Oppisopimus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mitätehdä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mitätehdä"

Vieras
Olen 23 vuotias kouluttamaton nainen, ei lapsia, todettu hetki sitten keskivaikea masennus.
Kovasti haluaisin ammatin,töitä ja lapsia, mutta juurikin tuossa järjestyksessä, taas kun en haluaisi saada "vanhana" lapsia. :(
Koulu ei houkuta, koska minua ei ole luotu istumaan 8h päivässä kuuntelemaan.
Oppisopimus olisi varmasti siis minun juttuni, kunhan saan tämän masennuksen ensin pois alta.
Muutamaan paikkaan olen laittanut oppisopimus- hakemuksen, muttei niistä ole mitään kuulunut.
Haluaisin ns. arvokkaan ammatin, jolla saa ostettua muutakin kuin leipäpussukan kuussa, eli en halua siivoojaksi/kaupanalalle.
Eläintenhoito minua kiinnostaa hyvinpaljon.

Tuntuu että kaikki menee päin mäntyä :(

Oppisopimus on hieno asia, mutta paikka vaikea löytää. Muutamalla hakemuksella tuskin sellaista löytää. Itse olen yrittänyt löytää ja kysellyt kymmenistä ja kymmenistä paikoista onnistumatta, ja minulla on toinen koulutus pohjalla joten oppisopimus ei edes kestäisi niin kauaa!

[QUOTE="Milla";26245326]Mitä koulutusta sulla jo on?[/QUOTE]

Ei ole koulutusta, ainoastaan peruskoulu.
Mitä nyt joitain työkkärin kursseja käynyt ja harjoitteluja..

[QUOTE="joku vaan";26245332]Oppisopimus on hieno asia, mutta paikka vaikea löytää. Muutamalla hakemuksella tuskin sellaista löytää. Itse olen yrittänyt löytää ja kysellyt kymmenistä ja kymmenistä paikoista onnistumatta, ja minulla on toinen koulutus pohjalla joten oppisopimus ei edes kestäisi niin kauaa![/QUOTE]

Tiedän kyllä että paikka on hankala löytää. Tsemppiä sinulle.

Jos eläintenhoito kiinnostaa niin maatalouslomittajista on huutava pula, ja kouluttautuminen onnistuu oppisopimuksella. Ota yhteyttä kotikuntasi lomatoimistoon tai maaseutusihteeriin tms ja kysy lisää.... tai sitten mm siementäjiä tarvitaan, hae netistä FABA, kys firma etsii tälläkin hetkellä siementäjiä koulutukseen. Tai sitten yksi oppisopimuksella opiskeltava vaihtoehto voisi olla pieneläinhoitaja, mutta nämä paikat ovat kiven alla....

Tsemppiä tulevaisuuteen! :)

Yhteistyössä