Osaisko joku kertoa miten sitten erottaa synnytyssupistukset harjoitussupistuksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "odottaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"odottaja"

Vieras
Nyt on ollut harjoitussupistuksia muutaman viikon, aiemmin ei edes päivittäin, mutta nyt jo päivittäin ja monta kertaa päivässä. Aina vaan useammin. Mistä tiedän sitten kun alkaa synnytyssupistukset? Tuleeko niitä sitten koko ajan? Ja nyt siis rv 35+1. Nää supistukset on sellaisia että vetää mahan jäykäksi ja tuntuu myös selässä. Sen jälkeen iskee aina kauhea kakkahätä.

Kyllä ne oikeat supistukset huomaa sitten pitkästä kestosta ja kivun laatu on voimakas. Itse en kyllä enään huomannut sitä mahan kovettumistakaan kun kipu oli niin kova kun taas harkkasuppareissa se mahan kovettuminen aiheutti lievää epämukavaa oloa.

mulla oli harkkasupistuksia harvakseltaan, mutta ne eivät olleet juurikaan kivuliaita. Synnytyssupistukset alkoivat säännöllisinä vaikkakin alkuun harvoin, ja ne sattuivat ihan eri malliin.

Mulla oli kans monta viikkoa harjoitussupistuksia, jotka oli aika säännöllisiä ja kipeitä.
Kun sitten synnytyssupistukset alkoivat, en aluksi edes tajunnut sitä - mutta parin tunnin kuluttua supistukset alkoivat tasaisesti voimistua ja selkää alkoi polttaa niin kovin, että piti alkaa ihan tosissaan kiinnittää huomiota hengitykseen ja asentoihin. Synnytyssupistukset myös tihenivät kun liikuin, toisin kuin harjoitussupistukset, jotka monesti loppuivat, kun vaihtoi asentoa tai lähti liikkeelle.

Ei tohon tosiaan oikein voi muuta vastata, kuin että kyllä sen sitten huomaa!

Jos mietit, että onko harjoitussupistus, niin silloin se on... Kyllä huomaat kun tosi kyseessä.
Jälkeenpäin naurattaa kun luulee, että oli kovat harjotussupistukset...

Onnea koitokseen : )

ei sitä tosiaan heti tiedäkään, parin tunnin jälkeen voi ruveta aavistelemaan jos jaktuvasti voimistuvat ja tulevat säännllisesti. olen tätä ennenkin täällä sanonut, mutta meille sanottiin synnytysvalmennuskessa että jos tuntuu että alkaa supistella niin kannattaa mennä nukkumaan, heräät kyllä sitten kun vauva syntyy!

Mulla ei taasen ollut varmaan koskaan harjoitussupistuksia, mutta synnytyssupistukset tunnistin vain niiden säännöllisyydestä.

Kivuliaita eivät synnytyssupistukseni olleet, joten jos ne eivät olisi olleet säännöllisiä, en olisi niitä välttämättä harjoitussupistuksista erottanut.

Yhteistyössä