Osaatko hoitaa raha-asiat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aikuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aikuinen

Vieras
pelottoman monella täälläkin tuntuu olevan vaikeuksia rahan käytön suhteen....
miten teillä on noin päässyt asiat lipsumaan?

Joillakin tullut palautuksiakin tonni tolkulla ja laskuihin menny,miten voi elää aikuiset? noin leveesti yli varojen.

itellä piisaa aina rahat vaikka tulot ovat tällä hetkellä melko vähäiset mut ne täytyy osata suhteuttaa!

en elä yli varojen enkä tee mitään vippiä mihinkään suuntaan.

no,mä olenki jo aikunen nainen ja nähnyt elämää:)

Kun olin 16v osasin hoitaa raha-asiani niin ettei rahat koskaan olleet loppu.

Sen oppii kun tietää ettei rahaa tule mistään yllärinä lisää tai ei voi luottaa siihen, että vanhemmat auttaa.

Nykyisin hoidan raha-asiat paljon huonommin, jos olisin yhtä tarkka kuin nuorena olisin multimijonääri jo :D

Ei ole ikinä ollu rahat loppu, palkastaki jää yleensä ylimäärästä tilille lojumaan.
Sen on vanhemmat opettanu todella ankaralla kädellä, miten raha-asiat hoidetaan. Ja se oppi istuu tiukassa. Mullaki kuitenki 3 omistusasuntoa ja auto, ei senttiäkään velkaa.

Eipä meilläkään ole ongelmia rahan käytössä. Aina on pari sataa ainakin tilillä kun seuraava palkka tulee. Palautuksia tuli n1500e eikä senttiäkään tuhlattu. Vasta lauantaina kauppoihin :)

Ei tarvitse olla aikuinen selvitäkseen raha-asioiden hoitamisessa.

Ja aina mulla on rahaa,tulot 290e kuussa.Ja hyvin pärjää.
Koskaan en ole lainaa vielä ottanut,vuokralla vielä sit kun töihin palaan mietitään asunto asiat uudelleen.Mutta kyllä välillä tekisi mieli shoppailla mutta kun ei voi.
Monelle kulutus tuo hyvän olon,mikä aika erikoinen psykologinen juttu...se lienee syynä tuhlailuun ja ylilyönteihin.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä