Orlando!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lipton^
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lipton^

Vieras
Onko linjoilla, joilla ois kokemuksia kyseisestä paikasta? Mitkä paikat on koettava?
Mikä hotelli teillä oli ja oliko hyvä?
Ihan vain kokemuksia, vinkkejä jne kyselisin :)
Oletteko käyneet risteilyllä samalla?

hieman yli vuosi sitten siellä piipahdettiin, oltiin yksi yö days inn hotellissa. on muuten jenkkien maalla hyvätasoinen sekä suht halpa! (n. 60-80$/yö/2hlö) itse kaupunki oli vähän pettymys, tai aika paljonkin. tosin ei kauheasti keritty jäädä pällistelemään..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hieman yli vuosi sitten siellä piipahdettiin, oltiin yksi yö days inn hotellissa. on muuten jenkkien maalla hyvätasoinen sekä suht halpa! (n. 60-80$/yö/2hlö) itse kaupunki oli vähän pettymys, tai aika paljonkin. tosin ei kauheasti keritty jäädä pällistelemään..

Millä tavoin oli pettymys? Kävittekö missään katselemassa nähtävyyksiä?

anteeksi kyselyikäni :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Millä tavoin oli pettymys? Kävittekö missään katselemassa nähtävyyksiä?

anteeksi kyselyikäni :D

käytiin siellä sea worldissa sekä NASA mestassa. (tosin nasa taisi olla jossain vaan siinä lähistöllä hmm..) nasaan menin ihan vaan muiden mukana, mutta jos avaruus jutut kiinnostaa niin mikäs siinä :) ja sea world oli kiva heh valaita mentiin katsomaan :D eipä siellä oikein muita "nähtävyyksiä" katseltu, käytiin vaan noissa turistimestoissa..

odotin että orlando olisi ollut isompi ja hienompi, suureen jenkki tyyliin you know ;) tuntui että orlando ei tosiaan olisi mitään ilman universal studiota, walt disney worldia yms yms.

oltiin siis ihan pikavisiitillä ja jatkettiin matkaa, koska pääpointti oli vain sea world ja nasa. joten siellä saattaa olla vaikka mitä muuta kivaa ihan kaupungillakin mistä ei oltu tietoisia :D

Me oltiin häämatkalla 2 viikkoa Orlandossa. Hotellia en muista, mutta valikoimaa löytyy. Mahtava paikka. Todella siisti ja turvallinen. Meillä oli auto vuokralla, mikä aina ehdoton liikkumisen kannalta. Disneyn useissa puistoissa käytiin ja Universal Studioilla. Monissa pikku paikoissa ihan kävellen hotellilta. Tampassa on tosi mahtava eläitarha/huvipuosto, "Buch Garden". Daytona Beach myös tunnin ajomatkan päässä. Tekemistä löytyy varmasti joka makuun. Rahaa kyllä saa menemään huvipuistolippuihin paljon. Lähdetään heti uudelleen, kun muksut kasvaa.

Orlando ei tosiaan ole mikään suurkaupunki, alle 200 000 asukasta. Elää pääasiassa turismista ja Disneyland, Sea World ja Universalin studiot on ne keskeisimmät turistinähtävyydet. Orlandon läheisyydessä on kuitenkin paljon muutakin nähtävää, mutta vaatii enemmän aikaa kuin yhden päivän.

Alkuperäinen kirjoittaja fani:
Me oltiin häämatkalla 2 viikkoa Orlandossa. Hotellia en muista, mutta valikoimaa löytyy. Mahtava paikka. Todella siisti ja turvallinen. Meillä oli auto vuokralla, mikä aina ehdoton liikkumisen kannalta. Disneyn useissa puistoissa käytiin ja Universal Studioilla. Monissa pikku paikoissa ihan kävellen hotellilta. Tampassa on tosi mahtava eläitarha/huvipuosto, "Buch Garden". Daytona Beach myös tunnin ajomatkan päässä. Tekemistä löytyy varmasti joka makuun. Rahaa kyllä saa menemään huvipuistolippuihin paljon. Lähdetään heti uudelleen, kun muksut kasvaa.

