Opettakaa niille pojillenne, että mieskin voi tehdä kotitöitä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onnellinen vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuossahan ei mainittu työmäärää eikä ajankäyttöä ollenkaan. Hyvin sä vedät. Ja sitten paluu maanpinnalle:
"Tahdoin vain sanoa, että naiset ovat kyllä toivottaneet miehet tervetulleeksi omille perinteisille alueilleen, mutta en ole lainkaan niin vakuuttunut, että naiset ovat kovin innostuneita noista ns. miehisten juttujen opettelusta."

Huomioi kohta, jossa puhutaan oppimishalukkuudesta. Kuten sanoin. Eikä mistään hatusta vetämästäsi työmäärästä tai ajankäytöstä. Eri mieltä oleminen on asia sinänsä, muttei sinun nyt tarvitsi suorastaan valehtelemaan ruveta.

Kyllä tuo sun viesti ja siinä käyttämä verbi "osallistuu" tarkoittaa nimenomaan osallistumista, eli työn tekemistä, ei mitään oppimishalukkuutta. Voit toki selitellä miten haluat. Mutta viestisi puhuu puolestaan: Et usko naisten osallistuvan miesten töihin siinä määrin, missä miehet osallistuvat naisten töihin.

Ja siitä olen kanssasi eri mieltä. Minun tuttavapiirissäni naiset tekevät "miesten töitä" siinä missä miehet "naisten töitä".

[QUOTE="hehe";24396943]Montako kertaa vuodessa ne renkaat pitää vaihtaa, dechs?[/QUOTE]
Ai, nytkö SINÄ haluaisit sitten ruveta keskustelemaan siitä ajankäytöstä? :D Se ei ole kovin oleellista sen oppimishalukkuuden kannalta, josta minä puhuin, joten en oikein ymmärrä pointtiasi.

[QUOTE="hehe";24396943]Montako kertaa vuodessa ne renkaat pitää vaihtaa, dechs?[/QUOTE]

Tasapuolisuuden vuoksi nainenkin voi yhtä monta kertaa vuodessa pestä pyykit ja vaihtaa verhot ja tehdä ruuat. Silloinhan tämä olisi hyvinkin tasapuolinen homma, eikä kukaan tuskin valittaisi.

[QUOTE="vieras";24396955]Kyllä tuo sun viesti ja siinä käyttämä verbi "osallistuu" tarkoittaa nimenomaan osallistumista, eli työn tekemistä, ei mitään oppimishalukkuutta. Voit toki selitellä miten haluat. Mutta viestisi puhuu puolestaan: Et usko naisten osallistuvan miesten töihin siinä määrin, missä miehet osallistuvat naisten töihin.

Ja siitä olen kanssasi eri mieltä. Minun tuttavapiirissäni naiset tekevät "miesten töitä" siinä missä miehet "naisten töitä".[/QUOTE]
No nyt meni kyllä ihan hulvattomaksi tulkinnaksi. Jos sanoja aletaan työntää suuhun tuollaisella fanaattisuudella, keskustelun mahdollisuudet lähenevät nollaa.

Tulkitsin tekstisi niin, että vihaat miehiä. Hienoa, päästiin tasoihin :rolleyes:

Kuinka monet miehet haluaa oppia sitä ruuanlaittoa tai pyykkien pesua? Yleensä teknisesti niin loistavat miehet on ihan sormi suussa kun pitäisi pyykkikone laittaa päälle. Ja monesti jos joku joskus jotain pesee niin siellä valkopyykissä on kyllä aina mukana joku punainen sukka.

No meillä ainakin jo 14-vuotias totesi, että opettelee mieluummin käyttämään pesukonetta - joka on paljon yksinkertaisempi laite kuin tietokone, minkä käytön taas poika osasi jo eskari-ikäisenä - kuin kulkee likaisissa vaatteissa. Ja ihan sama oli tyttärenkin kanssa.

Miksi tästäkin aiheesta piti taas alkaa vääntämään? Ehkä ilmaisin itseäni väärin, mutta tarkoitus oli tuoda esiin se, miten tyytyväinen vaimo olen kun mieheni on kotonaan oppinut että miehetkin osallistuu kotitöihin. Ja mies on tyytyväinen kun minäkin osallistun perheen elatukseen. Meillä ei ole erikseen miesten ja naisten töitä, mutta jos jotsin en osaa, pyydän mieheltä apua. Esim. tietokonetta osaan jonkun verran huoltaa, mutta joissain asioissa joudun pyytämään mieheltä apua.

No nyt meni kyllä ihan hulvattomaksi tulkinnaksi. Jos sanoja aletaan työntää suuhun tuollaisella fanaattisuudella, keskustelun mahdollisuudet lähenevät nollaa.

Tulkitsin tekstisi niin, että vihaat miehiä. Hienoa, päästiin tasoihin :rolleyes:

Ai sinun argumenttisi loppuivat tähän. Selvä.

