Osaako kukaan neuvoa,mitä apua voin saada kun en enää jaksa..? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ViVa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ViVa

Aktiivinen jäsen
20.10.2007
1 506
0
36
Pistän nyt ihan mustana,kun ei taida harmaana kukaan viitsia vastata.. eikä tää nyt edes mikään salaisuus ole.

Eli siis mä olen täysin yksin kahen lapsen kanssa (päälle 3v ja kohta 8kk).
Niin musta on nyt alkanut tuntua siis että mä en enää yksinkertaisesti jaksa. Isompi on kunnon uhmaikäinen,ei tottele mitään,sylkee ja irvistää vaan kun koitan jotain käskeä. Ja tänään esim viskas ison kiven meidän autoa päin,ihan tahallaan.. Pienempi on onneksi aika rauhallinen tapaus,mutta kyllä kuitenkin kiukuta osaa. Ei viihtyis maassa yhtään,vaan sylissä pitäis olla jatkuvasti. Ja sen kyllä myös kovaan ääneen ilmoittaa.

Isompi on n.6h päivässä hoidossa ja käyn pienemmän kans sellasessa vauvaryhmässä 3pvää/vko (joka tarkoitettu vaikeessa elämäntilanteessa oleville). Ja tähän asti nää onkin suht koht riittänyt.
Mutta nyt ei tunnu enää riittävän :(
Huudan tuolle isommalle ihan kokoajan ja tulee tosi rumastikkin välillä sanottua. ja itkeskelen vähän väliä kun on niin ahdistava olo ja tuntuu niin mahdottomalta tää tilanne,kun apua en saa yhtään mistään.
Omalle äidilleni koitin tunteitani kuvailla niin tokas vaan että "kyllä sä jaksat".. ei tietoakaan että auttas mitenkään. Ja ketään muitakaan ei ole.

Niin mietin tässä että uskallanko ottaa sosiaalitoimistoon yhteyttä?
Se on vaan niin iso kynnys.. :/
Tukiperheestä uskoisin olevan apua,mutta nekin taitavat olla aikalailla kiven alla.

Tää on varmaan nyt ihan sekava sepustus,mutta jos joku osaa mitään kommentoida niin olis tosi kiva.

miksi äitisi ei auta? eikö ketään tätiä, setää, serkkua ym, joka voisi ottaa vaikka yökylään? Miten miehesi? etkö voisi lähteä vaikka joskus vkonlopuksi lepäämään jonnekin jos miehesi katsoisi?

Ota ihmeessä yhteyttä sosiaalitoimistoon. Saat varmasti apua. Tuo on kyllä niin surullista, miten läheisetkin ihmiset ohittavat toisen hädän ja kääntävät noilla sanomisillaan henkisesti selkänsä. :( Voimia Sinulle kovasti!

ota yhteyttä sossuun tai sitten terveydenhoitajalle soitto aamulla, sanot rehellisesti omat tunteesi ja kerrot ettet jaksa, ainakin heidän pitäisi osata ohjata apua sinulle oikeasta paikasta, hyvä että kynnys hakea apua ei ole liian korkea sinulle, voimia!

Soita neuvolaan tai sossuun, ihan rohkeasti, ja kerro rehellisesti että voimasi ovat tosi vähissä.

Uskon ja toivon, että saat jonkinlaista apua :hug:

Sellainenkin tuli mieleen, että voisiko sulla olla myös masennusta?

Muistathan, että kuka tahansa voi väsyä. Sinulla ei ole mitään syytä hävetä tai tuntea alemmuudentuntoa.

Alkuperäinen kirjoittaja äidä:
Uskon, että sulla tosi rankkaa. Ootko aatellu kodinhoitajaa/perhetyöntekijää? Meillä kävi, kun väsyin kuopuksen vauvaaikana ja siitä oli apua.

