Opiskelu ei tahdo lähtee käyntiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta työtön puli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta työtön puli

Vieras
apua olen nyt ollu koti äiti kohta 4vuotta.. ku jäin äitiyslomalle mulla jäi merkonomi opinnot kesken.. mulla olis ollu jäljellä vaan 3kurssia jotka olisin ja saisin luultavasti vieläkin suorittaa etänä tekemällä tehtäviä. Sitten olis vielä tekemättä lopputyö eli opinnäyte työ vai mikskä sitä kutsutaan. Mut oon nyt ollu poissa tuon 4v ja oon ihan pihalla koko hommasta. mä en edes tiedä mistä aiheesta tekisin ja miten koko lopputyö edes tehään....en saa alunpäästä kiinni nyt koko hommassa. :/ kohta annan periksi kun muutenkin voimat vähissä nuorin täyttää pian vasta 1v.

Menet tapaamaan sun koulun opinto-ohjaajaa. saat sieltä tsemppiä ja neuvoja kuinka edetä. Nykyään on paljon valmiita opinnäytetyön aiheita kouluilla kun firmat on esittänyt toiveitaan. usko pois että tunne on ihan uskomaton kun sulla on päästötodistus kädessäs

Eikös kaikissa kouluissa ole jonkinlainen opintojenohjaaja tai kuraattori tai amanuenssi tai sellainen. Aloitapa ottamalla häneen yhteyttä. Koulun intressi on saada niitä tutkintoja, joten kyllä varmaan auttavat liikkeelle pääsemisessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Menet tapaamaan sun koulun opinto-ohjaajaa. saat sieltä tsemppiä ja neuvoja kuinka edetä. Nykyään on paljon valmiita opinnäytetyön aiheita kouluilla kun firmat on esittänyt toiveitaan. usko pois että tunne on ihan uskomaton kun sulla on päästötodistus kädessäs

kävin tapaamassa sain vaan muutama paperia missä ohjeet mitä se opinnäyte työn pitää sisältää muuta en saanu. tuumas että mun pitäis osata ja pärjätä niillä.

Käy lukemassa koulun kirjastossa muitten opinnäytetöitä, saat varmaan inspistä sieltä. Voit tehdä vaikka jatkoa jollkein jo tutkitulle aiheelle tai yritykselle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kävin tapaamassa sain vaan muutama paperia missä ohjeet mitä se opinnäyte työn pitää sisältää muuta en saanu. tuumas että mun pitäis osata ja pärjätä niillä.

No sit alat ajattelemaan itse. Joku kauppiksen oppari ei ihan oikeesti ole paha tikki:D Teet jonkinlaisen version ja viet näytille, kyllä sä sit ainakin saat palautetta ja osaat alkaa viemään hommaa oikeaan suuntaan. Lue vanhoja oppareita, löytynee koulunne kirjastosta tai kysy niitä opettajalta, niistä näet idean. Omatoimisuutta, jos ohjeetkin jo sait.

Ota yhteyttä vanhoihin kurssikavereihin (esim facebookissa) jos saisit vinkkejä opinnäytetyön käynnistymiseen.

se on tosi mitä joku yllä sanoi, että koulun edun mukaista on saada mahdollisimman moni opiskelija valmistumaan, joten heillä on jo taloudellinen velvoite auttaa sua eteenpäin. Otat vaan yhä korkeammalle taholle yhteyttä (rehtoriin jne.), mikäli opo on kyvytön tekemään hommaansa :)

Sisulla, raivolla! Meet siitä mistä aita on matalin, ei tossa tilanteessa ainakaan mitään huippusuorituksia pidä yrittää. Rivien välistä olin lukevinani, ettet kyllä yrittäisikään. Voitko käydä jonkun open luona keskustelemassa lopputyön aiheesta? Monesti heillä on vaikka mitä aiheita takataskussa jos vaan kehtaa kysyä. Siitä sitten alat vaan kirjoittaa JOTAIN. Kun alkuun pääset, tekstiä on lopulta helppo hioa, muokata, parannella, jatkaa.

Itsellä sama tilanne. Lopputyö kirjoittamatta, vauva 8kk. Aina parina päivänä viikosta opiskelen vauvan päiväunien ajan, ja iltaisinkin klo 21 ->. Ei ole herkkua, mutta paperit on saatava kouraan. En suostu siihen, että opiskeluni tyssää lasten saamiseen. Silloin olisin tuhlannut elämästäni monta vuotta opiskeluun TURHAAN.

Opettelet ihan ensin omien aivojen käyttöä ja oma-aloitteisuuta, siitä se lähtee. Opiskelijan tulee jo tuossa vaiheessa kyetä itsenäiseen tiedonhankintaan. Jopa ammattikoulussa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei oo totta:
Opettelet ihan ensin omien aivojen käyttöä ja oma-aloitteisuuta, siitä se lähtee. Opiskelijan tulee jo tuossa vaiheessa kyetä itsenäiseen tiedonhankintaan. Jopa ammattikoulussa.

kysehän on siitä että olen ollut kotona 4-vuotta ja musta tuntuu että olen unohtanut kaiken sen mitä olen joskus opiskellut. Ei se oo niin yksinkertaista... Varsinkin kun ei tunnu sitä apua saavan. vaikuttaa siltä että tässä oppilaitoksessa on aiva sama valmistuuko oppilaat vai ei. Aloittaessani opiskelun ja siitä onkin jo pian 6vuotta ellei jopa enemmän luokallani oli 17 oppilasta. Puolen vuoden jälkeen 7 oppilasta oli jo keskeyttänyt, loppujen lopuksi ajallaan valmistui vain 5 oppilasta.

Yhteistyössä