Osaako joku laskea mun lomarahat ja kuukauden palkan?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siivooja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siivooja

Vieras
En ole saanut vielä tilinauhaa ja tänään jäin kesälomalle ja sain tilin,jossa tämän kuun palkka+lomaraha.Yhteensä 1039,61 euroa.

Mun työaika 30/vko.ja tässä kuussa yhteensä 22 päivää eli 132 tuntia,josta lomapäiviä 9 päivää.Mä en yhtään osaa laskea paljon on mun lomaraha tuosta kun summat ei täsmää.Mun tuntipalkka on 8,33.ja veroprosentti on 16.
palkanlaskijaa ei ole,ainoastaan työnantaja laskee palkan,tilinauha tulee jossain vaiheessa,mutta kiinnostaa tietää onko oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
muistathan ottaa selvää saatko viel sen lomalta paluurahan :)

Juu saan sen,kun loma loppuu.En tiiä paljon se on..Tää oli vaan yllätys kun maksoivat myös kuukauden palkan tässä lomarahojen yhteydessä.yleensä kuun lopussa tilipäivä.Sen takia olen ihan sekaisin,että onko oikein maksettu.Vielä epäillyttää että onko tuo muu palkka oikein?

No siis ensinnäki palkkakuitista pitäs näkyy selkeesti mistä se raha koostuu, tunnit, tuntipalkka, lisät, ylityöt ja varsinki se lomaraha... Onkohan tuollanen palkkakuitti ees laillinen jossa ei eritellä mitään?? :|

Mä käsitin tuosta ekasta kirjoituksesta, että tilinauha ON TULOSSA MYÖHEMMIN mutta esim. verkkopankista näkyy nyt tuo summa. Siis eikös siinä lukenut että tilinauhaa ei ole vielä saanut (ihan alussa ja ihan lopussa)...

Alkuperäinen kirjoittaja Yoda:
No siis ensinnäki palkkakuitista pitäs näkyy selkeesti mistä se raha koostuu, tunnit, tuntipalkka, lisät, ylityöt ja varsinki se lomaraha... Onkohan tuollanen palkkakuitti ees laillinen jossa ei eritellä mitään?? :|

Palkanmaksun yhteydessä työntekijälle on annettava palkkanauha, tilinauha tms., josta näkyy peruspalkka, maksetut ylityö- ja muut korvaukset sekä palkasta perityt maksut.

Näin sanotaan työehtosopimuksessa, ap sulla on oikeus vaatia ne eriteltynä. Etekin kun sä teet tuntityötä niin kesäloman palkka ja lomaraha määräytyy tiettyjen sääntöjen mukaan

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä käsitin tuosta ekasta kirjoituksesta, että tilinauha ON TULOSSA MYÖHEMMIN mutta esim. verkkopankista näkyy nyt tuo summa. Siis eikös siinä lukenut että tilinauhaa ei ole vielä saanut (ihan alussa ja ihan lopussa)...

Juu,niinpäs lukikin.

Juu tilinauha on tulossa,en oo viel saanu,siksi tässä nyt pähkäilen...Haluisin vaan tietää onko oikein??Selviäähän se tietty sitten kun saan sen nauhan..Jos joku osais laskea tuon oikein?Onko tuo työpäivien osuus oikein kun 22 päivää on tässä kuussa,josta lomapäiviä 9,sattuu just juhannukselle.Aloitin loman tänään.Ja kiinnostaa onko ikkunanpesut tuossa myös 150 euroa..

Alkuperäinen kirjoittaja siivooja:
En ole saanut vielä tilinauhaa ja tänään jäin kesälomalle ja sain tilin,jossa tämän kuun palkka+lomaraha.Yhteensä 1039,61 euroa.

Mun työaika 30/vko.ja tässä kuussa yhteensä 22 päivää eli 132 tuntia,josta lomapäiviä 9 päivää.Mä en yhtään osaa laskea paljon on mun lomaraha tuosta kun summat ei täsmää.Mun tuntipalkka on 8,33.ja veroprosentti on 16.
palkanlaskijaa ei ole,ainoastaan työnantaja laskee palkan,tilinauha tulee jossain vaiheessa,mutta kiinnostaa tietää onko oikein.

Vähintään 35 tuntia kuukaudessa työskentelevän tuntipalkkaisen lomapalkka on yleensä 9 % bruttopalkasta, jos työsuhde on kestänyt alle vuoden. Jos työsuhde on jatkunut yli vuoden, on lomapalkka 11,5 %. TAI Vähintään 14 päivää kuukaudessa työskentelevän tuntipalkkaisen lomapalkka määräytyy keskiansion ja kertoimien mukaan.
Lisäksi:
Vuosilomapalkan lisäksi maksetaan työehtosopimuksissa sovittu lomaraha.
Se on tavallisesti 50 % lomapalkasta.

Odota rauhassa siihen että saat sen erittelyn. Eikös se ole kiva tietää, että rahaa on tulossa myöhemminkin. Minusta tuosta on pakko puuttua jotain. Eli voi olla että tilillä kolisee kuun vaihteessa uudelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soita palkanlaskijalle ja kysy?

OSAAKO IHMISET LUKEA??!!!

Ekassa viestissä ihan selkeästi sanotaan, että PALKANLASKIJAA EI OLE, TYÖNANTAJA LASKEE ja TILINAUHA TULEE JOSSAIN VAIHEESSA!!!

:headwall: :headwall:

No sitten soitto työnantajalle.
Näin itse tekisin.

Yhteistyössä