Opiskelijan perhe-elämää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mie

Aktiivinen jäsen
13.06.2004
1 955
2
36
Eli tilanne se minä kotona pojan kanssa 1,10kk ja mies opiskelee amk:ssa kolmatta vuotta.Minä hoidan kodinja lapsen, mies opiskelun.Toki mies lapsen kanssa leikkii ja on mahtava isä,myös n.6h viikossa pojan kanssa kahdesttaan kun minä käyn töissä. Ongelma on varmaan täysin erinlaiset luonteet :\| Eli minä olen se joka kaipaa hellyyttä ja rakkautta mutta mies ei. Eli mies antautuu täysillä opiskeluille, mikä ei nyt ole paha-asia hyvähän se vaan on kun ahkera mies ja tavallaan yhteiseen tulevaisuuteen satsaa. Mutta tuntuu vaan niin pahalta kun toinen ei huomio ollenkaan, ei hellyyttä eikä seksiä. Seksi on kyllä jäänyt omasta tahdosta pois mutta vain siksi koska se tuntuu vain seksiltä ja mukana ei ole hellyyttä eikä edes haleja. On vaan niin kylmä olo yksin. Ei tätä edes sanoiksi osaa pukea. Mietittyttää vaan että onko tämä nyt sitä elämää jota tulemme aina elämään vai muuttuuko kun opiskelut loppuu?? Vaikeina aikoina mies on selvästi sanonut että hänellä ei ole aikaa hoitaa parisuhdetta kun koulu vie aikaa niin paljon. Sekin tuntui jotenkin pahalta mutta toisaalta jotenkin ymmärrettävääkin. Kun ei ole kokemusta muunlaisesta arjesta yhdessä ollaan oltu 2,8v ja pojan ikä oli siis 1,10kk eli siitä voi laskea kuinka nopeasti ollaan edetty. Mies kyllä väitää rakastavansa ja molemmat rakastetaan poikaa yli kaiken ja hän on aivan ihana, parisuhde on vaan jotenkin kylmä. Toivoisin siis toisilta opiskelevilta kokemuksia elämästä perheenä? onko se näin vaikeaa ja pitääkö tähän vain sopeutua?

Hmm, mitähän tuohon sanois..

Meillä asiat vähän toisin päin, itse opiskelen ja hoidan kodin sekä lapsen, ja mies on työtön. Voin uskoa että miehesi laittaa tällä hetkellä koulun "tärkeimmäksi", jotta tilanteenne helpottuu jossain vaiheessa.

Itselläni vähän samanlaista, kun miehelläsi; opiskelu tosiaan vie kaiken ajan (ylimääräisen sellaisen). Välillä tuntuu että tehtäviäkin on jo niin paljon, ettei loppua näy. Mutta tosiaan, kriteerit on minulla korkeat arvosanojen suhteen ja haluan valmistua ajoissa.

Mutta, kyllä teidän tilanne helpottuu jossain vaiheessa, varmasti =) .