V
vierailija
Vieras
Itse taas koen, että puhumattomuus ja tietojen pimittäminen päinvastoin lietsovat paniikkia. Kuka tahansa järkevä ihminen alkaa pelätä, jos edes maan johdolla ei ole tietoa merkittävistä kustannuksista, niiden rahoittamisesta tai vakavan kriisin jatkumisesta. Epämääräinen tulevaisuus pelottaa.Mä vähän luulen että se mitä jotkut teistä toivoisi poliitikkojen sanovan, ei tule tapahtumaan. Ja onneksi näin on. Muutenhan tässä maassa pääsisi piru irti.
Politiikka on mitä se on, ei se kuitenkaan kuulu ministerien tehtäviin lietsoa median kautta paniikkia kansalaisiin. Jos paniikkia on, se pidetään kulissien takana.
Kova työ siellä on käynnissä tälläkin hetkellä, että tähän saataisiin ratkaisuja. Ei kai kukaan luule että se olisi helppoa ja tapahtuisi sormia napauttamalla.
Poliittisiin kantoihin katsomatta, nyt olisi korkea aika näyttää sitä oikeaa isänmaallisuutta ja lopettaa paniikkipaskominen. Pientä on luotto Suomeen, jos tämä asia syöksee kansan aukomaan ranteitaan.
Jos ministerit olisi yhtä levottomia kuin jotkut teistä, eihän siitä tulisi yhtään mitään. Se työ vaatii hermoja ja asiallista neutraalia käytöstä mediassa.
Joskus Kekkosen aikaan tuo tuollainen kansan tietämättömyyden nojalla tehty tietohen pimittäminen toimi, kun tietoa tuli vain johdon valvonnassa olevista sanomalehdistä. Nykyisin kun kansalaiset saavat tietoa aivan eri tavalla myls muista lähteistä, ei vanhanaikainen saneluretoriikka enää toimi.