Osaako joku tulkita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niina

Vieras
Monet miehet kutsuvat mua nimellä,kun puhuvat mulle. Esim. mesessä kirjottaa, että : "mitäs Niinalle kuuluu?" tai että "Niina hei..."

Eli sellaisissa asiayhteyksissä, jutuissa, missä yleensä ei puhutella kyseiselle henkilölle nimellä,nii mulle puhutaan.

Nimeni siis ei yleisimmästä päästä (ei Niina),mutta suht paljon kuitenkin ja yksi mies sanoi,että mulla on kiva, erilainen nimi. Siksikö nimellä kutsutaa?

Mua sellanen ärsyttää ja on liian teitittelymäistä.

Osaako joku tulkita?

Ei ehkä Suomessa kovin yleinen tapa, mutta monissa muissa maissa käytetään runsain mitoin etunimeä kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Minusta se on ihan kiva tapa. Yleensä ihmisestä tuntuu hyvältä kuulla oma nimensä.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Ei ehkä Suomessa kovin yleinen tapa, mutta monissa muissa maissa käytetään runsain mitoin etunimeä kaikissa mahdollisissa tilanteissa. Minusta se on ihan kiva tapa. Yleensä ihmisestä tuntuu hyvältä kuulla oma nimensä.

Mä taas inhoan tota tapaa. Ihan niin kuin puhuisi lapselle. Oon asunut 7 vuotta Englannissa ja vieläkin nimen tunkeminen joka lauseeseen ärsyttää. :D

mun mielestä se osoittaa vähän semmoista 'alentamista', kuin puhuisi lapselle, ja että varmasti tajuat että nyt puhutaan just sulle. Toiset miehet myös käyttävät sitä huomionhakukeinona, tahtovat saada jakamattoman huomiosi.

Yhteistyössä