Opiskelijan toimeentulotuesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sae1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Opisikelijoiden toimeentulotuki - Toimeentuloki - Taloudellinen tuki ja toimeentulo - Sosiaali- ja perhepalvelut - Oulun kaupunki
Opiskelijoiden toimeentulotuki

Toimeentulotuki on viimesijainen taloudellinen etuus, johon opiskelija voi turvautua, mikäli hän ei voi muulla tavoin turvata toimeentuloaan. Ensisijaisia toimeentulon muotoja ovat oma ansiotyö, opintotuki- ja opintolaina, elatusvelvollisen lähiomaisen huolenpito (elatusvelvollisuus koskee alaikäisen vanhempia sekä avio- tai avopuolisoa) tai muut toimeentulon muodot, kuten vanhempien antama tuki.

Opiskelijan tulee lukuvuoden aikana ja opintotukipäätöksen voimassaoloaikana turvautua ensisijaisesti kaikkiin opintotukietuuksiin (mukaan lukien opintolaina), joihin hänellä on oikeus. Opiskelijan on pyrittävä turvaamaan toimeentulonsa myös kesäaikana ensisijaisesti päätoimisella tutkintoon johtavalla opiskelulla, jolloin hän on oikeutettu kesäopintotukeen.

Hakijan on itse haettava aktiivisesti ansiotyötä ilmoittautumalla Oulun TE-toimistoon työnhakijaksi tai hakemalla kaupungin kesätöitä ennen toimeentulotukihakemuksen jättämistä, jollei hänellä ole varoja tai muuta tapaa kuin toimeentulotuki turvata kesäajan toimeentuloturvansa.

Eli en saa kesäkuulle ttt:ta, jos en ilmottaudu työkkäriin työnhakijaksi? Jotenki saanu sen käsityksen, että jos ei ilmottaudu työnhakijaksi, niin vähennetään tietty prosentti ttt:ta. Voisin opiskellakkin, mutta se ei ole mahdollista.
Kesätöitä olen hakenut monestakin paikkaa, muttei ole vielä tärpännyt.
Ei mulla mitään sitä vastaan ole että kesäloman ajan oisin työnhakijana. Mietin vaan.
Hyvällä tuurilla sitäkin kautta voi saada duunia.

Eli en saa kesäkuulle ttt:ta, jos en ilmottaudu työkkäriin työnhakijaksi? Jotenki saanu sen käsityksen, että jos ei ilmottaudu työnhakijaksi, niin vähennetään tietty prosentti ttt:ta. Voisin opiskellakkin, mutta se ei ole mahdollista.
Kesätöitä olen hakenut monestakin paikkaa, muttei ole vielä tärpännyt.
Ei mulla mitään sitä vastaan ole että kesäloman ajan oisin työnhakijana. Mietin vaan.
Hyvällä tuurilla sitäkin kautta voi saada duunia.

Mut toisaalta, jos sä olet oppilaitoksessa kirjoilla et voi ilmottautua työkkäriin.

Yhteistyössä