Valikoimaa todellakin on hotelleissa:D. Kävitkö siellä suuressa shoppausmestassa (en muista nimeä ).
Me ollaan lähdössä kuukauden sisään sinne ja tiedonetsintä on kiihkeää :D
Lapset meillä on 4-12vuotiaita, joten eiköhän joka iälle löydy jotain

Valikoimaa todellakin on hotelleissa:D. Kävitkö siellä suuressa shoppausmestassa (en muista nimeä ).
Varmaan tarkoitat Millenia Mallia? Mä pidin enemmän Florida Mallista, mutta se on makuasia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Varmaan tarkoitat Millenia Mallia? Mä pidin enemmän Florida Mallista, mutta se on makuasia.

Florida Mall:ia tarkoitin, luin siitä jossain netin syövereissä.
Mua ei haittaa, vaikka kaupunkina onkin pieni. Oikeastaan parempi niin. Uskoisin, että saamme pariviikkoa kulumaan helposti Orlandossa :D
Ja jos kyllästyttää, niin taitaa se suomalaisten suurin tekemä paatti seilata niillä vesillä (saatan muistaa väärin ), joten jos sillä reissais..
Niin paljon suunnitelmia, niin vähän aikaa

Sellainen muistuu mieleen kuin Fastival Bay. "Kissin Meen" (oikeikirjoitus hukassa )alueelta löytyy vaikka mitä. Tosi paljon outlet myymälöitä. Siellä on myös grokotiili puisto..Gator Land. Tuolla Tampan puistossa kannattaa ehdottomasti käydä. Siellä on hurjimmat laitteet ikinä:) . Autolla on helppo liikkua ja liikenne on sujuvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja fani:
Sellainen muistuu mieleen kuin Fastival Bay. "Kissin Meen" (oikeikirjoitus hukassa )alueelta löytyy vaikka mitä. Tosi paljon outlet myymälöitä. Siellä on myös grokotiili puisto..Gator Land. Tuolla Tampan puistossa kannattaa ehdottomasti käydä. Siellä on hurjimmat laitteet ikinä:) . Autolla on helppo liikkua ja liikenne on sujuvaa.

Kiitoksia lisävinkeistä!

Alkuperäinen kirjoittaja Lipron^:
Florida Mall:ia tarkoitin, luin siitä jossain netin syövereissä.
Mua ei haittaa, vaikka kaupunkina onkin pieni. Oikeastaan parempi niin. Uskoisin, että saamme pariviikkoa kulumaan helposti Orlandossa :D
Ja jos kyllästyttää, niin taitaa se suomalaisten suurin tekemä paatti seilata niillä vesillä (saatan muistaa väärin ), joten jos sillä reissais..
Niin paljon suunnitelmia, niin vähän aikaa
Kannattaa kyllä käydä Millenia Mallissakin. Mä ihastuin yhteen kirjakauppaan siellä. International Driven varrella on pieniä huvi- ja vesipuiston tapaisia tai siis niitä laitteita. Em kadulla myös jengi liikkuu kävellen eli jos hotelli on sen kadun varrella, voi lähteä kävellenkin liikenteeseen ja pysähtyä välillä johonkin kadun varrella olevaan ravintolaan syömään tai vaikkapa juomaan lasillisen.

Ai niin... hotelleissa, joiss aolen Orlandossa ollut, on huoneisiin jaettu sellaiset mainoslehtiset. Nissä on mitä erilaisimmista tapahtumista, paikoista ja kaupoista tietoa ja usein myös jotain tarjouskuponkeja mukana. Niistä me bongattiin mm se airboat ajelu alligaattoreita katsomaan, muutama kauppa kauempana ostoskeskuksista, toritapahtuma ja mitähän muuta...en nyt äkkiseltään muista.

Me olemme vasta suunnitteluasteella ja odotan tarjousta tuolta Matkapörssiltä.
Meillä on ideana mennä viikoksi Orlandoon, sieltä sitten 5-7 vrk risteily joko Miamista tai Fort Lauderdalesta ja sitten 3-4 vrk vielä Miamissa ja yksi vrk Key Westissä.
Orlandosta vuokrataan talo ja auto, Miamissa olisi tarkoitus olla hotellissa sekä samoin tuolla Key Westissä.
Meitä on lähdössä 10-15 hengen porukka (2-3perhettä)

Olen ollut aiemmin vain Miamissa ja sieltä sellainen pikainen viikon reissu Orlandoon, mutta eipä mulla ole paljoa lisättävää muiden teksteihin.