Meillä kävi kesällä kodinhoitaja kuukauden 2krt/vko,kun pienempi oli ihan vauva ja tosi huono nukkumaan ja esikoisella oli kesäloma hoidosta. Mutta täällä tuota kodinhoitajaakaan ei saa pidemmäksi aikaa ellei ole lastensuojelu-asiakas. Mulla on jotenkin niin korkee kynnys tuohon asiakkuuteen,ehkä turhaankin. Mutta pelkään että ne sitten pienestäkin virheestä vie lapset kun syyniin joutuu :( Kun näitä tarinoita on tullut kuultua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi äitisi ei auta? eikö ketään tätiä, setää, serkkua ym, joka voisi ottaa vaikka yökylään? Miten miehesi? etkö voisi lähteä vaikka joskus vkonlopuksi lepäämään jonnekin jos miehesi katsoisi?

ei ole miestä. Ja ei myöskään lapsilla isää. Mutta ei siitä sen enempää.. Niin,ja äidilläni on alko-ongelmaa yms,niin ei jotenkin yhtään jaksa lapsia. Hermostuu ja väsyy ihan hetkessä.. Ja kai se pullo vetää niin että ei siitä malttais olla erossa..

Jos soittaisit neuvolan tädille, niin antaisi sinulle oikeat kontaktit, mihin ottaa yhteyttä. Itse olen myös uupunut, kävin työterveyslääkärin luona itkemässä ja sain sieltä apua. Kunnallahan on myös perhetyöntekijöitä, jotka auttavat.

Ota asia neuvolassa puheeksi. Terkkarin kautta voit myös saada perhetyöntekijän apua. Itse en kääntyisi ensimmäiseksi sossun puoleen, ellet sitten ole jo asiakas. Meille aikoinaan ihan sairaalan sosiaalityöntekijä suositteli neuvolan kautta kyselemään perhetyöntekijää, kun meillä lapsi oli kuukausia sairaalassa ja isommat kotihoidossa. Kävin siis lasta hoitamassa joka päivä. Saatiin sitten muuten asia järjestettyä kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Soita neuvolaan tai sossuun, ihan rohkeasti, ja kerro rehellisesti että voimasi ovat tosi vähissä.

Uskon ja toivon, että saat jonkinlaista apua :hug:

Sellainenkin tuli mieleen, että voisiko sulla olla myös masennusta?

Muistathan, että kuka tahansa voi väsyä. Sinulla ei ole mitään syytä hävetä tai tuntea alemmuudentuntoa.

En osaa sanoa masennuksesta,vaikka olenkin sitä joutunut lähipiirissä useinkin vierestä seuraamaan. Mutta saattaa jonkun asteista masennusta olla,ehkä..
Meidän neuvolan täti on vähän sellanen että tokasee joka asiaan "sellasta se on lasten kanssa.." tms,mistä ei ole kyllä yhtään apua. Niin hänelle varmaan turha puhua.

Mulla aikoinaan auttoi kun palasin työelämään, en kylläkään silloin vapaaehtoisesti vaan rahallisen pakon edestä ja nyt vuosien jälkeen todennut, että se oli meidän perheen pelastus kaikin tavoin.

Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
En osaa sanoa masennuksesta,vaikka olenkin sitä joutunut lähipiirissä useinkin vierestä seuraamaan. Mutta saattaa jonkun asteista masennusta olla,ehkä..
Meidän neuvolan täti on vähän sellanen että tokasee joka asiaan "sellasta se on lasten kanssa.." tms,mistä ei ole kyllä yhtään apua. Niin hänelle varmaan turha puhua.

Höh, ei neuvolantädit tuollaisia saisi olla :(
Entäs terveyskeskuslääkäri? Sellaiseenkin voit ottaa yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ota asia neuvolassa puheeksi. Terkkarin kautta voit myös saada perhetyöntekijän apua. Itse en kääntyisi ensimmäiseksi sossun puoleen, ellet sitten ole jo asiakas. Meille aikoinaan ihan sairaalan sosiaalityöntekijä suositteli neuvolan kautta kyselemään perhetyöntekijää, kun meillä lapsi oli kuukausia sairaalassa ja isommat kotihoidossa. Kävin siis lasta hoitamassa joka päivä. Saatiin sitten muuten asia järjestettyä kuitenkin.

täällä ei siis noita perhetyöntekijöitä saa kukaan muu kuin ls-asiakkaat. Tosi tyhmä systeemi..

Itse olin niin väsynyt parivuotta sitten,että soitin suoraan päivähoidon perhetyöntekijälle ja kerroin asiani...seuraavanapäivänä perhetyöntekijät tulivat käymään ja juttelemaan.
Kävivät säännöllisesti muistaakseni viikottain...nykyään ei ole enää tarvetta käydä,kun lapset ovat jo isompia.
Mutta voin edelleen soittaa jos tulee tarvetta:)
Mutta suosittelen että otat yhteyttä perhetyöntekijöihin.

Yhteistyössä