Opiskelu+paniikkihäiriö (pohdintaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sanni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sanni"

Vieras
Tilanteeni on siis se että olen lasten kanssa kotona, ollut muutaman vuoden. Ennen lapsia en käynyt kuin peruskoulun, ja haaveenani olisi päästä ensi vuoden syksyllä opiskelemaan, kun lapset ovat "päiväkoti-ikäisiä". Minulla on kuitenkin vuosien saatossa ollut paniikkihäiriötä eri-asteisena, jossain vaiheessa en pystynyt edes käymään kaupassa. Lasten myötä tämä on kuitenkin helpottanut, ja esim. lääkärissä en ole koskaan käynyt asian tiimoilta. Opiskellessa tulee kuitenkin väistämättä eteeän esitelmät joita pidetään luokan edessä. Olen kerran nuorempana jopa pyörtynyt sellaisessa tilanteessa, en vaan kertakaikkiaan saa sanaa suustani kun olen huomion keskipisteenä. Miten tälläinen asia ratkaistaan, täytyykö minun vain olla kotona lopun ikääni kun en pysty esim. noista esitelmien pidoista suoriutumaan?

Toivottavasti joku ymmärsi pointin vaikka sekavaa tekstiä olikin :)

Jotain lääkitystä voi olla tiettyihin tilanteisiin, mutta kyllä sinun vain on itse lähdettävä sinne kouluun. Ne esitelmät jännittää ja pelottaa kaikkia, toisia enemmän vain.

Kouluun kyllä menisinkin mielelläni, mutta onko opiskelu mahdollista jos en kertakaikkiaan kykene niitä esitelmiä pitämään? Jännittää ne varmasti kaikkia, mutta ei kai siitä hyötyä ole että menen joka kerta pyörtymään sinne luokan eteen enkä pysty sanomaan mitään?

Kyllähän kaikesta voi aina neuvotella opettajien ja opiskeluryhmän kanssa. Aika vanhanaikaisia menetelmiähän noi esitelmät on joka tapauksessa. Tietty niitä valitettavasti yhä käytetään. Ei opiskelu missään voi esitelmien pitämättömyydestä jäädä kiinni! Kouluun vaan rohkeasti!

[QUOTE="vieras";27535550]Opiskele jotain missä ei tarvi esitelmiä pitää.[/QUOTE]

Ja semmoinen ala olis...?

Niiden esitelmien tarkoitushan on kuitenkin valmistaa sinne työelämään (sisällöstä riippumatta). Jos haluat asiantuntijatehtäviin niin varmasti istut palavereissa ja käytät puheenvuoroja tai haluat kyvetä työskentelemään tiimissä, jolloin ehkä joudut esittämään ideasi muille tiimiläisille.

Voisiko lääkityksestä tai harjoittelusta olla hyötyä?

Yhteistyössä