Osaako joku vinkata ystävällisemmästä palstasta - vai onko sellaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ap

Vieras
Ennen oli tuo Aydin Tekayn ylläpitämä palsta, jossa oli tarkemmat säännöt. Siellä ei mollattu ihmisiä ja asiattomuuksiin puututtiin. Pitkään olen KaksPlussallakin viihtynyt ja paljon kivoja ihmisiä ja hyviä ketjuja on ollut. Viime aikoina on jotenkin ilmapiiri muuttunut ja on tuntunut, että kynnys modejen puuttua on noussut (? ). Hyviä tyyppejä on ehkä poistunut palstalta - toki varmasti vieläkin on palstailemassakin.

anyway, olisin nyt kysellyt tietäisikö joku vähän "kesympää" palstaa, johon kannattaisi tutustua :).

mukavinta tietysti olisi, jos tämä palsta olisi ennallaan, mutta nykyään kovin herkästi lähdetään mollaamaan jotain kirjoittajaa ja harva ryhtyy "puolustamaan" alakynteen jäävää kirjoittajaa. Palstalla on myös ehkä jokin tietty malli millainen henkilö palstalle sopii ja millainen ei. Tai sitten kuvittelen vain?

ideoita ja palstojen linkkejäkin otan siis kiitollisena vastaan :)

Suomi24.fi

Vitsi, vitsi. Jonkin yhteisen harrasteen ympärille noussut palsta voisi olla etsimäsi juttu. Mieleen ei tule mitään yleistä keskustelua varten luotua palstaa, jossa olisi sivistynyt meinininki.

Ärsyttää monissa muissa palstoissa se, kun siellä vaan kehotetaan käyttämään hakua eikä saa tehdä "turhia" avauksia niinkuin täällä. Muilla palstoilla käy myös huomattavasti vähemmän jengiä. Tämä siis huomattu tiettyjen aihepiirien ympärillä pyörivissä palstoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ärsyttää monissa muissa palstoissa se, kun siellä vaan kehotetaan käyttämään hakua eikä saa tehdä "turhia" avauksia niinkuin täällä. Muilla palstoilla käy myös huomattavasti vähemmän jengiä. Tämä siis huomattu tiettyjen aihepiirien ympärillä pyörivissä palstoissa.

siksi ne onkin niin paljon parempia kun samasta aiheesta ei ole kymmentä avausta

Pysy vaan täällä ja koveta itseäsi. Älä ota itteesi tollojen kommenteista, niillä on ittellä paha olla ja haluaa kostaa sen ihan uppo-oudoille ihmisille.
Täällä on kuitenkin paljon positiivisempi ilmapiiri kuin monessa monessa muussa vastaavassa palstassa.
:hug:
Me normaalit ihmiset yritämme pitää tämän palstan tasoa edes jollain tasolla hyvänä! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Suomi24.fi

Vitsi, vitsi. Jonkin yhteisen harrasteen ympärille noussut palsta voisi olla etsimäsi juttu. Mieleen ei tule mitään yleistä keskustelua varten luotua palstaa, jossa olisi sivistynyt meinininki.

Niin. Ammatin puolesta tällainen voisi löytyä, mutta muuten en oikein keksi. Yritän kyllä kovasti miettiä, koska tosiaan on sellainen fiilis, että oma aktiiviaikani palstalla alkaa olla pikkuhiljaa ohi. Kyllä täällä edelleen on hyviäkin juttuja ja asiallisia keskusteluja, joissa ihmiset saavat jutella vaikeistakin aiheista. Liian usein vain joku pahantuulinen, katkera tapaus tulee kirjoittelemaan ja asia vääntyy nurinniskoin. Ihan suht uudelta on tuntunut tämäkin, että tyyliin kaikkea / kaikkia epäillään keksityksi tai provoksi, mikä oikeastaan vie pohjaa kaikelta keskustelulta, kun kuitenkaan viime kädessä kukaan ei tiedä mikä ja kuka on "aitoa" tai "totta". Itse esimerkiksi en aikuisena ihmisenä näe mitään mieltä mistään satuilla palstoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Varmaan totta. Usein täälläkin se KVG vilahtaa, mutta ei täällä siinä mitään nipo-sensuuria ole ollut, hyvä niin :) ja positiivista on, että väkeä piisaa. Olisi vain enemmän niitä hyväntahtoisia, aikuisia, suvaitsevaisia ihmisiä ja vähemmän niitä, jotka nauttivat toisten "näykkimisestä". Osaan kyllä suhtautua, mutta ilmiö on saanut enemmän tilaa ja siihen vähemmän puututaan.

Alkuperäinen kirjoittaja huooh:
Pysy vaan täällä ja koveta itseäsi. Älä ota itteesi tollojen kommenteista, niillä on ittellä paha olla ja haluaa kostaa sen ihan uppo-oudoille ihmisille.
Täällä on kuitenkin paljon positiivisempi ilmapiiri kuin monessa monessa muussa vastaavassa palstassa.
Me normaalit ihmiset yritämme pitää tämän palstan tasoa edes jollain tasolla hyvänä! :flower:

Juu. Olen tietoinen, että täällä on paljon oikein mukavia, ystävällisiä kirjoittajia. En ole erityisen herkkäkään, mutta olen varmaan vähän väsähtänyt ja ainakin tauko lienee paikallaan. Kateellisuus, oma paha olo, huono itsetunto ym. lienevät syinä "turhiin" hyökkäyksiin. Milloin on paha, jos on yh, välillä on paha olla kotiäiti, välillä taas se, että käy töissä. Rassaa se mustavalkoisuus ja kyvyttömyys nähdä, että on monia hyviä tapoja toimia ja vain harvoilla asioilla on oikeasti elämässä pitkän tähtäimen merkitystä. Mutta juuri kaltaistesi takia olen täällä nyt jo kolmisen vuotta viihtynyt :).

