Opettakaa niille pojillenne, että mieskin voi tehdä kotitöitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onnellinen vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä meillä viedään auto korjaamolle, jos siihen tulee joku vika. Sitä varten ammattikouluista valmistuu autonasentajia, että me kaikki saisimme automme korjatuiksi.

ps. mitäs ne miehet sitten on ennen auton keksimistä tehneet, jos muuta miesten työtä et keksinyt kuin typerät öljyn- ja renkaanvaihdot (jotka muuten osaan molemmat).
Olet avuton provo.
Kyllä meillä käy siivooja. Sitä varten niitä on, että me kaikki saisimme asuntomme siisteiksi.

Vedänpä tästä johtopäätöksen, että siivoamista ei tarvitse lapsille opettaa. Kun eiväthän he voi ikinä joutua tilanteeseen, jossa itse pitäisi tehdä jotain.

Kato tasa-arvo ei toimi kuin yhteen suuntaan, miesten tarvii osata naisten hommat mutta naisten ei tartte osata miesten hommia koska ne on niitä, öh, miesten hommia.. :D

Kuinka niin? Minä kyllä mietin kovasti, että mitä nämä "miesten hommat" ovat, jos perheessä ei ole autoa. Dechskin osasi luetella vain autonrenkaiden vaihtamisen, mutta ei muuta... Mutta silti epäilee, etteivät naiset tee yhtä paljon "miesten hommia" kuin miehet "naisten hommia".

[QUOTE="vieras";24396771]Kuinka niin? Minä kyllä mietin kovasti, että mitä nämä "miesten hommat" ovat, jos perheessä ei ole autoa. Dechskin osasi luetella vain autonrenkaiden vaihtamisen, mutta ei muuta... Mutta silti epäilee, etteivät naiset tee yhtä paljon "miesten hommia" kuin miehet "naisten hommia".[/QUOTE]
Oletko kärsinyt lukihäiriöstä pitkään? Palaa edelliselle sivulle ja lue uudestaan.

[QUOTE="vieras";24396771]Kuinka niin? Minä kyllä mietin kovasti, että mitä nämä "miesten hommat" ovat, jos perheessä ei ole autoa. Dechskin osasi luetella vain autonrenkaiden vaihtamisen, mutta ei muuta... Mutta silti epäilee, etteivät naiset tee yhtä paljon "miesten hommia" kuin miehet "naisten hommia".[/QUOTE]

Minä mietin, että millaista autonhuoltoa minä kykenisin tekemään, en ainakaan renkaiden vaihtoa, koska rengas painaa varmaan enemmän, kuin minä. Ei sillä, ettenkö osaisi. moni mieskään ei nykyisin vaihda renkaita, vaan vievät korjaamolle. Muutenkaan autot ei ole enää mitään folkswageneita, joita voi kuka vaan orjata.

Remonttia osaan kyllä tehdä, mikäli ei pieni kokoni ole esteenä. Tuskin minun kokoiselta mieheltäkään kukaan odottaisi kykyä tehdä miesten töitä.

Eikö miesten hommiksi kautta aikojen ole mielletty lamppujen kattoon asentaminen, niiden vaihto, pienet remontit, taulujen seinälle laitto, hyllyjen yms. kasaaminen jne jne jne..
Fillarin huolto, auton huolto, mopon huolto..Listaa voi jatkaa loputtomiin ja minusta jokaisella naisella pitää pysyä porakoneen, vasaran ja perus työkalujen sen verran kädessä että selviää joka päiväisestä kodin/talon hoitamisesta ilman et soitellaan siskon miestä apuun koko ajan.. ;)

Kun edelleen, aina vaan niitä ihmisiä löytyy jotka ei muuta osaa kun keittää perunoita, imuroida ja luututa..

Se on sitä tasa-arvoa kun voidaan jakaa kodin työt ilman että toisen täytyy seistä selän takana neuvomassa vaan ihan omatoimisesti kumpikin niistä asioista selviää ja vielä nurisematta.

