Opintotuen määrästä kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelija

Vieras
Mä laskin laskurilla:

Opintoraha 246,00 e/kk
Asumislisä 0,00 e/kk
Opintolainan valtiontakaus 300,00 e/kk
Opintotuki yhteensä 546,00 e/kk

Eli saanko opintotukea tuon 546? vai vaan 246, kun mulla ei luottotietoja ole niin en lainaa voi saada...

Lapsia on 2 ja mies, mutta puolison tulothan ei vaikuta...

Onko sulla ennestään ammattia? Oletko aloittamassa vasta opiskelun? Kannattaa ennemmin käydä työkkärissä kun tämän vuoden alussa tuli mahdolliseksi opiskella työttömyys rahalla johon saa sen 9? verottomana lisäksi. Itse sillä menen opiskelemaan nyyt ens kuussa, ja on kaksi lasta joten saan 524?+ 190?/kk

Alkuperäinen kirjoittaja d44:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
246? koska toi 300? on laina...

okei...eli sit voin hakea asumistukea erikseen...

Et voi hakea asumistukea, sillä opintotukeen kuuluu asumislisä, jota et lapsien takia saa. Mies voi hakea asumistukea.

höpöhöpö. olen yh ja sain asumistukea opintojen ajan, ihan itse hain kuule.

Joo siis nimenomaan niin, että kun on lapsia voi asumislisän sijasta hakea asumistukea.

Ja kyllä miehen tulot vaikuttaa, nimenomaan siihen asumislisään tai asumistukeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja d44:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
246? koska toi 300? on laina...

okei...eli sit voin hakea asumistukea erikseen...

Et voi hakea asumistukea, sillä opintotukeen kuuluu asumislisä, jota et lapsien takia saa. Mies voi hakea asumistukea.

höpöhöpö. olen yh ja sain asumistukea opintojen ajan, ihan itse hain kuule.

Joo siis nimenomaan niin, että kun on lapsia voi asumislisän sijasta hakea asumistukea.

Ja kyllä miehen tulot vaikuttaa, nimenomaan siihen asumislisään tai asumistukeen.

no asumistukeen vaikuttaa tietysti, mutta mä kun alotan opiskelun niin meidän kuukausi tulot on sen jälkeen 1260+210+220(opintoraha), joten asumistukeen ollaan kyllä noilla tuilla oikeutettuja, samoin kun vissiin toimeentulotukeen....

Alkuperäinen kirjoittaja mietippäs:
Onko sulla ennestään ammattia? Oletko aloittamassa vasta opiskelun? Kannattaa ennemmin käydä työkkärissä kun tämän vuoden alussa tuli mahdolliseksi opiskella työttömyys rahalla johon saa sen 9? verottomana lisäksi. Itse sillä menen opiskelemaan nyyt ens kuussa, ja on kaksi lasta joten saan 524?+ 190?/kk

On ammatti, eli siis ainoastaan alan vaihto kyseessä.
Jos olisin vasta vuoden päästä alottanu koulun, niin olisin ollu oikeutettu työkkäristä rahaa saamaan opiskelun tueksi, mutta ikää kun on vielä vasta 24 :(

Yhteistyössä