Kiitoksia kaikille jotka vinkkejä on antaneet <3 Nostelen ketjua aina välillä, jos saatais keittiönoidan muistia aukenemaan lisää ;) Muiden kans!
Mites muuten jenkkilässä nuo tipit?

Kiitoksia kaikille jotka vinkkejä on antaneet <3 Nostelen ketjua aina välillä, jos saatais keittiönoidan muistia aukenemaan lisää ;) Muiden kans!
En nyt muista ulkoa, montako prosenttia ne ravintolassa, taksissa yms paikassa on loppusummasta, mutta jenkkien palkka perustuu suurelta osin juuri tippeihin. Eli ne kuuluu antaa, ellei sitten esim syö sellaisessa harvinaislaatuisessa ravintolassa, jossa tipit on lisätty jo loppusummaan tai palvelu ole ollut ihan perseestä. Netistä varmaan löytyy se prosenttimäärä. Aluksi koin sen hankalana, kun piti aina laskea loppusumman päälle ne tipit, mutta nopeasti siihen tottui.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
En nyt muista ulkoa, montako prosenttia ne ravintolassa, taksissa yms paikassa on loppusummasta, mutta jenkkien palkka perustuu suurelta osin juuri tippeihin. Eli ne kuuluu antaa, ellei sitten esim syö sellaisessa harvinaislaatuisessa ravintolassa, jossa tipit on lisätty jo loppusummaan tai palvelu ole ollut ihan perseestä. Netistä varmaan löytyy se prosenttimäärä. Aluksi koin sen hankalana, kun piti aina laskea loppusumman päälle ne tipit, mutta nopeasti siihen tottui.

Juu, sen tiedän, että ne tosiaan kuuluu antaa. Mulla on vaa nii hemmetin huono laskupää, että pitää kännykällä laskea, jos ukko ei satu sillä hetkellä oleen vieressä :D
Onko muita tapoja, joita pitää noudattaa, tai on ainakin hyvä noudattaa?

Juu, sen tiedän, että ne tosiaan kuuluu antaa. Mulla on vaa nii hemmetin huono laskupää, että pitää kännykällä laskea, jos ukko ei satu sillä hetkellä oleen vieressä :D
Onko muita tapoja, joita pitää noudattaa, tai on ainakin hyvä noudattaa?
Mä laskin sen summan muistaakseni pyöristämällä laskun loppusumman ylöspäin järkevimpään kokonaislukuun ja lisäsin siihen 20%. Enemmänhän saa toki aintaa kuin sen suosituksen ja Jenkeissä palvelu kyllä on parempaa kuin Suomessa.

Small talk kuuluu maan tapoihin eli kun tavataan, tervehditään ja kysytään, mitä kuuluu ja vaikka onpa kaunis ilma tänään. Liikennekäyttäytymisessä kannattaa muistaa se, että siellä on tapana antaa tilaa viereiseltä kaistalta vaihtavalle autolle eikä itsepäisesti jöröttää rinnalla "ähäkutti, en varmana päästä sua tähän "-tyylillä. Ja jos liikutte jalkaisin, niin suojateiden jalankulkijoiden valojen alkaessa vilkkua, ei tarvitse ryhtyä jatkamaan tienylitystään juosten :D :D Nimittäin jalankulkijoiden valo vaihtuu stopiksi paljon aikaisemmin kuin Suomessa vihreä punaiseksi. Autoilijoiden valot on mitoitettu siten, että siitä ehtii kyllä kävellenkin yli. Mä ekalla kerralla ihmettelin, miten joku hitaasti liikkuva ikinä pääsee näistä valoista yli :laugh:

Lisäys: ja kun lähdette tulemaan kotiinpäin, laita jalkaasi kengät, jotka on helppo ottaa pois. Turvatarkastukseen mennään ilman kenkiä.

Ja vielä: ainakin Florida Mallissa on yleisiä vessoja, joissa on automaattihuuhtelu. Joten älä säikähdä, kun pöntöltä noustessasi vesi alkaa kohisemaan :D

Yhteistyössä