Osaisko joku auttaa? Mitä tehdä kun EI vaan tule raskaaksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bullmastiffi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bullmastiffi

Aktiivinen jäsen
23.01.2007
2 303
1
36
Me ollaan miehen kanssa puolitoista vuotta jo ns. yritetty :( ja ei tulosta, edellisestä suhteesta minulla on lapsi, ja nykyisen miehen kanssa haluttaisiin lapsi mutta ei..

tämä asia on aika paljon repinyt meitä molempia hajalle, :'( ei jaksaisi enään kuulla sitä että:" kyllä se vielä tärppää"

tuntuu että eikö meille sit suoda lasta??
itkenyt olen monta viikkoa asian takia, onko minussa vikaa?? :(

meillä ei ole yhtään lasta, kaksi km takana ja viimeisestäkin kohta jo vuosi.

Alkaa jo turhauttamaan ja seksikin maistuu pakolle.

Olo on katkera kavereita kohtaa jotka jo tekee toista tai kolmatta lasta ja itsellä ei onnistu.
Sitten sieltä lähetellään viestiä et "joko siellä onnistuu kun ei mitään ole kuulunut, ja ainiin, meillä on uusi jo tulossa"...arrgghhh.... :headwall:

Meilläkään ei ole vielä yhtäkään lasta ja reilu pari vuotta olemme yrittäneet.. Kertaakaan ei ole edes tarvinnut raskaustestiä tehdä eli menkat ovat olleet melkein aina liiankin täsmälliset.. kerran tein kokeilu mielessä yhden testin, koska kolmessa hankkimassani testissä on parasta ennen päiväys ensi keväänä, mutta negaahan se näytti ja menkat alkoivat seuraavana päivänä..

Kyllä tää välilllä tuntuu aika stressaavalta, varsinkin ku tossa alkusyksystä kävimme mun mummolassa kahta tätiä ja setää tapaamassa.. yks täti sit alkoi kyselemään, että koskas me hankitaan lapsi.. mun veli sai toisen lapsen tossa kesän alussa, joten sen takia sitten kyseli meiltä noita lapsi asioita.. vastasin siihen, että emme ole vielä edes harkinneet.. en ole kertonut ku parille kaverilleni meidän vauvan yrittämisestä.. no, tää täti sit sanoi, että eihän sitä tarvi harkita vaan tehdä.. jotenkin tuli sellainen olo, että lapsen tuleminen on vain itsestään selvyys, jos vain yrittää.. minun kahdella kaverilla on lapsia ja sit kahdella sisaruksellani, joten kyllä se välillä kirpaisee, ku itsellä se ei meinaa millään onnistua.. ovulaatiotestejäkin on tullut tehtyä, mutta vaikka se on näyttänyt positiivistä, ei tärppiä oo tullut.. :/ onneksi kaverit ovat jaksaneet tsempata ja kannustaa.. mutta nyt menemme sillä periaatteella, että katsotaan miten käy.. toivoa ei oo paljoa oo, mutta koitetaan kuitenkin..

en tiedä sun tilannetta,ootko jo ollu lääkäris,mut sanoisin että jos itte olisin samas tilantees,niin olisin varmaan jo kovaa menos lääkäriin ja hakemaan jotain apukeinoja :D eli sinne lapsettomuushoitoihinhan voi mennä vaikka oliski jo yks lapsi...

hirveesti zemppiä!!!ja voimia :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Nasuliini-84:
en tiedä sun tilannetta,ootko jo ollu lääkäris,mut sanoisin että jos itte olisin samas tilantees,niin olisin varmaan jo kovaa menos lääkäriin ja hakemaan jotain apukeinoja :D eli sinne lapsettomuushoitoihinhan voi mennä vaikka oliski jo yks lapsi...

hirveesti zemppiä!!!ja voimia :hug:

mutta mä olen niin urpo, että en tiiä siis mille lääkärille varaan ajan :( elikkäs ihanko tavalliselle terveyskeskus lääkärillekkö? vai mainitsenko asiasta pojan seuraavalla neuvola käynnillä ja kysyn sieltä neuvola tätiltä että mitä kannattas tehdä?

soitat ihan terveyskeskukseen!!!ja tee se pian! :D kyllä ne sieltä osaa auttaa eteenpäin!ja sitten vaan painokkaasti vaadit pääsyä jollekkin lääkärille!tosta toisen lapsen lapsettomuudesta oli jossain vauva-lehdessä juttua ja siinä oli että aivan liian kauan ihmiset oottaa jos toista lasta ei kuulu.eli kyllä sillonki saa apua hakea!kyllä se siitä!!!! :hug:

Meillä on miehen kanssa sellanen vuosi ja viisi kuukautta yritystä takana. Toivottua tulosta ei ole tullut. Keväällä 07 otin yhteyttä omaan terveyskeskuslääkäriin, joka määräsi mut verikokeisiin. Näiden jälkeen saatiin lähete lapsettomuustutkimuksiin. Syyskuussa oli ensimmäinen aika. Homma edennyt nopeesti. Meiltä otettiin verikokeita, mua on ultrattu kaksi kertaa ja myös verikokeissa käynyt kierron alussa ja lopulla. Miehen spermanäyte on tutkittavana ja siitä saadaan tuloksia ehkäpä viikon kuluttua. Eli noin kuukausi on oltu tutkimuksissa ja kohta on jo selvitetty, onko mitään vikaa, miksi ei tärppää.

eli huomenna mitä otan niskasta kiinni ja soitan terveyskeskuslääkärilleni eli varaan sieltä ajan, mua vaan hävettää tosi paljon selittää siihen ajanvaraukseen mikä on se syy miksi mun pitää päästä lääkärille, ja tiiän että joutuu odotaa monta kuukautta sitä aikaa...

toivottavasti saisin pian sen ajan sitten.. mä meen sinne kyllä nyt ihan ilman miestä..

PojanÄiti04: Ei siinä ole mitään hävettävää. Kerrot vaan miten asiat on. Et varmasti oo ainut, joka soittaa tuosta asiasta. Meitä on monta!!! Valitettavasti...
Itseäni ainakin helpotti kun kävin ultrassa tarkistuttamassa, että kaikki on kunnossa.

Ite varasin ajan perhesuunnitteluneuvolan gynelle ja sieltä lähti hyvin käyntiin, että voit soittaa joko sinne tai pojan neuvolaan, jos siellä tuntuu helpommalta asiaa "selittää". Myös tk-lääkäri tekee lähetteen, että sinnekin voit soittaa, eikä tarvi ajanvaraukseen mitään selittää, miksi ajan haluaa, voithan vaikka pyytää aikaa gynelle, se gynen tutkimus tehdään kuitenkin, kun hoitoja aloitellaan. Tervetuloa lapsettomuuspuolelle, siellä on pinoja tästäkin aiheesta.

Mulla on itellä yksi lapsi entisestä liitosta, eikä se ollut ongelma. Lapsettomuutta nyt takana 5v, mutta pitkä aika on ollut meille tietoinen valinta.

Alkuperäinen kirjoittaja PojanÄiti04:
toivottavasti saisin pian sen ajan sitten.. mä meen sinne kyllä nyt ihan ilman miestä..
Kannattaa kyllä soittaa :)

Mulla ei mies ollut mukana terveyskeskuksessa. Ensimmäiseen käyntiin Kätilöopiston perhesuunnittelupolilla piti miehen olla mukana ehdottomasti.

Kyllä muakin hiukan "hävetti" soittaa tk:hon ja kertoa asian syy, mutta siinä ei kyllä oikeesti ole mitään hävettävää.

Yhteistyössä