• Tykkää
Reactions: dechs
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24396783:
Minä mietin, että millaista autonhuoltoa minä kykenisin tekemään, en ainakaan renkaiden vaihtoa, koska rengas painaa varmaan enemmän, kuin minä. Ei sillä, ettenkö osaisi. moni mieskään ei nykyisin vaihda renkaita, vaan vievät korjaamolle. Muutenkaan autot ei ole enää mitään folkswageneita, joita voi kuka vaan orjata.

Remonttia osaan kyllä tehdä, mikäli ei pieni kokoni ole esteenä. Tuskin minun kokoiselta mieheltäkään kukaan odottaisi kykyä tehdä miesten töitä.

Näin, korjaamoita käytetään, ja jos vaikka mies vaihtaisikin itse öljyt ja renkaat, niin kauankohan siihen menee aikaa? Veikkaan, että ehkä kymmenesosa siitä ajasta, mitä kuluu pyykkäykseen, ruuanlaittoon, siivoukseen yms. "naisten hommiin". Eli naurettavaa edes vertailla.

Eikö miesten hommiksi kautta aikojen ole mielletty lamppujen kattoon asentaminen, niiden vaihto, pienet remontit, taulujen seinälle laitto, hyllyjen yms. kasaaminen jne jne jne..

No niin, tässähän näitä tuli. Kysyn vaan, että eikö teidän tasa-arvosta valittavien miesten vaimot todellakaan osaa näitä hommia tehdä? Vaihtaa lamppuja tai kiinnittää tauluja seinälle? Mutta silti teidän vaimonne pakottavat teidät vielä imuroimaan ja tiskaamaankin, ja koette nyt suurta vääryyttä?

No itsepä olette vaimonne valinneet, mutta sanonpa vaan, että aika monessa perheessä nainen kyllä osaa ja tekeekin nuo hommat siinä missä mieskin. Aivan kuten mies tekee ne "naisten hommat" siinä missä nainenkin.

Halloo halloo. Mielestäni jokaisen pitäisi osata pitää huolta sekä asunnostaan että autostaan, mikäli sellaisia on, ihan sukupuolesta riippumatta. Jos haluat vielä nussia pilkkua siitä onko autoa joka perheessä, lue tuo "mikäli sellaisia on" -kohta uudestaan pari kertaa. Vaikka vähän hitaammin, jos se auttaisi.

Btw, mikä tekosyy on jättää auton ylläpito opettamatta vain sen takia, ettei perheessä juuri nyt sellaista ole? Onko kyseessä joku valmis oletus, ettei perheen lapsillakaan tule ikinä olemaan varaa omaan autoon? Helvetin positiivista tulevaisuutta vaan lapsille sitten :D

Mitä helvettiä? Luuletko, että lapsi on niin tyhmä, että autokouluun mennessä ja oman auton hankkiessaan hän ei sitä auton ylläpitoa oppisi? :O :O Miksi ja miten se pitäisi sinusta lapselle opettaa, jos perheessä ei autoa ole?

Kyllä tuossa Deschin jutussa nyt vähän provoilun makua on. Minä osaan huoltaa tietokoneeni, jos tulee jotain oikein hankalaa niin kysyn apua mieheltäni, joka tietää vähän enemmän. Tiedän koneen osat kuitenkin sisältä ja ulkoa. Minä myös yleensä olen säätänyt videot ja digiboxit ja telkkarit. Vaihdan lamput ja olen koonnut huonekalujakin. Tämän lisäksi teen 90% kaikki kotityöt, koska olen ollut vielä kotiäitinä. Mitä nyt mies joskus harvoin laittaa ruokaa, imuroi tai pesee lattiaa.

Nyt kun kuitenkin mies on hoitanut renkaanvaihdon, niin meillä sitten onkin kamala miesten syrjintä käynnissä? Siltähän tuo vähän vaikuttaa. Itseäni ei autot nappaa eikä autoa edes olisi ellei mies sitä olisi halunnut laittaa. Tyttö toki touhuaa miehen mukana kun autoa laittavat. Ja meidän 1-vuotias poiskaa huiskii sisällä harja ja luutu kädessä.

