Opettajalle ja pk:n tädeille jotain lahjaa... ideoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me vietiin päiväkotiin yhteiseksi 4 erilasta keksipakettia ja kortti. Vastaavat on
olleet pidettyjä lahjoja myös omalla työpaikallani.

Henkilökohtaiset kortit on myös kivoja. Lapsi piirtämään ja kertomaan
muutaman positiivisen jutun ko. hoitajasta. Tai lapsen kertoma tarinanpätkä!
Mulla on tallessa just tällaisia kortteja 10 vuoden ajalta, kaikkia ei voi säästää
mutta ne joissa on jotain erityistä ????

Meillä on lapsella ollut nyt kaksi vuotta sama ihana ope, mutta nyt kolmannelle luokalle mennessä vaihtuu. Ostin Muumi rakkaus-mukin ja Enkelin eväspussi tyynyliinan kivalla runolla. Laitoin nuo sellofaaniin. En tiedä, onko tyhmä, mutta en muutakaan keksinyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Ympyrää;29953924:
Me haettiin pk:n hoitajille leffaliput (2/hoitaja jotta voivat ottaa halutessaan siippansa mukaan) ja kaveriksi lapsen askartelemat kortit.

Ajattelin että jos en keksi mitään niin sanallinen kiitos riittää, mutta sittemmin nuo leffaliput tuli mieleen hoitajien kanssa kerran jutellessa.

Aika kalliiksi tulee, jos pk:ssa on vaikka 7 hoitajaa, jokaiselle kaksi lippua, en ole nykyhinnoista varma, mutta tuohan on 140e jo.

Tee se itse auringonkukka-pakkaus. Purkki jossa on mukana kasvatusalusta ja siemenet. Voivat joko yrittää kasvattaa tai hävittää helposti heti.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miten hyvin te tunnette ne opettajat tai hoitajat? Mulla ei vielä ole lapsia päiväkodissa tai koulussa (vain kerhossa) joten en tiedä miten tiiviiksi ja tutuksi sellainen suhde muodostuu.

Kiittäminen on toki aina kivaa, mut kun ne ihmiset kuitenkin tekee työtään siinä missä muutkin niin jotenkin hullua että parikymmentä lasta pari kertaa vuosittain lahjoo, varsinkin jos kyseessä alkaa olla muistaminen jolla on rahallistakin arvoa (leffaliput, koru) eikä vain ele (kukka). Ja sitten ihan käytännössä jos ajattelee, ei kaikki juo kahvia, käytä alkoholia tai kynsilakkaa, ja näin herkkäihoisena ihmisenä nuo rasvatkin (joita itse saan välillä joululahjaksi ja käyttämättä jää) on vähän niin ja näin. Tietääkö mansikka-amppelin antaja onko hoitaja menossa kotiin autolla vai pyörällä vai kahdella bussilla vai hakeeko oman lapsensa rattailla hoidosta vai kenties lähdössä suoraan töistä vaatekauppojen kautta vapaille vai... Tää maailma on pullollaan ylimääräistä tavaraa (ja sokerirasvaherkkua) minkä vuoksi tällaiset vieraiden ihmisten toistuvasti ostamat kohteliaisuuslahjat (nämä ja esim. ison työnantajan joululahjat työntekijöilleen jolloin alkoholisti saa viiniä, maitoallergikko juustoa, kasvissyöjä joulukinkun ja hajusteyliherkkä tuoksukynttilän) on minusta vähän älyttömiä.

Ja silti aion muistaa kerhonohjaajia kun niin kuuluu tehdä :D

Ostettiin valmiit yrtit puutarhalta ja istutettiin ne kauniiseen ruukkuun. Lapset askarteli vielä tikun, jonka päässä pahvinen kyltti, johon lapsi kirjoitti yrtin nimen. Kyltti tehtiin käsintehdyistä papereista.

Yhteistyössä