Opettakaa niille pojillenne, että mieskin voi tehdä kotitöitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onnellinen vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllähän tämäkin ketju osoittaa sen, että nykynaiset on laiskoja, eivätkä viitsisi edes siivota vaan velttoilunhaluissaan vaativat miehiä siivoomaan.

Jos sen miehen ottaa nurkkiin pyörimään niin kai siitä on jotain todellista hyötyäkin oltava?
Meillä mies siivoaa, kokkaa, käy kaupassa, hoitaa lapsia, ruokkii kissoja ja pesee pyykkiä, ja pojat kanssa. Joku järjestys se on meilläkin oltava.

Kyllähän tämäkin ketju osoittaa sen, että nykynaiset on laiskoja, eivätkä viitsisi edes siivota vaan velttoilunhaluissaan vaativat miehiä siivoomaan.

Olen samaa mieltä. Mihin on kadonnut se perinteinen nainen, joka hoisi kodin eikä kitissyt keskustelupalstoilla.
Itse haluan vaalia perinteitä ja olen ylpeä siitä. Miesten ei kuulu siivota vaan tehdä tärkeämpää työtä.

Ihan uteliaisuudesta, monenko naisen mies täällä osallistuu ennenvanhaan "naisten töiksi" miellettyihin kotitöihin (siivous, ruuanlaitto, jne.), ja vastaavasti moniko nainen täällä osallistuu ennen "miesten töiksi" miellettyihin askareisiin (öljyn- ja renkaidenvaihto, yms.)?

Jotenkin ennustan pahuksen yksikaistaista tietä :D

Ihan uteliaisuudesta, monenko naisen mies täällä osallistuu ennenvanhaan "naisten töiksi" miellettyihin kotitöihin (siivous, ruuanlaitto, jne.), ja vastaavasti moniko nainen täällä osallistuu ennen "miesten töiksi" miellettyihin askareisiin (öljyn- ja renkaidenvaihto, yms.)?

Monenko mies osaa ne öljyt enää vaihtaa tai viitsii vaihtaa ne renkaat itse? Eiköhän aika moni vie auton korjaamolle huoltoon, joten se siitä.

Ja muoks. moniko 40 kiloinen mies myös tekee nämä miesten hommat ja todella kykenee siihen fysiikkansa puolesta?

Viimeksi muokattu:

Meillä ei mies juuri osallistu, mutta ei kyllä huolla autojakaan.. ;) Mä huolehdin autojen kunnosta, renkaitten vaihdosta, katsastuksista yms. Mies huolehtii jos ehtii ja muistaa, jotain.. :D Mut se on meidän elämää se.

Ei voi verrata, kaikilla ei ole edes autoa, kaikillla on kuitenkin pyykkejä, tiskiä ja paskaa nurkissa.
Vähän meni nyt pieleen provoyritys. :)

Olen samaa mieltä. Mihin on kadonnut se perinteinen nainen, joka hoisi kodin eikä kitissyt keskustelupalstoilla.
Itse haluan vaalia perinteitä ja olen ylpeä siitä. Miesten ei kuulu siivota vaan tehdä tärkeämpää työtä.

Tiedätkö se nainen katosi samalla, kun naiset lähtivät mukaan työelämään. Etkö tuota tosiaan ole ymmärtänyt? Tosin etpähän sinä missään työelämässä taida mukana ollakaan.

Mä teen meillä kaiken, myös korjaan kodinkoneet ja huonekalut sekä perheen käyttämät kulkuvälineet. Tai no on me yhdessä tyttöjen kanssa harjoiteltu polkupyörän huoltamista ja esim. pudonneiden ketjujen takaisinlaittamista, ja sitte nää lampunvaihdot ja muut tietty. Osaan tsekata autosta öljyt ja vedet yms. Esikoiseni valitsi teknisen työn tekstiilityön sijaan ja on aika taitava tekemään kaikenlaista suuremmillakin koneilla.

Ei voi verrata, kaikilla ei ole edes autoa, kaikillla on kuitenkin pyykkejä, tiskiä ja paskaa nurkissa.
Vähän meni nyt pieleen provoyritys. :)
Ei se ollut provoksi tarkoitettu. Tahdoin vain sanoa, että naiset ovat kyllä toivottaneet miehet tervetulleeksi omille perinteisille alueilleen, mutta en ole lainkaan niin vakuuttunut, että naiset ovat kovin innostuneita noista ns. miehisten juttujen opettelusta.