Kyllä minullekin kelpaisi sellainen jako, että teen ne "isommat hommat" kerran viikossa tunnissa tai parissa, ja ukko hinkkaa tiskejä, pyykkejä, luuttuaa pintoja ja kerää tavarat paikoilleen joka päivä. Plus vielä laittaa yleensä ruuat.

Olen aloittamassa koulun nyt ja olen melko satavarma, että meilläkään ei mies ala hoitamaan pyykkäystä silti ollenkaan, eikä laita puolia ruuasta, saati sitten että tekisi lähellekään puolta siitä itse siivouksesta. Tämän lisäksi minä olen se, joka vaivautuu lasten kanssa kauppaan tai pihalle leikkimään. Mutta kun se vaihtaa talvirenkaat tuossa parin kuukauden päästä niin sittenhän sen ei tarvi mitään tehdäkään ensi kevääseen asti.

[QUOTE="vieras";24396799]Näin, korjaamoita käytetään, ja jos vaikka mies vaihtaisikin itse öljyt ja renkaat, niin kauankohan siihen menee aikaa? Veikkaan, että ehkä kymmenesosa siitä ajasta, mitä kuluu pyykkäykseen, ruuanlaittoon, siivoukseen yms. "naisten hommiin". Eli naurettavaa edes vertailla.[/QUOTE]
Nyt enää puuttuisi, että joku olisi vertaillut ajankäyttöä. Puhe oli halukkuudesta oppia, eikä työmääristä.

Nyt enää puuttuisi, että joku olisi vertaillut ajankäyttöä. Puhe oli halukkuudesta oppia, eikä työmääristä.

Sinä itse puhuit nimenomaan työmääristä ja siitä, osallistuuko nainen miesten töihin siinä määrin kuin mies naisten töihin. Itse kirjoitit epäileväsi, että naiset eivät niin paljon tee miesten töitä kuin miehet naisten töitä. Tässä viestisi, jonka tyylikkäästi itse jo unohdit kirjoittaneesi:

Dechs: "Ihan uteliaisuudesta, monenko naisen mies täällä osallistuu ennenvanhaan "naisten töiksi" miellettyihin kotitöihin (siivous, ruuanlaitto, jne.), ja vastaavasti moniko nainen täällä osallistuu ennen "miesten töiksi" miellettyihin askareisiin (öljyn- ja renkaidenvaihto, yms.)?

Jotenkin ennustan pahuksen yksikaistaista tietä"

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24396891:
Kyllä nykyjään on niin, että ei ne miehetkään osaa edes tukkeutunutta pönttöä avata, kun siinä menee kädet likaseksi. Mä en ole koskaan sen takia soittanut huoltomiestä.

Njoo, tosiaan meillä minä puhdistan myös viemärit ja hajulukot, joskus ukko aukisee tukkiutuneen pöntön ihan vaan kaatamalla saavista vettä.

Kaikissa tuntemissani omakotitalouksissa muuten naiset myös leikkaa nurmea ja hakkaa halkoja, poimii marjoja jne. En todellakaan ymmärrä miesten uikutusta niistä hurjan kamalista hommista, joita joutuvat tekemään.

Kuinka monet miehet haluaa oppia sitä ruuanlaittoa tai pyykkien pesua? Yleensä teknisesti niin loistavat miehet on ihan sormi suussa kun pitäisi pyykkikone laittaa päälle. Ja monesti jos joku joskus jotain pesee niin siellä valkopyykissä on kyllä aina mukana joku punainen sukka.

Hommaa akka, joka on kiinnostunut autoista, niin ei tarvitse itkeä jostain renkaanvaihdosta.

Oletko kärsinyt lukihäiriöstä pitkään? Palaa edelliselle sivulle ja lue uudestaan.

Enole se ketä kehotat lukemaan uudestaan, mutta eipä munkaan silmiin sun kommenteista osu muita "miesten töitä" kuin se renkaiden vaihto.
Kovin on miehillä ilmeisesti luppoaikaa, varsinkin jos ei ole autoakaan.
Ilmankos olet aina palstalla.. ei naista ja pihassa joku kottero josta renkaat vaihdettiin jo kevättalvella naapurin Simon toimesta.

