Opettajat ovat ainoa ammattiryhmä jotka ovat ottamassa muilta pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anni ananas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22404423]Miten niin? Jos ja kun tässä mallissa maksetaan opetustyössä toimivalle enemmän kuussa niiltä kuukausilta kun hän opettaa, niin miten ihmeessä sijaiselle ei sitten maksettaisi tätä samaa summaa? Ootko sä oikeasti opettaja...? Huolestuttavaa.[/QUOTE]

Eli jälleen rautalangasta vääntäen; sijainen saisi 2800 euron kuukausipalkan sijaan 3360 euroa kuussa. Alkaako nyt mennä ymmärrykseen?

[QUOTE="vieras";22404423]Miten niin? Jos ja kun tässä mallissa maksetaan opetustyössä toimivalle enemmän kuussa niiltä kuukausilta kun hän opettaa, niin miten ihmeessä sijaiselle ei sitten maksettaisi tätä samaa summaa? Ootko sä oikeasti opettaja...? Huolestuttavaa.[/QUOTE]

Ilmeisesti joku palikka mun päästä puuttuu, kun en tajua, miten tässä tapauksessa tilanne olisi yhtään reilumpi.

Ei ole oikein, että viranhaltija joutuu ottamaan takkiinsa (niin kuin ehdottamassasi mallissa), mutta ei myöskään se, ettei sijainen saa palkkaa tekemästään työstä.

Toisaalta, tämä kk-palkkakeskustelu avasi kyllä varsin hyvin minulle niitä syitä, miksi uuteen palkanmaksusysteemiin jossain vaiheessa siirryttiin. Opettajilla ei tainnut kapasiteetti riiittää ymmärtämään vanhaa järjestelmää, jossa palkka ei tipahtanutkaan tilille samaan tahtiin kuin naapurin sairaanhoitajalla BD

Ilmeisesti joku palikka mun päästä puuttuu, kun en tajua, miten tässä tapauksessa tilanne olisi yhtään reilumpi.

Ei ole oikein, että viranhaltija joutuu ottamaan takkiinsa (niin kuin ehdottamassasi mallissa), mutta ei myöskään se, ettei sijainen saa palkkaa tekemästään työstä.

Siis miten niin viranhaltija ottaa takkiinsa tässä ehdottamassani mallissa? Vuosipalkkahan pysyy samana! Jotain sieltä sun päästä puuttuu, juu.

Ei, vaan sh tekee nykyään useinkin tuplavuoroja (klo 07-21.30) ja vapaapäiviksikin tulee kutsu töihin sijaispulan takia. Oma saldo viime kuussa 12 päivää putkeen töitä, 1 vapaapäivä ja taas 5 päivää putkeen.

Juu, tuo on ihan täyttä arkea esimerkiksi vanhuspuolella.

Tästäkin ketjusta näkee, miten erilaisia ihmiset ovat ja miten erilailla asiat koetaan. Minä nimittäin olen myös työskennellyt sekä opettajana että sairaanhoitajana, ja minulle taas sairaanhoitajan työ on ollut kaikin puolin opetustyötä raskaampaa. Minä olen kuitenkin sitä mieltä, että ne ovat aloina niin erilaiset, että niitä on ihan turha lähteä edes vertailemaan. Kummastakin työstä löytyy sekä hyvät että huonot puolensa ja kummankin alan työpaikoista on löydettävissä koko skaala helposta raskaaseen. Toki siihen, millaiseksi työnsä kokee, vaikuttaa myös se, millainen työntekijä itse on luonteeltaan, ominaisuuksiltaan ja asenteeltaan, sekä se, miten oman työnsä hoitaa.

Loppukaneettina sanoisin, että niin opettajat kuin hoitajatkin ovat palkkansa ansainneet ja se energia kannattaa käyttää mieluummin puhtaasti oman alan asioiden parantamiseen kuin jonkun toisen alan edustajien haukkumiseen tai vähättelyyn. Voi, kun naisvaltaiset alatkin joskus oppisivat vetämään yhtä köyttä!

[QUOTE="sipsi";22404400]Höpölöpö... :) Työpaikallani tehdään edelleen 3 yötä viikossa-listaa :) Teen edelleen keikkaa sinne.

Helppo paikka :laugh: :laugh: :laugh: Pitäisikin näyttää entisille työtovereille - olemme edellen erittäin hyviä ystäviä, ei mitään hoitsu/ope asetelmaa takana :) Ison sairaalan päivystävä vuodeosasto, potilaita lappaa yötä päivää-myös teholta. Heinänteko on helppoa vaan ei siellä työskentely.

Ja hoitotyön arjen ja kiireen tunnen paremmin kuin hyvin! Myös nykyisen työni perusteella.

Että äläpä yleistä sinäkään :)[/QUOTE]

Okei! Olette niitä harvinaisuuksia jotka saavat vielä korvausta yötyöstä vapaa-aikana. Meiltä tuo ylellisyys on otettu pois jo useita vuosia sitten.Tai sitten teette pidempiä yövuoroja kuin meidän 10h15min. Muuten 9 yötä listassa ei riitä täyteen tuntimäärään.Enkä ole puhunut mitään vastakkainasettelusta! Aiheetta enempään!

Yhteistyössä