat vain olleet innoissaan, kun taaperoikäinen on ollut mukana touhussa. Eikä ole käynyt koskaan mielessäkään, että se olisi jotenkin kenenkään rahoista pois, jos lapsi vie bussissa yhden ylimääräisen paikan (jos paikkoja ei olisi ollut ylimääräisiä olisi istunut sylissä) tai juo mukin mehua ja syö makkaran, ne kun olisi muuten menneet haaskulle.

Ei todellakaan ole mitään väärää jos ei häiritse luokan toimintaa.

Minusta ei ole ok...opettajahan on töissä, eikä omia lapsia hoideta työssäoloaikana. En oikein usko, etteikö lapsen mukanaolo olisi opettajan työpanoksesta mitenkään pois.

Mitä sitten jos ottaa? Jossain päin maailmaa on aivan tavallista, että lapsi on mukana töissä. Itsellänikin on ollut todella todella usein. Tosin mulla on oma firma, mut silti.

Yhteistyössä