Alkuperäinen kirjoittaja jkllöö;24396884:
Mitä "miesten hommia" keksisit, esim kerrostaloon? Eipä tule yhtään mieleen.

Justiinhan mä niitä pitkän pötkön luettelin, kai niitä lamppuja, hyllyjä, autoja ja polkupyöriä on kerrostalossa asuvillakin? :P

[QUOTE="vieras";24396902]Sinä itse puhuit nimenomaan työmääristä ja siitä, osallistuuko nainen miesten töihin siinä määrin kuin mies naisten töihin. Itse kirjoitit epäileväsi, että naiset eivät niin paljon tee miesten töitä kuin miehet naisten töitä. Tässä viestisi, jonka tyylikkäästi itse jo unohdit kirjoittaneesi:

Dechs: "Ihan uteliaisuudesta, monenko naisen mies täällä osallistuu ennenvanhaan "naisten töiksi" miellettyihin kotitöihin (siivous, ruuanlaitto, jne.), ja vastaavasti moniko nainen täällä osallistuu ennen "miesten töiksi" miellettyihin askareisiin (öljyn- ja renkaidenvaihto, yms.)?

Jotenkin ennustan pahuksen yksikaistaista tietä"[/QUOTE]
Tuossahan ei mainittu työmäärää eikä ajankäyttöä ollenkaan. Hyvin sä vedät. Ja sitten paluu maanpinnalle:
"Tahdoin vain sanoa, että naiset ovat kyllä toivottaneet miehet tervetulleeksi omille perinteisille alueilleen, mutta en ole lainkaan niin vakuuttunut, että naiset ovat kovin innostuneita noista ns. miehisten juttujen opettelusta."

Huomioi kohta, jossa puhutaan oppimishalukkuudesta. Kuten sanoin. Eikä mistään hatusta vetämästäsi työmäärästä tai ajankäytöstä. Eri mieltä oleminen on asia sinänsä, muttei sinun nyt tarvitsi suorastaan valehtelemaan ruveta.

Viimeksi muokattu:
Kuinka monet miehet haluaa oppia sitä ruuanlaittoa tai pyykkien pesua? Yleensä teknisesti niin loistavat miehet on ihan sormi suussa kun pitäisi pyykkikone laittaa päälle. Ja monesti jos joku joskus jotain pesee niin siellä valkopyykissä on kyllä aina mukana joku punainen sukka.

Hommaa akka, joka on kiinnostunut autoista, niin ei tarvitse itkeä jostain renkaanvaihdosta.

Peesi. Mutta ei, Dechs ei usko, että naiset tekevät "miesten töitä", hän uskoo, että naiset vain pakottavat miehensä imuroimaan ja tiskaamaan, sillä aikaa kun naiset luistavat itse lampuvaihdosta ja naulan naputtamisesta. Millähän vuosisadalla Dechs oikein elää...

Siksi olen koko ajan puhunut sanoilla "ennenvanhaan" ja "perinteisesti". Että voi voi tosiaan, petraas luetunymmärtämistä. Täälläkö vanhemmat tosiaan opettavat tyttölapsilleen autojuttuja, remonttitöitä yms. samalla pieteetillä kuin kotitöitä poikalapsille? Sittenhän asiassa ei ole mitään tekopyhää.
Jos mulla olisi auto, niin varmasti olisin opettanut molemmille lapsilleni ihan samalla tavalla kuin olen opettanut molemmille lapsilleni huoltamaan itse tietokoneensa. Ei munkaan aikani joka hemmetin asiaan riitä.

[QUOTE="hmm";24396911]Enole se ketä kehotat lukemaan uudestaan, mutta eipä munkaan silmiin sun kommenteista osu muita "miesten töitä" kuin se renkaiden vaihto.
Kovin on miehillä ilmeisesti luppoaikaa, varsinkin jos ei ole autoakaan.
Ilmankos olet aina palstalla.. ei naista ja pihassa joku kottero josta renkaat vaihdettiin jo kevättalvella naapurin Simon toimesta.[/QUOTE]

Ei minunkaan, mutta sitähän Dechs ei voi myöntää.

Yhteistyössä