Opettakaa koirianne kohtaamaan lapsi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cxcxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cxcxc

Vieras
Tuossa yhdessä aloituksessa haukuttiin, ettei lapset osaa kohdata koiria. Omalle kohdalleni on sitten sattunut pelkkiä urpoja koiranomistajia, joita on kiittäminen nyt 7-vuotiaan lapseni koirapelosta. Koirien ulkoiluttajat kun päästävät koirat nuuhkimaan ja hyppäämään lapsen luokse ja jotkut jopa haukkuvat samalla. Pahin pelko tuli lapseen 3-4-vuotiaana, kun kolme kertaa iso koira (joka kerralla eri koira) pääsi ulkoiluttajaltaa lapsen luokse (vaikka lapsi jo viimeisillä kerroilla käveli takanani) ja hyppäsi tassut olkapäille ja haukkui. Omistaja sitten hymistelee, ettei koira tahdo pahaa vaan se haluaa leikkiä... Selitä se sitten pienelle lapselle.

Nykyisin lapsi haluaa vaihtaa toiselle puolelle tietä, kun näkee koiran tulevan vastaan. Ulkoiluttajat kun päästävät koirat aina löysän hihnan päästä "nuuskimaan" ja tulemaan ihan liki.

Mulla oli pieni cockerspanieli hoidossa ja ulkoilutin sitä, kun sellainen 3-4 vuotias muksu tuli sitä koiraa retuuttamaan. Koira oli ihan hiljaa ja kilttinä siihen asti, kunnes penska meni ja puri koiraa korvasta. Sit koira ulvahti ja lähti karkuun.
Että opettakaa ne lapsetkin kohtaamaan koira..

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23487803:
Juu, niin teenkin ja olen aina tehnyt. Lenkillä ollessa koira ei ole siinä 10 metrisessä flexissä eikä ketään vastaantulijaa mennä nuuskuttelemaan- ei ihmistä eikä elukkaa.

Kiitos Sinulle, näin pitäisi kaikkien tehdä. Pelottaa, miten lapseni saa 1,7km koulumatkan käveltyä turvallisesti kouluun ja kotiin, koska hän pakenee kauhuissaan vaikka auton alle jos vastassa ja pitkän hihnan päässä haukkua louskuttava rakki.

[QUOTE="aapee";23487816]Kiitos Sinulle, näin pitäisi kaikkien tehdä. Pelottaa, miten lapseni saa 1,7km koulumatkan käveltyä turvallisesti kouluun ja kotiin, koska hän pakenee kauhuissaan vaikka auton alle jos vastassa ja pitkän hihnan päässä haukkua louskuttava rakki.[/QUOTE]

Voi kauhea :|

Mä muistan tunteen, mä pelkäsin todella kovasti koiria lapsena.
Meidän kujalla juoksenteli vielä usein irtokoiria siihen maailmanaikaan.
Pelko meni ohi kun meille itselle otettiin koira ja kasvoin yhdessä sen kanssa.

Olisiko teillä lähipiirissä jotain kilttiä ja rauhallsita koiraa, jonka kanssa voisi opetella ohitusta?
Eli lapsen pitäisi mennä koiraan katsomatta ohi, yhtään vilkuilematta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23487845:
Voi kauhea :|

Mä muistan tunteen, mä pelkäsin todella kovasti koiria lapsena.
Meidän kujalla juoksenteli vielä usein irtokoiria siihen maailmanaikaan.
Pelko meni ohi kun meille itselle otettiin koira ja kasvoin yhdessä sen kanssa.

Olisiko teillä lähipiirissä jotain kilttiä ja rauhallsita koiraa, jonka kanssa voisi opetella ohitusta?
Eli lapsen pitäisi mennä koiraan katsomatta ohi, yhtään vilkuilematta.

Ei valitettavasti ole, samaa olen itsekin miettinyt "siedätyshoitona". Kiitos vinkistäsi koiran ohitukseen. Lapsi nyt vetäytyy kauemmas ja melkein ojan pohjalle kävelemään ja vilkuilee koiraa peloissaan.

Tuossa yhdessä aloituksessa haukuttiin, ettei lapset osaa kohdata koiria. Omalle kohdalleni on sitten sattunut pelkkiä urpoja koiranomistajia, joita on kiittäminen nyt 7-vuotiaan lapseni koirapelosta. Koirien ulkoiluttajat kun päästävät koirat nuuhkimaan ja hyppäämään lapsen luokse ja jotkut jopa haukkuvat samalla. Pahin pelko tuli lapseen 3-4-vuotiaana, kun kolme kertaa iso koira (joka kerralla eri koira) pääsi ulkoiluttajaltaa lapsen luokse (vaikka lapsi jo viimeisillä kerroilla käveli takanani) ja hyppäsi tassut olkapäille ja haukkui. Omistaja sitten hymistelee, ettei koira tahdo pahaa vaan se haluaa leikkiä... Selitä se sitten pienelle lapselle.

Nykyisin lapsi haluaa vaihtaa toiselle puolelle tietä, kun näkee koiran tulevan vastaan. Ulkoiluttajat kun päästävät koirat aina löysän hihnan päästä "nuuskimaan" ja tulemaan ihan liki.

No just... Pois se koira tommosilta ihmisiltä! Kyllä kadulla pitäisi saada rauhassa kävellä. Eihän ne itsekään mene jokaista vastaantulijaa lääppimään, miksi koiralta pitää moinen sallia???

Viimeksi muokattu:
Opettakaa nyt ekana ne lapsenne kohtaamaan koirat!! Kerrankin yks lapsi tuli puristelemaan koiramme kuonoa ja koira puri ja sai traumat hampaitten kattomisesta!! Heitin lapsen käsivarresta pitäen vittuun.

Yhteistyössä