S
sae1
Vieras
Minulla on opintolaina, ja siitä on jäljellä n.200e 300/kk olen käyttänyt. Laina oli yhteensä 1200e. Eikä ole vielä varmaa, että saanko kesäkuuksi töitä. Voinkohan hakea tälle kuulle toimeentulotukea?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Voit, tai noh, ainakin itse olen joskus saanut kesäksi toimeentulotukea ollessani opiskelija. Siihen tosiaan lasketaan tuki+laina -menot.
Ei vaan ttt on tulojen ja hyväksyttyjen menojen eroitus. Mukaanlukien perusosa joka on kai joku 350e???? Nekin vaihtelee. Tsekkaa netistä...Ok. Tarkoittaako nuo menot sitä, että siitä toimeentulotuesta vähennetään tietty prosentti.?
Niin noh, miten ne tulot ja menot sitten menevät...eihän siitä lainasta ja tuesta nyt niin montaa sataa tule...mutta eiköhän tämä selviä parhaiten suoraan sossusta tai nettilaskurista?
Tosiaan mulla on nyt vaan 200e tälle kuulle. Kesäkuussa ei oo yhtään rahaa, ja alkaa kesäloma. Töitä olen hakenut monestakin paikkaa, mutta ei oo vielä tärpänny. Sittehän ei saa edes opintotukea, eikä asumislisää..
Olikse viel jotenkin niin, että ne lasketaan ne tulot siten, että se laina jaetaan 5kk:lla eli vaikka sulla olis laina mennyt tammikuussa niin toukokuulle lasketaan tuloiksi se määrä mikä olisi periaattessa pitänyt olla käytössä vaikkei olisikaan....Tosiaan mulla on nyt vaan 200e tälle kuulle. Kesäkuussa ei oo yhtään rahaa, ja alkaa kesäloma. Töitä olen hakenut monestakin paikkaa, mutta ei oo vielä tärpänny. Sittehän ei saa edes opintotukea, eikä asumislisää..
Löysin netistä laskurin jonka mukaan saisin tässä kuussa (lisäsin opintotuenkin laskuriin), niin 458e
Kesäkuussa saisin 856e. Vuokran lisäsin molempiin.
Olikse viel jotenkin niin, että ne lasketaan ne tulot siten, että se laina jaetaan 5kk:lla eli vaikka sulla olis laina mennyt tammikuussa niin toukokuulle lasketaan tuloiksi se määrä mikä olisi periaattessa pitänyt olla käytössä vaikkei olisikaan....
Mun laina oli helmikuusta, jossa viimenen nostopäivä olisi ollut heinäkuussa.
Luultavasti saisivatkin mutta harva hakee.
Ookkei...toivottavasti eivät laske sitä lainaa sitten kesäkuukausille asti...noh, en mä tiedä, mutta sossussa voi aina yllättyä, eikä yleensä iloisesti. Joskus kyllä!
Mä muistan kun opiskelin ja asuin Tampereella ja hain yks kesä ttt:a kesä-heinäkuulle ihan postitse vaan. Ylläri oli melkoinen kun sain postitse vastauksen, sain tukea yli 3000mk. Silloin joskus, markka-aikaan, vaikken odottanut penniäkään...
Eli mun kannattaa kokeilla hakea tuota tukea jo tälle kuulle? Oon kuullu että siinä menis joku raja paljonko on tililla rahaa, että saako ttt:a.
Tottakai kannattaa! Varaa aika vaan. Vai saako sen hakemuksen nykyään laittaa netin kautta?
Katoin just, ja sen voi jättää netin kautta. Pitääköhän mun kelalle nyt jotain ilmottaa kun haen tuota toimeentulotukea? Oon ite ihan käsi näitten kanssa.
Kesällä varmaan pitää viimestään ilmotella sinne jotain?
Tottakai kannattaa! Varaa aika vaan. Vai saako sen hakemuksen nykyään laittaa netin kautta?
Katoin just, ja sen voi jättää netin kautta. Pitääköhän mun kelalle nyt jotain ilmottaa kun haen tuota toimeentulotukea? Oon ite ihan käsi näitten kanssa.
Kesällä varmaan pitää viimestään ilmotella sinne jotain?
Kelan tuet ovat ensisijaisia ja ttt tulee niiden päälle eli jos kelan tuet eivät riitä. Ei kai sinne mitään ilmoitella tarvitse?
Nyt kyllä luin että yleensä täytyy käydä livenä asioimassa ensin, että selviää selvemmin. Pitää myös kaikki maholliset laput tulostaa, ja toimittaa sinne.
En ite ainakaa keksi mite netin kautta vois ne laput laittaa. Tiliotteet jne.