Opiskelemaan mielisin, saanko mistään mitään tuloja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aikuisopiskelijaksiko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aikuisopiskelijaksiko

Vieras
Olen valmistunut jo amk:sta tradenomiksi, mutta nyt haluaisin opiskella lähihoitajaksi ja vaihtaa alaa. Olen ollut työelämässä n. 6v, äitiyslomia toki välillä ollut. Saanko aikuisopiskelijana mistään mitään tukia/tuloja?

Miten te muut aikuisopiskelijat olette pärjänneet taloudellisesti?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Oppisopimus, osa-aikatyöt?

toi oppisopimus mua kiinnostaa kyllä kovasti! Siinä täytyy muistaakseni käydä vuoden verran koulua, ne perusopinnot, ennenkuin pääse työssäoppimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Lähihoitajaksi? Mutta miksi ihmeessä ei sitten sairaanhoitajaksi? Oletko käyttänyt kaikki tukikuukautesi?

Kyllä mä uskon, että olen käyttänyt kaikki tukikuukauteni... Saakohan sitä tarkistettua muualta, kuin kysymällä Kelalta? Mua ei tuo sairaanhoitajan työ kiinnosta sinäänsä ollenkaan, haluaisin työskennellä lasten parissa, esim. päiväkodissa tai sitten vanhusten puolella vanhainkodissa, kotipalvelussa...

Alkuperäinen kirjoittaja aikuisopiskelijaksiko:
Lähihoitajaksi? Mutta miksi ihmeessä ei sitten sairaanhoitajaksi? Oletko käyttänyt kaikki tukikuukautesi?

Kyllä mä uskon, että olen käyttänyt kaikki tukikuukauteni... Saakohan sitä tarkistettua muualta, kuin kysymällä Kelalta? Mua ei tuo sairaanhoitajan työ kiinnosta sinäänsä ollenkaan, haluaisin työskennellä lasten parissa, esim. päiväkodissa tai sitten vanhusten puolella vanhainkodissa, kotipalvelussa...

Entä sosionomi? Siinä voisit käyttää noita aiemmin hankittuja taitoja.

Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Lähihoitajaksi? Miksei suoraan amk:hon? Varmasti pää riittää.

Kiitos :) Pää kyllä riittäisi varmaankin, mutta ikää alkaa jo olla ja toivoisin pääseväni mahdollisimman pian työelämään... Nuo amk-opinnot kuitenkin vievät aikaa sen verran, että ei taida tässä elämäntilanteessa onnistua :/ Joutuisin myös käymään koulua ihan toisella paikkakunnalla, kun taas tuo lähihoitajakoulutus löytyisi omasta kaupungista.

Mites aikuisopintotuki? koulutuskeskuskohan oli se paikka, jos siis olet työelämässä ollut. Ja meillä ainakin on työpaikalla lähihoitajaopiskelijoita jotka ihan perusopinnotkin käy oppisopimuksen aikana, eli alusta asti.

Alkuperäinen kirjoittaja aikuisopiskelijaksiko:

Entä sosionomi? Siinä voisit käyttää noita aiemmin hankittuja taitoja.

Toi on kyllä totta! Olen sitäkin vähän pohtinut ja täytyisi varmaan vähän googletella enemmän noita sosionomin koulutusjuttuja ja työllistymisiä!

Yhteistyössä