Osaako joku tulkita (painajais)unta?!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitätarkoittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitätarkoittaa

Vieras
Kahtena yönä nähnyt kamalia painajaisia. Viime yön unesta muistan sen verran, että olin jossain rakennuksessa/laivassa, ja puulattiassa oli nyrkin kokoisia reikiä. Eli siellä lattian alla oli joku tila, jossa oli karhuja. Koska tämä oli painajainen, niin tietty ne karhut yritti päästä pois sieltä, ja katteli sieltä raoista keltaisilla silmillä ja aivan saatanasti sai pelätä että millon ne pääsee sieltä pois ja pääsee tappamaan mut.. Tilassa oli myös joku toinen, jonka kanssa yritettiin paeta sieltä, ei päästy mihinkään mutta lähetettiin avunanto viestejä AMPIAISTEN mukana muualle.

Unien tulkkaajat kertokaa mitä meinaa.

Yöllä heräsin MONTA KERTAA kesken unen, ja vaikka sain itseni kokonaan hereille ja hieman rauhoittumaan niin sama uni jatkui aina kun nukahdin. Ei hirveän pirteä olo ole tänäänkään kun mulla jää tosi helposti unen fiilis koko päiväksi. :/
 
Sulla kytee nyt pinnan alla jotain isoa ja pelottavaa, joka sun täytyy vain kohdata. Pystyt pyytämään apua asian kohtaamiseen joltakulta, mutta se tuntuu sinusta vaikealta.
 
Kuvaavat usein sisäistä, eläimellistä puolta meissä. Viettejä, vaistoja, elinvoimaa… Kannattaa kiinnittää huomiota unen eläimen/eläinten tilaan, ovatko ne nuoria vai vanhoja, sairaita, terveitä, heikkoja, vahvoja, laumassa vai yksin jne. Myös sillä on merkitystä unen sanoman kannalta…
 
Kuvaavat usein sisäistä, eläimellistä puolta meissä. Viettejä, vaistoja, elinvoimaa… Kannattaa kiinnittää huomiota unen eläimen/eläinten tilaan, ovatko ne nuoria vai vanhoja, sairaita, terveitä, heikkoja, vahvoja, laumassa vai yksin jne. Myös sillä on merkitystä unen sanoman kannalta…

Tuo iso karhujoukko oli uroksia (jostain syystä hirveän varma olen tuosta), "parhaassa taistelu-iässä" ja verenhimoisia. Todella uhkaavia ja saakelin pelottavia.

Ja toiselle, luin tuon että olis jonkun naisen kanssa ongelmia, jostain syystä vaan tuntuu että se ei oikein sovi tähän uneen. En oikein osaa selittää edes. :D
 
Kuten aiemmin joku tuossa kirjoitti, sinä luultavasti käsittelet unissasi jotain oman elämäsi pelkoa tai ongelmaa. Minä en lähtisi tulkitsemaan unta jonkun yleisen unientulkinnan mukaan, vaan sen mukaan minkälaisia tunteita uni herättää. Ihminen nappaa uneensa aineksia siitä mitä on lähipäivinä nähnyt, kuullut tai ajatellut eivätkä ne asiat sinällään tarkoita mitään. Niitä vaan käyttää uniensa rakennusaineina. Unethan ovat monesti täysin mielettömiä ja ainoa järki löytyy siitä, mitä tunteita niihin liittyy. Pahoja unia voi nähdä myös, jos on fyysisesti huono olo yöllä ja silloinkin unen sisältö voi olla ihan mitä vaan.
 
En varsinaisiin tulkintoihin usko, paras neuvo jonka muistan lukeneeni joskus jostain on se että kannattaa laittaa itsensä unessa esiintyvien elementtien/olioiden/asoiden paikalle. Ehkä joku tuntuu tutulta. Eli sun kohdalla esim. näin:
olen kuin laiva jossa on reikiä, olen kuin tila jossa on karhuja, olen kuin karhu jolla on keltaiset silmät ja joka tahtoo hyökätä jne.
 

Yhteistyössä