Ei kannattaisi kirjoitta viestejä, joiden takana ei sitten seisokaan. Vaikeaa keskustella henkilön kanssa, joka pyörtää puheensa ja alkaa hölistä jotain aivan muuta asiaankuulumatonta minun miesvihastani tai lukihäiriöstä.

Minä vain siteerasin viestiäsi. Ja siitähän sinä vedit näköjään herneet nenään. Sori vain. =)

Tuossahan ei mainittu työmäärää eikä ajankäyttöä ollenkaan. Hyvin sä vedät. Ja sitten paluu maanpinnalle:
"Tahdoin vain sanoa, että naiset ovat kyllä toivottaneet miehet tervetulleeksi omille perinteisille alueilleen, mutta en ole lainkaan niin vakuuttunut, että naiset ovat kovin innostuneita noista ns. miehisten juttujen opettelusta."

Huomioi kohta, jossa puhutaan oppimishalukkuudesta. Kuten sanoin. Eikä mistään hatusta vetämästäsi työmäärästä tai ajankäytöstä. Eri mieltä oleminen on asia sinänsä, muttei sinun nyt tarvitsi suorastaan valehtelemaan ruveta.

Miksi et ole vakuuttunut, etteikö naiset olis kovin innostuneita ns."miesten juttujen" "opettelusta"?
Et ole ilmeisesti koskaan nähnyt naispuolisia bussikuskeja, poliiseita, presidenttejä, palomiehiä, kirvesmiehiä tai ihan vaan naista, joka fiksaa itse tietokoneensa ongelmat ja hakkaa irronneen listan takaisin seinään.
Nyt ei eletä 1800-lukua enää, arvon dechs.

Miksi et ole vakuuttunut, etteikö naiset olis kovin innostuneita ns."miesten juttujen" "opettelusta"?
Et ole ilmeisesti koskaan nähnyt naispuolisia bussikuskeja, poliiseita, presidenttejä, palomiehiä, kirvesmiehiä tai ihan vaan naista, joka fiksaa itse tietokoneensa ongelmat ja hakkaa irronneen listan takaisin seinään.

Tätä minäkin ihmettelen...

Ai, nytkö SINÄ haluaisit sitten ruveta keskustelemaan siitä ajankäytöstä? :D Se ei ole kovin oleellista sen oppimishalukkuuden kannalta, josta minä puhuin, joten en oikein ymmärrä pointtiasi.

Mun mielestä se ajankäyttö nimenomaan vaikuttaa oppimishalukkuuteen. Auton renkaat tarvitsee vaihtaa maksimissaan kaksi kertaa vuodessa, kitkarenkaita ei ehkä niinkään usein.

Ehkä vaikuttaa naisen oppimishalukkuuteen, että jos sen vaihdon syksyllä opettelee, niin seuraavan kerran kyseistä taitoa tarvitaan vasta pääsiäisen korvilla, ja silloin on saattanut oppi jo unohtua, ja taas joutuu kysymään uudestaan neuvoa siihen, miten se menikään :)

Esim. pyykinpesutaitoja taas tarvitaan oletettavasti viikoittain.

[QUOTE="vieras";24396992]Ai sinun argumenttisi loppuivat tähän. Selvä.

Ei kannattaisi kirjoitta viestejä, joiden takana ei sitten seisokaan. Vaikeaa keskustella henkilön kanssa, joka pyörtää puheensa ja alkaa hölistä jotain aivan muuta asiaankuulumatonta minun miesvihastani tai lukihäiriöstä.

Minä vain siteerasin viestiäsi. Ja siitähän sinä vedit näköjään herneet nenään. Sori vain. =)[/QUOTE]
Sinä siteerasit viestäni, jonka jälkeen tulkitsit sen aivan päin helvettiä. Sori vain :) Ja ilmeisesti olet tehnyt koko ajan niin. Minä en ole missään vaiheessa vertaillut naisten ja miesten käyttämää aikaa vanhoihin nais- ja miesroolin askareisiin, eikä minua kiinnosta pennin jenin vertaa onko se tasamääräistä. Eihän se hitto soikoon edes voi olla. Sen sijaan minua nimenomaan kiinnosti se, opettavatko vanhemmat molemman sukupuolen lapsille samoja asioita, vai vieläkö osa heitetään automaattisesit kategoriaan "ne on miesten juttuja".

