Opiskelemaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammattia vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ammattia vailla

Vieras
olen 28v, 4 lapsen äiti, vailla ammattia!

haluaisin alkaa opiskelemaan ammatin itselle, mutta nyt kun olen kattonu noita opiskelumahdollisuuksia, niin menen ihan sekaisin!

haluaisin mieluummin opiskella aikuisten kanssa, kun että menisin nuorten joukkoon. mutta sitten taas aikuiskoulutuksessa ei vissiin saa opintotukea yms??

te jotka olette tai olette olleet samassa tilanteessa, opiskellu vasta aikuisiässä, miten teitte sen?

tarviin kuitenkin kaiken mahdollisen tuen (rahallisen), koska joutuisin vaihtamaan paikkakuntaa ja tod.näk. jäisin yh:ksi...

Öö... opiskellut aikuisiässä, eiköhän kaikki opiskelleet ole opiskellut aikuisiässä. Vai missä se raja menee sitten? Oot vasta 28 kuitenkin. Oletko nuori fossiili? Porukkahan on sua vaan noin 8 vuotta nuorempia.

Aikuiskoulutuksessahan on se, että se on joustavampaa ja sopii työssäkäynnin oheen paremmin, nuoria sielläkin saattaa olla. Koulutustarjonta saattaa tosin olla suppeampi.

Itse aloitin opintoni viime vuonna, 27-vuotiaana "nuorten puolella".

Kyllä mä menin 36-vuotiaana NUORISOpuolelle opiskelemaan AMK:uun hoitoalalle ja taidan selvitä hengissä sielllä nuorison keskellä...:laugh:

Yh olen minäkin, ja tukena opintoraha,-laina, elatustuki, lapsilisä ja yleinen asumistuki.
Välillä on tiukkaa mut kyllä me opiskelijaäidit selvitään, sisulla :D

Jos menen ammattikouluun niin kyllä ne nuorimmat mahtaa olla sen 12v nuorempia... ja ajattelin lähinnä että ne on sen verran teinejä että en kyl viihtyis niiden joukossa :/

Merkonomiksi ajattelin opiskella. :)

Jos menen ammattikouluun niin kyllä ne nuorimmat mahtaa olla sen 12v nuorempia... ja ajattelin lähinnä että ne on sen verran teinejä että en kyl viihtyis niiden joukossa :/

Merkonomiksi ajattelin opiskella. :)

Otannyt kuule ensinnäkin selvää mitä missäkin opiskellaan. Aikuiskoulutuspuoli tarkoittaa useimmiten jatko-opintoja ja täydentäviä opintoja, noi perusopinnot kyllä on paras mennä ihan päiväkouluun opiskelemaan. Minäkin olin 28v kun menin opistoon lukemaan teknikoksi ja nyt olen menossa aikuispuolelle sen täydentämään restonomiksi.

Yhteistyössä