Osaavatko miehenne tehdä tai ostaa edes ruokaa koko perheelle ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meillä ei oikein onnistu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Osaa sekä ostaa että laittaa ruokaa... ei vain useimmiten viiti kun oon huonosti kouluttanu :ashamed: ts. suoraan sanottuna passannu pilalle :laugh:

?? En käsitä tätä "kouluttanut" ja "passannut pilalle" -termistöä. On ihan mennyttä puhetta. Ettekö te ole kaksi aikuista ihmistä vastuussa omista teoistanne. Jos mies ei tee tarpeeksi kotitöitä, ei se todellakaan ole sun "koulutuksen" vika. Jos sussa vikaa on, niin ehkä siinä, ettet jätä tarpeeksi tekemättä tai sano sille miehelles, että tekis. Muuten se tekemättömyys on kyllä ihan sen miehen oma vika...

:hug: toiovttavasti käsität tän :)

Ei osaa ilman kauppalistaa ostaa mitään, usein vielä jopa soittaa kaupasta ostaako sen tai tän tuotteen. :headwall:
Ruuanlaitossa on myös nyhverö, ja haluaa tietää laittaako tl suolaa tai pippuria. Mammanpoika ja äitinsä passaama, parhaani yritän että oppis jo nää jutut pikkuhiljaa.
Helvetti.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Osaa sekä ostaa että laittaa ruokaa... ei vain useimmiten viiti kun oon huonosti kouluttanu :ashamed: ts. suoraan sanottuna passannu pilalle :laugh:

?? En käsitä tätä "kouluttanut" ja "passannut pilalle" -termistöä. On ihan mennyttä puhetta. Ettekö te ole kaksi aikuista ihmistä vastuussa omista teoistanne. Jos mies ei tee tarpeeksi kotitöitä, ei se todellakaan ole sun "koulutuksen" vika. Jos sussa vikaa on, niin ehkä siinä, ettet jätä tarpeeksi tekemättä tai sano sille miehelles, että tekis. Muuten se tekemättömyys on kyllä ihan sen miehen oma vika...

Huh huh, huomasitko tuota nauruhymiötä? (Se tarkoittaa yleensä huumoria.)

Ja eikös tässä puhuttu ruoanlaitosta eikä kotitöistä yleensä? Eihän kukaan ole sanonutkaan, ettei mies osallistu mihinkään kotitöihin. Kyllä meillä ainakin kotityöt jotenkin on jakaantunut että mies ei laita juuri koskaan ruokaa tai siivoa, mutta minä taas en juuri koskaan lämmitä takkaa tai tee lumitöitä. Mitä pahaa siinä on? Ei se tarkoita sitä, ettei niitä osaisi jos pakko olisi.

ETTÄ MIEHENNE IHAN TOTTA TOSIAAN TEKEE RUOKAA... JA USEIN? Mistä sellasen miehen löytää ;) meillä kyllä ei tod tee!!!!!!!!!!! Kaupasta osaa kyllä suunnilleen tuoda mitä pitääkin, ilman listaa! Olishan se tosi ihanaa jos mieskin edes kerra kk tekis sen ruuan... vau!

Alkuperäinen kirjoittaja kade:
ETTÄ MIEHENNE IHAN TOTTA TOSIAAN TEKEE RUOKAA... JA USEIN? Mistä sellasen miehen löytää ;) meillä kyllä ei tod tee!!!!!!!!!!! Kaupasta osaa kyllä suunnilleen tuoda mitä pitääkin, ilman listaa! Olishan se tosi ihanaa jos mieskin edes kerra kk tekis sen ruuan... vau!

Meillä ainakin. Siis kyllä ihan takluuvarmasti useammin kuin minä. Tykkää kokata.

Alkuperäinen kirjoittaja kade:

:wave: Eilen kauriin vasaa!!!

Osaa, tekeekin yleensä ruokaostokset, minä vain shoppailen kaikkea muuta kuin ruokaa ja mies tekee pääsääntöisesti ruuat. Mulle jää kattaus, salaatin teko, jälkkäreiden teko ja pöydän siivoaminen :D

ei osaa mies tuoda kaupasta muuta kuin kaljaa ja tupakkaa ilman minun tekemää ostoslistaa, yhen kerran on tehny makaroonilaatikon ja muutaman kerran paistanu ranskiksia ja makkaraa yheksän vuoden yhteiselomme aikana... Ei pääse hurraamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Tietysti osaa. Eihän se nyt ole mikään vajakki,

Mun mieheni ilmeisesti on vajakki sitten :/

Ei oikein osaa hahmottaa mitä järkevää ja terveellistä tuoda kaupasta jos en anna ohjeita. Toisi limsaa, valmisruokia, herkkuja ja kaikenlaista kivaa. Ruokaa olisi yhdeksi päiväksi, herkkuja viikoksi ja rahaa olisi mennyt n.150?
Pari viikkoa sitten laitoin viestin töihin että tuo jotain ruokaa illaksi en jaksa kauppaan kun kipeä olo. Toi 4 pakettia sushia. Aika kallis iltapala kun melkein 50?.

Eiköhän tuo nopeasti oppisi ja hahmottaisi jos alkaisi käymään kaupassa säännöllisesti mutta minä käyn lähes poikkeuksetta käytännön sanelemana.

no tottakai osaa, ja tekeekin. tosin nykyään olen itse niin innostunut ruoanlaitosta, että teen lähes aina ruoat, vaikka se mieskin osaisi. :D

mutta kaupassa ei osaa käydä ilman kauppalistaa. :kieh:

Yhteistyössä