Mun käsittääkseni mun tilnne eroaa edellä kirjoittaneen vieraan tilanteesta sikäli, että kun mä nostan opintotukea, mä olen kokopäiväinen opiskelija eli en periaatteessa kotona. Toisaalta olen kyllä töistä hoitovapaalla, mutta mitäpä sen miehen työnantajalle kuuluu. Kotihoidontukeahan saa vaikka molemmat kävis töissä, kunhan vaan lasta ei vie kunnalliseen hoitoon.
Mä en ole opintovapaalla siksi, että mä olen ensisijaisesti lasten kanssa kotona, mutta koska sattuneesta syystä (lasten sairauksista) tätä kotona oloa tulee vuosia ajattelin, että voisin samalla kehittää itseäni ja opiskella, joten opiskelen lasten päikkäriajat, iltaisin jne. Jos on läsnäolopakollista puuhaa, vien lapset isovanhemmille, jotka hoitavat enemmän kuin mielelläänsä. Lasten ollessa kipeänä en kuitenkaan heille voi viedä ja siksi aloin tätä kuviota miettimään.
Näitä tilanteita tulee harvoin eteen, koska mulla on ihan välttämätöntä läsnäoloa aika harvoin. Mun käsityksen mukaan mies kuitenkin voisi saada olla kotona hoitamassa sairasta lasta, koskamä tosiaan ole virallisesti täysipäiväinen opiskelija. Mitäs ootte mieltä? Onko muilla kokemuksia?