Opintotuen tulorajasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
Kun kelan sivulta en löytänyt tietoa....
lasketaanko tohon tulorajaan vain palkkatuloja vai ihan kaikki tulot( myös kotihoitotuen?)?

eli jos mun tilille tule kotihoitotuki niin mulla on automaattisesti melkein "täys" toi tuloraja, jos nostan kaikilta 9kk opintotukea?

[QUOTE="vieras";25707120]Saako opintorahaa ja kotihoidontukea samaan aikaan?

Ja ihan mielenkiinnosta, missä noin pieni lapsesi on, kun opiskelet/käyt töissä?:D[/QUOTE]

Saa opintorahaa ja kotihoidontukea samaan aikaan. :) Itse nostan molempia ja suoritan puuttuvia opintoja tenteillä/esseillä/kirjoittamalla gradua. Isi hoitaa vauvaa tenttien ajan ja isompi 4v on muutaman päivän viikossa + tarvittaessa päiväkodissa.

[QUOTE="vieras";25707120]Saako opintorahaa ja kotihoidontukea samaan aikaan?

Ja ihan mielenkiinnosta, missä noin pieni lapsesi on, kun opiskelet/käyt töissä?:D[/QUOTE]

juu, saa. mun lapset on 1v ja kohta 3 ja opiskelen. vanhemmat hoitavat lapset sillä aikaa.

Saa opintorahaa ja kotihoidontukea samaan aikaan. :) Itse nostan molempia ja suoritan puuttuvia opintoja tenteillä/esseillä/kirjoittamalla gradua. Isi hoitaa vauvaa tenttien ajan ja isompi 4v on muutaman päivän viikossa + tarvittaessa päiväkodissa.

No sitten. Minkä ikäinen vauva sinulla on, yli 9 kk:n ikäinen?

Ja ap:lle, jos tosiaan voi nostaa sekä opintorahaa, että kotihoidontukea, niin kyllä se kht lasketaan tuloksi. Kannattaa olla tosi tarkkaa noiden rajojen kanssa.

Yhteistyössä