Osaako teidän vauvat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wesuwius
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

wesuwius

Jäsen
27.06.2010
128
0
16
Kouvola
...syödä tuttia? Meillä on 1 kk ikäinen poika ja siltä tippuu KOKO ajan tutti suusta just ku on nukahtamassa (ja muutenki aina) ja sit uni häiriintyy ja huuto alkaa -__- Oppiikohan se vai pitääks olla koko ajan nostamassa tuttia?

Meidän 4,5kk ikäinen tyttö ei ole koskaan osannut syödä tuttia. Ekoina viikkoina yritettiin opettaa, mutta historiallisia tuttihetkiä kertyi yhden käden sormilla laskettava määrä. Muutoin tyttö sylki tutin samantien pois ja alkoi kauhea huuto. En ole itse joutunut toimimaan tuttina, ja kun näin pitkälle on päästy, on kaikki tutitkin jo heitetty roskikseen. Eivät kaikki vauvat yksinkertaisesti opi syömään tuttia, mutta olen kuullut niitäkin tarinoita, että sitkeä yritys palkitaan ja vauva oppii tutin syömisen.

meillä poika alkaa olla jo kohta vuoden eikä koskaan tutti kelvannut. mut eipähän tarvinnut vieroittaakaan eikä nousta yöllä nostaan tuttia suuhun. ;) vieroitushan pitäisi tehdä kun hampaita alkaa tulemaan.
itsekin toimin tissituttina monta kuukautta, mut ei todellakaan kannata ryhtyä siihen!!! semmoinen 5-6kk ikäinen herää öisin vain huvittelemaan tissiin kans ja järki siinä itsellä lähtee. lastahan ei sinänsä tarvitse nukuttaa vaan se kannattaa opettaa nukahtamaan itsekseen. itse opetin vauvan 6kk iässä nukahtamaan sänkyyn itse ja sen jälkeen alkoi nukkua öitä putkeen. tissinhän kuuluu olla vain ruokailua varten. ;)

Meillä on neljästä lapsesta vain yksi syönyt tuttia. Muut eivät vaan ole oppineet, vaan tissi on parempi.

Ja mitä tulee tissillä nukuttamiseen, niin meillä on kaikki nukkuneet tissille - ei ole auttanut minkään valtakunnan kutittelut sun muut, että olisivat pysyneet hereillä tissitellessään. Että milläs sitten opetat nukahtamaan itsekseen... :whistle: Ja kerrottakoon vielä, että oikein hyvin ovat nuo kolme isompaa oppineet nukahtamaan myöhemmin itsekseen, vaikka onkin tissitainnutettu pienenä ;) Neljännestä ei vielä tiedä, kun on vasta 3 kk...

Ei ikinä oppinut imemään tuttia. Tyttö on nyt yli 9 kk ja toimin edelleen tuttina, myös öisin ja nukutettaessa. :/ En tiedä, milloin hän siitä luopuu, vai imisikö sitä vielä 6 vuotiaanakin. Tuntuu olevan tissiaddikti. En jaksaisi mitään koulujakaan alkaa pitämään.

Meillä poika nyt 8kk ja ekat 5-6kk sama juttu kuin teillä - ei vaan pysynyt tutti lainkaan suussa. Sit yhtäkkiä rupesi sitä syömään noin puolen vuoden iässä aina silloin kun ruvettiin rauhoittumaan ja nykyään syö sitä päivisin väsyneenä, päiväunilla ja jos mennään rattaiden kanssa kaupungilla tykkää tuttia imeskellä, todennäköisesti saa siitä turvaa kun on hälinää ja melskettä ympärillä. Yöllä puolestaan ei syö tuttia koska ei sitä hälle anneta sen tähden että herää heti sen tippuessa. Ilman tuttia kun nukahtaa, nukkuu yön putkeen n. 20-06 sit taas tuttia sais olla koko aika laittamassa. Päivätutista luulen että on huomattavasti helpompi vierottaakin sitten kun sen aika tulee.

Yhteistyössä