Tuliko tarpeeksi jykevää ratakiskoa, vai saisitko tulkittua tuonkin jotenkin päin vittua?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24396970:
No meillä ainakin jo 14-vuotias totesi, että opettelee mieluummin käyttämään pesukonetta - joka on paljon yksinkertaisempi laite kuin tietokone, minkä käytön taas poika osasi jo eskari-ikäisenä - kuin kulkee likaisissa vaatteissa. Ja ihan sama oli tyttärenkin kanssa.
Joo, kyllähän noita tasa-arvoisia ja fiksuja miehiä löytää. Ja ap:n kanssa olen samaa mieltä, että siellä kotona pitää jo pojat opettaa, että naiset eivät ole olemassa hänen passaamistaan varten. Parempi elämä on tiedossa kun osaa pitää huolta itsestään ja kodistaan yksin asuessaan ja parisuhde tulevaisuudessa ei ainakan kotitöihin sitten kaadu. Pointtini oli se, että jos se renkaanvaihto ei kaikkia naisia kiinnosta, niin ei kyllä se pyykkäys monia miehiä. Molemmat sukupuolet tekee sen, jos on ihan pakko, mutta se on helppo delegoida toiselle, joka osaa sen ja ehkä jopa pitää siitä.

Enkä ikinä opettaisi tyttöäni karsastamaan moottoriajoneuvoja, elektroniikkaa, fysiikkaa tai matikkaa. Olen ollut tietokonenörtti pienestä asti ja koen sen rikkaudeksi. En kuitenkaan aio mitään erillisiä oppitunteja tehdä ruohonleikkuusta tai halkojen hakkuusta kun sellaiset työt eivät ole meillä tarpeellisia. Niinkuin ei sen autonkaan huollon opettelu perheessä, jossa ei ole autoa.

"Ihan uteliaisuudesta, monenko naisen mies täällä osallistuu ennenvanhaan "naisten töiksi" miellettyihin kotitöihin (siivous, ruuanlaitto, jne.), ja vastaavasti moniko nainen täällä osallistuu ennen "miesten töiksi" miellettyihin askareisiin (öljyn- ja renkaidenvaihto, yms.)?

Jotenkin ennustan pahuksen yksikaistaista tietä"

Selitäpä Dechs, että miksi sinä ennustat pahuksen yksikaistaista tietä? Se on jäänyt ihan epäselväksi. :)

No näinpä.

Tiesitkö dechs, että nykyään naiset lentävät jopa avaruuteen. Että se siitä "oppimishalukkuudesta" ns "miesten juttuihin".

Tässähän vaan neulottas maha pystyssä sukkia, jos naisilla ei olis mitään "oppimishalukkuutta" ns"miesten juttuihin".

Tiesitkö dechs, että nykyään naiset lentävät jopa avaruuteen. Että se siitä "oppimishalukkuudesta" ns "miesten juttuihin".

Tässähän vaan neulottas maha pystyssä sukkia, jos naisilla ei olis mitään "oppimishalukkuutta" ns"miesten juttuihin".
Ohhoh :O Onko noin? Millainen sukupuolijakauma?

Nyt tässä alkaa oikeasti keskustelun taso olla tosi alhaalla. Ihmiset suuttuvat siitä, että ovat itse tulkinneet minun juttuni väärin omien ennakkoluulojensa kanssa. Ja nyt kotitöistä puhuttaessa hommaan vedetään mukaan astronautit. Joo, eiköhän tämä ollut tässä. Taputelkaa itseänne selkään hetki siitä miten minulla loppui argumentit tai jotain :flower:

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24397052]

Selitäpä Dechs, että miksi sinä ennustat pahuksen yksikaistaista tietä? Se on jäänyt ihan epäselväksi. :)[/QUOTE]

Ei se taida tietää. Se luulee että naiset kulkee vielä tyllihameissa ja elää luolissa. Meillä ei ole nääs koskaan ollut mitään "halukkuuttua" "oppia" ns."miesten juttuja". :)

Meillä on niin, että kummatkin hoitavat "molempien sukupuolien" töitä. Tämä tarkoittaa sitä, että minä olen meistä kätevämpi tietokoneiden kanssa, tankkaan aina silloin, jos ajaessani alkaa bensavalo palaa, osaan vaihtaa autonrenkaat ja tehdä peruskorjauksia. Meillä jaetaan koti- ja huoltotyöt sen mukaan kumpi meistä tykkää mistäkin kotityöstä tai huoltotyöstä enemmän tai on siinä parempi.

[QUOTE="vieras";24397052]"Ihan uteliaisuudesta, monenko naisen mies täällä osallistuu ennenvanhaan "naisten töiksi" miellettyihin kotitöihin (siivous, ruuanlaitto, jne.), ja vastaavasti moniko nainen täällä osallistuu ennen "miesten töiksi" miellettyihin askareisiin (öljyn- ja renkaidenvaihto, yms.)?

Jotenkin ennustan pahuksen yksikaistaista tietä"

Selitäpä Dechs, että miksi sinä ennustat pahuksen yksikaistaista tietä? Se on jäänyt ihan epäselväksi. :)[/QUOTE]

Aika yksikaistaiselta tieltä näyttää, mutta kyllä aivan toiseen suuntaan kuin Dechs arveli. :D

Yhteistyössä