Osaisinkohan mä tehdä suikalelihakastikkeen...auttakaa :) *valmista tuli*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KangasP-Akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KangasP-Akka

Aktiivinen jäsen
30.01.2009
5 383
0
36
Mä oon totaali tumpelo ruuan laitossa. Leipoa kyllä osaan kunhan on ohje.
Kaapissa olis suikalelihaa ja kermaa ja niistä pitäis saaha kastike aikaseks ja perunat keittää (no ne mä saan ehkä keitettyä ilman neuvoja)
Mutta siis netistä jonkumoisen ohjeen löysin mutta kauanko niitä lihoja pitää paistaa ennko lykkää mausteet ja veten sekaan ja jättää hautumaan kannen alle? Ja millä asteella haudutetaan 3 vai 2? :whistle:
Mies ois varmaa ilonen jos olis ruokaa kun tulee töistä...

*** Osasin, kiitos teidän ohjeiden :D vaikka miestä hieman hymyilyttikin kun tuli töistä ja kurkisti pannulle...sanoin sille että tää on sitte tehty netistä löydetyllä ohjeelle ja palstalaisten neuvoilla :D sitte se meni ja lisäs sinne suurustetta ja hyvää oli**** ehkä kokkaan toistekkin.

paista lihoja pannussa n.10 min,lisää vähän vehnäjauhoja sekaan ja sekoittele vielä vähän aikaa.Lisää vettä ja hauduta kannen alla niin että vähän poreilee n.20 min. lisää mausteita jos ei ollut liha marinoitua.

Ei ole todellakaan vaikeeta :)

Laita pannulle öljyä, mausteita mielesi mukaan ja sipulia. Kuullota nämä ja mausteet tulevat esille parhaiten JUURI NÄIN! :D

Sitten laitat vaan lihat ruskistumaan. Ruskistat noin 10 minuuttia (kyl kai sä näet siellä paikanpäällä, millon on väriä saaneet), sitten lisäät vähän jauhoja ja sekoitat hyvin ja sitten vettä päälle. Jätä hautumaan ja lisää lopussa kerma :)

Ei pitäis olla vaikeeta.

Ruskista lihat paistinpannulla. Noin vartti. Ja pieni vihje minkä opin anopilta. Vaikka pakkauksessa sanotaan hauduta noin 20 min. Hauduta noin tunti. Silloin lihatkin on pehmeää. Itse en näet tykännyt yhtään kun liha oli tuon 20 min jälkeen vielä sitkeähköä (onks toi ees sana). Tupla-aika ainakin...

Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Ruskista lihat paistinpannulla. Noin vartti. Ja pieni vihje minkä opin anopilta. Vaikka pakkauksessa sanotaan hauduta noin 20 min. Hauduta noin tunti. Silloin lihatkin on pehmeää. Itse en näet tykännyt yhtään kun liha oli tuon 20 min jälkeen vielä sitkeähköä (onks toi ees sana). Tupla-aika ainakin...

Samaa mieltä, mieluummin tunti haudutusta. Tosin joidenkin valmistajien suikaleliha on niin ala-arvoista, ettei sitä mikään hauduttaminen pelasta (kaikenmaailman jänteitä ja kalvoja joka palassa, yöks).

Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
hei laitetaanko sinne kylmää vettä vai lämmintä? :ashamed: :D mä oon joskus nähny ko joku lämppäs vedenkeittimellä vettä kastikkeeseen...

Minä laitan nykyään aina kuumaa vedenkeittimestä, koska tuo hella on niin hidas. Tulee nopeammin valmista.

hei laitetaanko sinne kylmää vettä vai lämmintä? :ashamed: :D mä oon joskus nähny ko joku lämppäs vedenkeittimellä vettä kastikkeeseen...

Kuumaa. Kylmä vesi keskeyttää/hidastaa kypsymisen.

Ja ehdottomasti hauduta tuo tunti kuten on neuvottu! 20 min jälkeen vielä ihan liian sitkeää, ei syö susikaan. Tunti tai yli niin on murakkata :)

Mä oon totaali tumpelo ruuan laitossa. Leipoa kyllä osaan kunhan on ohje.
Kaapissa olis suikalelihaa ja kermaa ja niistä pitäis saaha kastike aikaseks ja perunat keittää (no ne mä saan ehkä keitettyä ilman neuvoja)
Mutta siis netistä jonkumoisen ohjeen löysin mutta kauanko niitä lihoja pitää paistaa ennko lykkää mausteet ja veten sekaan ja jättää hautumaan kannen alle? Ja millä asteella haudutetaan 3 vai 2? :whistle:
Mies ois varmaa ilonen jos olis ruokaa kun tulee töistä...

Mitä lihaa? Jos nautaa niin hauduta ainakin pari tuntia että on mureeta. Possulle riittää puoli tuntia.

Yhteistyössä