Mikä tekisi aloittajan asetelmasta hivenen tekopyhän.

Viimeksi muokattu:

Mies siivoaa ja laittaa ruokaa, kuten minäkin. Autoa meillä ei ole, joten kumpikaan ei rukkaa sitä. Happy now?

Meillä ei mies juuri osallistu, mutta ei kyllä huolla autojakaan.. ;) Mä huolehdin autojen kunnosta, renkaitten vaihdosta, katsastuksista yms. Mies huolehtii jos ehtii ja muistaa, jotain.. :D Mut se on meidän elämää se.

mihin se sun mies sitten osallistuu? Syömiseen ja naimiseen?
Haluan tulla sun miehen paikalle, muutun vaikka lesboksi tarvittaessa.. jätkähän elää luuselämää.

Käytkö aina siivoamassa poikiesi asunnot ja pesemässä pyykit kun muuttavat omilleen? Vai muuttavatko koskaan?

Käytkö sä töissä?

[QUOTE="hei";24396532]mihin se sun mies sitten osallistuu? Syömiseen ja naimiseen?
Haluan tulla sun miehen paikalle, muutun vaikka lesboksi tarvittaessa.. jätkähän elää luuselämää.[/QUOTE]

siis luxuselämää, piti kirjottaa

[QUOTE="hei";24396532]mihin se sun mies sitten osallistuu? Syömiseen ja naimiseen?
Haluan tulla sun miehen paikalle, muutun vaikka lesboksi tarvittaessa.. jätkähän elää luuselämää.[/QUOTE]

Se on se joka rahoittaa kaiken sen elämisen minkä minä hoidan, siinä kohtaa kun sä teet yhtä paljon töitä kun se tekee, olet "ansainnut" sen etuuden et voit tulla kotiin valmiseen pöytään jonka jälkeen siirtyä olohuoneeseen tv:n ääreen kylmä kalja kourassa ja tästä eteenpäin parin tunnin päästä akka tulee vielä kysymään että laitanko saunan päälle ja haluatko iltapalaa?

Toki, silloin kun on pitemmän ajan kotona hereillä kun 3h/vuorokaudessa, joutuu jopa jotain tekemäänkin.

[QUOTE="onnellinen vaimo";24396533]Käytkö aina siivoamassa poikiesi asunnot ja pesemässä pyykit kun muuttavat omilleen? Vai muuttavatko koskaan?

Käytkö sä töissä?[/QUOTE]

Käyn jos asuvat silloin lähellä, eikä vaimoa vielä ole. Jos asuvat kaempana, niin joku ratkaisu varmasti löytyy, voi palkata siivoojan kerran vko tai vastaavaa.

En käy työssä, minusta se on miehen tehtävä.

Käyn jos asuvat silloin lähellä, eikä vaimoa vielä ole. Jos asuvat kaempana, niin joku ratkaisu varmasti löytyy, voi palkata siivoojan kerran vko tai vastaavaa.

En käy työssä, minusta se on miehen tehtävä.

:laugh:

Et käy töissä, vaan elät miehesi siivellä, ja silti syyllistät muita naisia, että "Mihin se nainen katosi, joka hoitaa ylpeydellä kaikki kotityöt?" :D :D Salli mun nauraa.

Ei se ollut provoksi tarkoitettu. Tahdoin vain sanoa, että naiset ovat kyllä toivottaneet miehet tervetulleeksi omille perinteisille alueilleen, mutta en ole lainkaan niin vakuuttunut, että naiset ovat kovin innostuneita noista ns. miehisten juttujen opettelusta.

Mikä tekisi aloittajan asetelmasta hivenen tekopyhän.

Voi dechs parkaa, kun niitä "miesten juttuja" enää ei taida juurikaan olla.

Mä vaihdan ainoastaan kavereiden autojen renkaat. Omasta autosta mies haluaa itse vaihtaa (on ammatiltaan autonasentaja). :D Autoalaa itsekin opiskelleena kyllä hoituu nekin hommat. ;)

[QUOTE="heh";24396560]Voi dechs parkaa, kun niitä "miesten juttuja" enää ei taida juurikaan olla.[/QUOTE]
Siksi olen koko ajan puhunut sanoilla "ennenvanhaan" ja "perinteisesti". Että voi voi tosiaan, petraas luetunymmärtämistä. Täälläkö vanhemmat tosiaan opettavat tyttölapsilleen autojuttuja, remonttitöitä yms. samalla pieteetillä kuin kotitöitä poikalapsille? Sittenhän asiassa ei ole mitään tekopyhää.