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Juu. Olen tietoinen, että täällä on paljon oikein mukavia, ystävällisiä kirjoittajia. En ole erityisen herkkäkään, mutta olen varmaan vähän väsähtänyt ja ainakin tauko lienee paikallaan. Kateellisuus, oma paha olo, huono itsetunto ym. lienevät syinä "turhiin" hyökkäyksiin. Milloin on paha, jos on yh, välillä on paha olla kotiäiti, välillä taas se, että käy töissä. Rassaa se mustavalkoisuus ja kyvyttömyys nähdä, että on monia hyviä tapoja toimia ja vain harvoilla asioilla on oikeasti elämässä pitkän tähtäimen merkitystä. Mutta juuri kaltaistesi takia olen täällä nyt jo kolmisen vuotta viihtynyt :).

Musta olis oikeesti mielenkiintosta jos joku taho tekis tutkimusta aiheesta äitien (?) käyttäytyminen keskustelupalstoilla! Ja miks täällä nykyään tää palsta on jotenkin sellanen itseisarvo? En osaa selittää... Mutta "palstajulkkikset", onko joku provo tai feikki... Ihan hirveesti turhaa jauhamista em. aiheista...

Ihan samoja asioita olen itsekkin pohdiskellut, kuin sinä, ap!

Kaikenlainen ilkeily ja mustavalkoinen ajattelu, samat vanhat kiistat, provohuutelut ja selkeät provokirjoitukset, epäilyt onko joku totta vai ei, "ei olla kuultu toista osapuolta" joten ollaan automaattisesti kirjoittajaa vastaan... huoh.

Mutta paljon täällä on hyviäkin tyyppejä! =)

Ja sit näitä herramajureita, jotka ovat luoneet nikkinsä vain aukoakseen päätään koko naissukupuolelle.

Jos tänne saisi kommentoida vain rekisteröityneet, niin varmaan puolet kuittailuista ja provoiluista poistuisi. Ihan samanlaista se on meininki muillakin palstoilla, joissa on yhtä paljon osallistujia. Sitten tietty on rekisteröityneinäkin näitä huijareita, jotka luovat monta nikkiä ja elävät elämäänsä näiden hahmojen kautta. Mutta kun nämä osaa jotenkuten sisäistää, niin ihan järkevästikin voi keskustella täälläkin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja jepa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Musta olis oikeesti mielenkiintosta jos joku taho tekis tutkimusta aiheesta äitien (?) käyttäytyminen keskustelupalstoilla! Ja miks täällä nykyään tää palsta on jotenkin sellanen itseisarvo? En osaa selittää... Mutta "palstajulkkikset", onko joku provo tai feikki... Ihan hirveesti turhaa jauhamista em. aiheista...

Eräs psykologi, jonka nimeä en valitettavasti muista, on tehnyt väitöskirja- tms. Tutkimusta äiti/vanhempipalstojen merkityksestä vertaistuen antajina ja toisaalta paineiden luojina. Tulos oli - näin muistinvaraisesti tulkiten - kaksijakoinen. Ammattilehdestä luin. Minuakin on mietityttänyt tosi paljon palstan ihmiskuva ja sen välittämät arvot äitiydestä. Olinpa joskus sp-kirjeenvaihdossa KaksPlussan päätoimittajankin kanssa. Helposti täällä arempi, herkempi persoona latistuu ja alkaa tuntea huonommuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
eri mieltähän ei tietenkään koskaan asioista saisi olla.
siellä missä on ihmisiä siellä on mielipiteitäkin :)

minä käyn myös toisella palstalla, jossa ihmiset ovat hyvinkin eri mieltä asioista. siellä ei kuitenkaan ole IKINÄ tällaista asiatonta kommentointia, kuten täällä.

tietenkin se on merkitsevin tekijä, että kävijöitä on vähemmän ja kaikki ovat rekisteröityneitä.

Eri mieltä saa ilman muuta olla, väitelläkin, mutta asiallisesti ja ei-pahantahtoisesti :). Minua ei ainakaan haittaa, jos joku on eri linjoilla asioista kuin minä, mutta sitten, kun aletaan epäillä asiatekstiä feikiksi, solvaavasti arvioida tuntematta ym., niin sen lukeminen on kurjaa, vaikka ei kohdistuisi edes itseen. Harvemmin olen itse saanut ikävää palautetta, mutta nyt ihan lähiaikoina pariin otteeseen ihan kunnolla ja se on tuntunut pahalta eikä ole heikkoutta se, että on tunteet jäljellä eikä kilpikonnan kova kuori, josta mikä tahansa kimpoaa. Eli erilaisia mielipiteitä, elämäntilanteita ja niiden ymmärtämistä juuri peräänkuulutan, vaikka itse olenkin siirtymässä kirjojen, lehtien, kuntoilun ym. pariin, mikä sinänsä onkin hyvä asia. Olen vain kotonaolovuosina kokenut palstan Jonkinlaisena sosiaalisena verkostona, joten surettaa se, että tyyli on muuttunut - ainakin tähän on moni viime aikoina viitannut.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

minä käyn myös toisella palstalla, jossa ihmiset ovat hyvinkin eri mieltä asioista. siellä ei kuitenkaan ole IKINÄ tällaista asiatonta kommentointia, kuten täällä.

tietenkin se on merkitsevin tekijä, että kävijöitä on vähemmän ja kaikki ovat rekisteröityneitä.

peesaan. enkä viitsi sanoa palstan nimeä kun en halua että sinne tulee iso joukko provoilemaan. sinne saa siis kirjoittaa vieraana mutta jos siellä jtn provotaan niin modet toimii heti.

Yhteistyössä