Osaako kukaan antaa hyviä neuvoja lapsen koulunkäyntiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli muut aineet menee hyvin, paitsi englanti. Lapsi ei ole erityisen kiinnostunutkaan englannin opettelusta.

Olen yrittänyt tsempata ja saatan joskus ohimennen sanoa jotain englanniksi ja kysyä tiedätkö mitä tarkoittaa. Mutta ei se taida lasta kiinnostaa.

Olen lapsen kanssa usein tekemässä englannin läksyjä ja pyrin selvittämään lapselle syitä miksi kirjoitetaan näin, eikä noin.

Vaikeimmat englannit sanat eivät vaan jää lapselle muistiin. Pitäisikö mun vaan tyytyä, että englanti on lapselle niin vaikeaa, että ei mahda mitään kun saa huonon arvosanan?

Kyselen lapselta sanoja ja lauseita, kai se on parempi kuin ei mitään. Heillä on usein pistareita ja näistä on saanut oikein yleensä 5/10. Kokeista sellasen seiskan yleensä. Muista aineista on kyllä saanut ysejä. Että on ihan selkeä ero.

En mä painosta, en tosiaan. Ei ole vielä murrosikäinen. Taas te ootte käsittänyt väärin. Kysyinkin, että voiko tehdä mitään vai antaa olla kun se englanti ei vaan suju.

Meillä on kaksi koululaista, jotka opettelevat englantia, toinen kolmosella ja toinen nelosella. Molemmat ovat erittäin hyviä oppilaita useimmissa aineissa ja varsinkin matematiikassa. Neljännellä luokalla olevalla pojalla on kova halu olla luokan paras oppilas. (En tiedä mistä tämä suuri kilpailuvietti johtuu, harrastaa urheilua, ehkä se tulee sieltä) Englannin alkaminen oli hänelle pettymys, koska heti ensimmäisellä tunnilla "kaikki muut" osasivat jo paljon enemmän sanoja kuin hän. Meni viikkoja että poika sanoi inhoavansa englantia. Minun ei ole tarvinnut paljon auttaa läksyissä, mutta englannissa autoin poikaa ja yritin saada hänet innostumaan sen opiskelusta. Kerroin miten tärkeää kieli on oppia, jos aikoo matkustella ulkomailla... jne. Luimme yhdessä kirjan kappaleita. Yhdestä kokeesta hän sai tosi hyvät pisteet ja se riitti. Nyt hän haluaa olla englannissakin luokan parhaita ja on. Tytöllä englannin opiskelu alkoi vasta. Hän on heti pitänyt paljon aineesta. Hänen kanssaan olen alusta alkaen lukenut kappaleita ja katsellut sanoja.

Ehkä siis voit auttaa osallistumalla lapsesi englannin opiskeluun kotona aktiivisemmin.? On myös olemassa Opi englantia-tietokonepelejä, en ole kokeillut, mutta olisiko niistä apua sanojen opiskeluun?

[QUOTE="alkup.";24722272]En mä painosta, en tosiaan. Ei ole vielä murrosikäinen. Taas te ootte käsittänyt väärin. Kysyinkin, että voiko tehdä mitään vai antaa olla kun se englanti ei vaan suju.[/QUOTE]

Tykkääkö siitä enkun-opettajasta? Meillä ainakin olen huomannut, että jos jostain syystä esim.pelkää opettajaa tai ei vain pidä siitä, niin se aine on usein hankalampaa opetella..(opettajan kanssa vois varmaan jutella, josko voisit jotenkin auttaa kotioloissa, ja jos saisit hältä jotain hyvää vinkkiä). Voisiko saada tukiopetusta? Ja tosiasiahan on,ettei kaikissa aineissa välttämättä pärjää, mutta toisissa taas on hyvä, ja kun parhaansa tekee, niin se kyllä riittää <3

Mun mielestä noi enkun kokeet on menneet ihan riittävän hyvin. Ehkä vain on luonnostaan parempi muissa aineissa. Voithan kysyä opettajan mielipidettä ja onko tarvetta tukiopetukseen.

Yhteistyössä