Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
No minkä ikäinen olet? Siitäkin on kii. Ja oliko esikoista helppo vai vaikea saada. Jos oot lähempänä kolmeakymppiä, niin ehkäpä tekisin sen lapsen nyt.
Ja onko opiskelupaikka jo valmiina? Vai vasta haussa? Jos vasta haussa, niin voit ehtiä hyvinkin olla kotona vuoden ennen kuin saat edes koko paikkaa, jos on vaikea.
Itellä on suunnitelmissa aloittaa yritys opintojen keskelle ja ainakin alalla on paljon samoin tekeviä tai jo äitejä, joten hommat onnistuvat kyllä. Sehn on kii ihan koulun joustavuudesta jne.
Lähempänä kolmeakymmentä joo. Ja koulupaikka valmiina. Onko sinulla vielä paljon opintoja jäljellä, kun opintojen keskelle suunnittelet lasta?
No yritystä emme vielä aloita, joten sitten kun aloitamme niin opintoja on jäljellä..1-2 vuotta. Eli voi olla, että ehdin koulun käydä loppuun tai sitten ei. Käytännössä siis jäljelle jää loppuharjoittelu ja opinnäytetyö, ehkä pari kurssia. Pyrin siis tuohon. Ja oon miettiny jopa, että pitäiskö sitä opinnäytetyötä väkertää äitiyslomalla, kunhan läsnäolevaksi laittaa toiselle puolelle vuodelle. Noh, sitä ei tiedä miten sitten käy. Voihan olla, että kursseja jääkin enemmän, jos on esim. erittäin pahoinvoiva jne. Mulla on joustava koulu, joten se joustaa tasan enemmän kuin esim työelämä =)
Ja itellä ainakin yksi syy on ikä ja totta kai se vauvakuume, mutta en tosiaan halua esikoista joskus vasta 27 tai 28-vuotiaana alkaa yrittelemään vasta. Ja oon sitä mieltä, että ennemmin teen opintojen keskelle kuin valmistuttuani. Mulla on ns. käsityöammatti eli terveysalan opinnot ja haluan siis, että en valmistuttuani ole suoraan jossain äitiyslomalla. Ja toki tsäänssit raskautua ovat nyt paremmat kuin vaikkapa viiden vuoden päästä. Tai edes kolmen. Lisäksi mies on vakitöissä ja hyvällä palkalla. Ja itse saan nakilla töitä.