Siksi olen koko ajan puhunut sanoilla "ennenvanhaan" ja "perinteisesti". Että voi voi tosiaan, petraas luetunymmärtämistä. Täälläkö vanhemmat tosiaan opettavat tyttölapsilleen autojuttuja, remonttitöitä yms. samalla pieteetillä kuin kotitöitä poikalapsille? Sittenhän asiassa ei ole mitään tekopyhää.

Eipä niitä remontteja ja autojuttuja ole läheskään joka perheessä, saati että ne olis jokapäiväsiä asioita, kuten kotityöt. Halloo, maa kutsuu dechsiä.

[QUOTE="hah";24396593]Eipä niitä remontteja ja autojuttuja ole läheskään joka perheessä, saati että ne olis jokapäiväsiä asioita, kuten kotityöt. Halloo, maa kutsuu dechsiä.[/QUOTE]
Halloo halloo. Mielestäni jokaisen pitäisi osata pitää huolta sekä asunnostaan että autostaan, mikäli sellaisia on, ihan sukupuolesta riippumatta. Jos haluat vielä nussia pilkkua siitä onko autoa joka perheessä, lue tuo "mikäli sellaisia on" -kohta uudestaan pari kertaa. Vaikka vähän hitaammin, jos se auttaisi.

Btw, mikä tekosyy on jättää auton ylläpito opettamatta vain sen takia, ettei perheessä juuri nyt sellaista ole? Onko kyseessä joku valmis oletus, ettei perheen lapsillakaan tule ikinä olemaan varaa omaan autoon? Helvetin positiivista tulevaisuutta vaan lapsille sitten :D

Viimeksi muokattu:

Meillä mies tekee ruokaa yhtä usein kuin minäkin mutta muuten kaikki siivoukset, pyykkihuolto ym. ovat minun vastuullani.
Mies huoltaa kaikki automme, vaihtaa renkaat, korjaa ne ym.(tekee kaikki itse koska haluaa eikä todellakaan vie korjaamolle) ja minä en niitä itse tee, joskus ollut seurana kun tekee.
Meillä tosin miehen "intohimona" on chevy vanit ja autot ylipäätänsä ja minun "intohimona" on siivous.
Mutta niinkuin aiemmin kirjoitin; poikani opetan siivoamaan.

Halloo halloo. Mielestäni jokaisen pitäisi osata pitää huolta sekä asunnostaan että autostaan, mikäli sellaisia on, ihan sukupuolesta riippumatta. Jos haluat vielä nussia pilkkua siitä onko autoa joka perheessä, lue tuo "mikäli sellaisia on" -kohta uudestaan pari kertaa. Vaikka vähän hitaammin, jos se auttaisi.

Btw, mikä tekosyy on jättää auton ylläpito opettamatta vain sen takia, ettei perheessä juuri nyt sellaista ole? Onko kyseessä joku valmis oletus, ettei perheen lapsillakaan tule ikinä olemaan varaa omaan autoon? Helvetin positiivista tulevaisuutta vaan lapsille sitten :D

Kyllä meillä viedään auto korjaamolle, jos siihen tulee joku vika. Sitä varten ammattikouluista valmistuu autonasentajia, että me kaikki saisimme automme korjatuiksi.

ps. mitäs ne miehet sitten on ennen auton keksimistä tehneet, jos muuta miesten työtä et keksinyt kuin typerät öljyn- ja renkaanvaihdot (jotka muuten osaan molemmat).
Olet avuton provo.

Meillä mies tekee ruokaa yhtä usein kuin minäkin mutta muuten kaikki siivoukset, pyykkihuolto ym. ovat minun vastuullani.
Mies huoltaa kaikki automme, vaihtaa renkaat, korjaa ne ym.(tekee kaikki itse koska haluaa eikä todellakaan vie korjaamolle) ja minä en niitä itse tee, joskus ollut seurana kun tekee.
Meillä tosin miehen "intohimona" on chevy vanit ja autot ylipäätänsä ja minun "intohimona" on siivous.
Mutta niinkuin aiemmin kirjoitin; poikani opetan siivoamaan.

Toisen intohimo on autot, ja sinun intohimosi on siivous....... :laugh:

Yhteistyössä