Osa-aikatyö hoitovapaan aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Meidän perheellä olis tilanne, että tarvittais vähän jonkinlaista lisätuloa, mutta ei haluttais vielä laittaa lapsia päivähoitoon. Nyt avautui mahdollisuus aloittaa siivoushommat, jossa kävisin tekemässä siivoustyötä kolmisen tuntia aamulla ennen kuin mies lähtee töihin. Näin voisin siis hoitaa edelleen lapset kotona, mutta tehdä kuitenkin vähän muutakin ja jopa saada siitä rahaa.

Mies alkoi miettimään vaikuttaako tuo osa-aikatyö kotihoidontukeen. Itse olen käsittänyt, että se vaikuttaa vain hoitolisään, jota en muutenkaan saa miehen tulojen takia. Olenko oikeassa?

Työnteolla ja kotihoidontuella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa Saat kotihoidontuen vaikka käyt töissä, jos lapset ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Jos saa tkuntalisää niin ota selvää tulorajoista. Meidän kunnassa raja on 600€/kk ja sen verran olen käynyt töissä.

[QUOTE="aloittaja";28156329]Meidän perheellä olis tilanne, että tarvittais vähän jonkinlaista lisätuloa, mutta ei haluttais vielä laittaa lapsia päivähoitoon. Nyt avautui mahdollisuus aloittaa siivoushommat, jossa kävisin tekemässä siivoustyötä kolmisen tuntia aamulla ennen kuin mies lähtee töihin. Näin voisin siis hoitaa edelleen lapset kotona, mutta tehdä kuitenkin vähän muutakin ja jopa saada siitä rahaa.

Mies alkoi miettimään vaikuttaako tuo osa-aikatyö kotihoidontukeen. Itse olen käsittänyt, että se vaikuttaa vain hoitolisään, jota en muutenkaan saa miehen tulojen takia. Olenko oikeassa?[/QUOTE]
Moneen sun mies oikein menee töihin, jos ehit siivota 3 tuntia + työmatkat ennen miehen töihin lähtöä? Kotihoidon tuen perusosan saat vaikka kävisitkin töissä, ja hoitolisä vähenee suhteessa tuloihin, eli pienet tulot ei vie sitä kokonaan.

Miehen työt alkaa vasta kympiltä ja siivoustyöt alkais kuudelta. Ehtisin siis kolmekin tuntia siivota ja jäis vielä vajaa tunti matkoihin ennen kuin miehen työt alkaa.

Yhteistyössä