osa-aikainen työ ja tuet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lismin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lismin

Vieras
Kelalla asioidessani tänään minua ei osattu auttaa, että voinpa miettiä vaan mihin niitä ihmisiä enään siellä tiskin takana tarvitsee??? Loppujen lopuksi sanottiin kato kelan sivuilta.. Elikkäs=) Luultavasti saan osa-aikaisen iltatyön ja tunteja näin alkuun tekisin n:15h/vk kelalla sanottiin, etteivät he osaa sanoa täyttääkö nuo tunnit osa-aikaisen työn kriteerit. No paljonko se tuntimäärä sitten täytyy olla, jos siinäkin on jo joku sääntö? Olen yh ja lastani hoitaisi iltaisin hänen isä eli tarkoittaako tämä sitä, että olen oikeutettu kuntalisään? Kodinhoidontuenhan saan, mutta saanko tuota hoitolisää? Miten sitten soviteltua peruspäivärahaa? On se vaikeeta! Tahalleen tehty näin vaikeeksi, että ois vaan helpompi luovuttaa ja olla hakematta mitään..

Sun työssäkäynti ei vaikuta kuntalisään, eli jos olet siihen oikeutettu nyt niin saat sitä myös osa-aikatyössä käydessäsi jos lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa.

Hoitolisän määrä riippuu sun tuloista, kelan sivuilla on laskuri. Syötä sinne arvio paljonko tulet saamaan palkkaa ja muut tulot mitä siinä kysytään, niin saat laskurilla jotain suuntaa että paljonko voisit saada hoitolisää.

Kuntalisissä ehdot pn kyllä ohan kuntakohtaiset, joissakinn kunnissa palkkatyö estää kuntslisän saamisrn. Selviää kunnan sivuilta. Haet soviteltua päivärahaa (kotohoidon tuki vähennetään siitä), hakemukseen ilmoitat muut etuudet ja liitteenä oltava palkkakuitti. Mene kelan tiskille kysymään apua jos tuntuu liaan vaikealta.

Yhteistyössä