Osa-aikatyö ja opiskelu,pitäiskö opiskelun olla pää vai sivutoimista jotta saan päivärahaa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mää vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mää vaan"

Vieras
Voisko joku kertoo miten nää menee..Luulin että jos olen osa-aikatyössä haen kokoaikatyötä ja opiskelen sivutoimisesti niin saatan saaha päivärahaa mut työkkärissä sanoivatjotain että opiskelu voi olla päätoimistakin eli saisinko sillonkin mahdollisesti päivärahaa ja puhui jopa jostain korotetusta jutusta??

Unohda nyt jumaliste ne päivärahat. Yhteiskunnan rahahanat ovat - luojan kiitos - menossa kiinni. Menet töihin ja tienaat ihan itse koko leipäsi niinkuin muutkin vastuulliset aikuiset ihmiset tekevät.

Uskomattoman laiskoja nämä sosiaalipummit kun itse ei viitsitä edes selvittää yksinkertaisiakaan asioita vaan kysellään palstalta joka saatanan päivä kuinka voisi eri keinoin imeä yhteiskunnalta ilmaista rahaa.

[QUOTE="niin";29458685]Kysyppä työkkäristä :) itse opiskelen päätoimisesti työttömyysturvalla, tai mikä ny onkaan.[/QUOTE]

Eli se on sit mahollista?Täytyy tosiaan kävästä siel työkkärissä...Ootko omaehtoinen opiskelija ja sillä perusteella saat työttömyysturvaa?Itekki haluan sen ammatin hankkia ja töitä teen sivussa..Tää opiskelu onnistuis viissiin sivutoimisena tai päätoimisena siks kysynki mikä on järkevintä..Nää ei helppoja juttuja ole miettiä:)

MUTTA jos irtisanoutuu tuon takia, niin eikö siitä tule karenssi? Plus että mulle ainakin painotettiin, että se että mulla on jo ammatti vaikuttaa suuresti siihen, että saan mahdollisesti omaehtoiseen opiskeluun 200 päivää työttömyyskorvausta. Mutta silloinkin työkkärin pitää hyväksyä se linja jolla opiskelen, että siitä on hyötyä tulevan työllistymisen suhteen, jotta tukia maksetaan.

Tämä koko systeemi on oikeasti nykyyän niin monimutkainen, että sinuna ottaisin yhteyttä sinne työkkäriin, missä osaavat neuvoa sua juuri sun tilanteessa oikein. Koska jos sulla ei ole ammattia, niin eikö sun silloin varsinkin pitäisi opiskella opintotuella, jos ammattiin opiskelet?

Yhteistyössä