osaako mies olla isä, jos hänellä ja omalla isällään huono suhde..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
miehelläni on lapsuudesta tähän päivään ollut huono suhde isäänsä.. lapsena näki juopuneena.. nyt on niin pahan äitipuolen kynsissä ettei saa kunnolla edes tavata poikaansa..
mun miestä tää loukkaa syvästi.. nään oikeen sen tuskan ku sen isä peruu niiden tulon meille tms.. mut jos isänsä soittaa et tuu käymään ni mies on siellä 5minuutissa..
ja nyt musta tuntuu siltä ettei mies myöskään osaa olla isä meidän lapselle.. oon yrittänyt sanoa et etkai sä halua samallaista oloa meen pojalle ku sulla on.. mut ei se oikein auta.. sanoo vaan ettei oo nähnyt miten perheenisän kuuluu toimia, joten ei osaa.. miehellä muutenkin masennusta.. joten miten kannustaisin häntä olemaan parempi isä..?

onks kukaan huomannut samaa? ihan ku mies pelkää et menettää poikansa niinku menetti isänsäkin..

Minun miehellä on huono suhde isäänsä,isänsä lähti toisen naisen mukaan kun mieheni oli 1 kk vanha.Ovat juuri ja juuri väleissä toistensa kanssa,pakolliset jouluntoivotukset yms hoidetaan ja kerran-pari vuoteen kyläillään.Isäpuoleensa,jota on pitänyt "isänään" koko elämänsä,on myöskin tavallaan pakon edessä väleissä ja harvakseltaan yhteydessä.Pienenä poikana on joutunut katsomaan kun tämä isäpuoli humalassa pieksi hänen äitiään,oli viikonloput ja välillä viikotkin humalassa.Lapsiin ei kuitenkaan kajonnut,mutta äiti sai senkin edestä turpaansa lasten nähden.
Mieheni rakastaa poikaamme yli kaiken,ja on sanonut että poikamme joutuu kärsimään mitään sen suuntaistakaan mitä hän on kokenut vain hänen kuolleen ruumiinsa yli.On todella hyvä ja rakastava isä.

Osaa. Mulla on huono äitisuhde ja omasta mielestä oon ihan riitttävä äiti omilleni. Itse olen käynyt lapsuuttani läpi ihan vaan paljon asioista puhumalla. Kai ne ongelmat pitää ensin itse tiedostaa, että niitä voi muuttaa ja koittaa löytää ratkaisuja. Sitä ymmärtää omia reaktioitaan ja ajatuksiaan, kun niitä käsittelee ja päättää, että meillä tehdään toisin.

Varmaan vaikea sivusta koittaa muuttaa ja vaikuttaa asioihin, mutta ainakin positiivisella palautteella saa paljon hyvää aikaan.

Osaa.

Mutta joitain piirteitä voi korostua esim. suuttuessa tmv...

Meidän neidit sanoi vanhemmiltani yökyläilemästä tultuaan, että "Kuulostit äiti ihan mummulta" kun huusin heitä hammaspesulle "Hei tytöööt"...
Siskonikin välillä mainitsee, että "Alat kuulostaa meidän äidiltä"... :o

Mun miehelläni on ollut surkea isä ja mun mieheni taas on lapsille todella hyvä isä. Me on asiasta puhuttukin ja mies on sanonut, ettei se halua omien lastensa kokevan samaa kun se vaan, haluu että niillä on isä joka on läsnä ja välittää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tai sit mä vaadin liikaa:(

Niin, tai sitten hän on hyvä isä, mutta sinun henk.koht näkemys asiasta on vain..vähän erilainen.

Millä tavalla hän ei sinun mielestä täytä normaalin keskiverto isän roolia ?

Terveisin
Jussi

joo, kyllä vaan osaa...tosin on työstänyt asiaa jo pitkään ja raskauteni aikana oikeen paljonkin. Nykyään on hänenkin isänsä ihan ok ja hyvä ukkikin,mutta lapsuutensa vietti aika rankoissa oloissa johtuen äidin kuolemasta ja senjälkeisestä isän alkoholin käytöstä.
Aivan tosi upea iskä meidän 10kk vauvalle :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Mun miehelläni on ollut surkea isä ja mun mieheni taas on lapsille todella hyvä isä. Me on asiasta puhuttukin ja mies on sanonut, ettei se halua omien lastensa kokevan samaa kun se vaan, haluu että niillä on isä joka on läsnä ja välittää.

Meillä sama juttu! Mieheni ei halua missata sitä aikaa kun lapset ovat pieniä, vaan osaa arvostaa sitä. Ja on meilläkin sanonut monta kertaa, että haluaa itse tehdä toisin kuin oma isänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Blissss:
Ei näköjään osaa. Ainakaan meidän tapauksessa... tekee pojalleen just saman minkä oma isänsä teki aikanaan. Eli katoaa ja hylkää.

Silloin ei varmaan ole huonoa suhdetta, jos ei ole suhdetta lainkaan... Osaa olla. Ainakin mun mies.

Yhteistyössä