Osaisko joku taas auttaa maton virkkaamisessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sikke1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sikke1

Aktiivinen jäsen
17.08.2004
4 133
0
36
Teen Kauhavan kangas-Aitan pieni Paula-matto mallia. En osannut tulkita 8. kierrosta oikein, kun mulle tulee enemmän silmukoita : / Toistoa piti olla 12 kertaa niin mulle tulee enemmän. Edellisellä kierroksella on oikein pylväitä. Niitä on 84.

Laitan kierroksen mitä en osannut tulkita oikein . Viitsiskö joku kertoa selkokielellä mitä siinä tehdään?

8. krs: 3 kjs, 2 p yhteen (= virkkaa yhtä langankiertoa vaille valmis p kahteen peräkkäiseen s:aan, ota lanka koukulle
ja vedä se koukulla olevien 3 s:n läpi), 1 p, 2 p yhteen, *1 p+3 kjs+1 p samaan s:aan, 2 p yhteen, 1 p, 2 p yhteen*,
toista *-* vielä 12 kertaa, 1 p krs:n 1. p:n kanssa samaan s:aan, 3 kjs.

Ohje löytyy täältä:http://www.kangasaitta.fi/kangasaitta/web.nsf/pages/79CB51F79E6BB990C2257A0F005E77DA/$file/Pieni_Paula_matto_2.pdf

Laskin mallista 8. kierroksen pylväitä ja sain niitä 7 jonka jälkeen on ketjusilmukkakaari. Tehdäänkö noi joka pylväät eri silmukkaan?

Kyllä ne pylväät tehdään jokainen omaan silmukkaan, ellei ohjeessa toisin sanota. Eli jos ne pitäis tehdä samaan silmukkaan, olisi se sanottu esim. "2p samaan pylvääseen" tms.

Tuossa ohjeessa niiden ketjusilmukkakaarien väliin tulee yht. 6 pylvästä, joista toinen ja kolmas sekä viides ja kuudes virkataan yhteen.

ymmärsitkö?

Ei kun anteeksi :( Luin uudestaan tuon ohjeen, älä välitä tuosta mun edellisestä kommentista.

Eli ketjusilmukkakaarien väliin tulee 7 pylvästä ja sitä ennen ja jälkeen olevat pylväät samaan silmukkaan. Siis ne pylväät, joista se kaari alkaa ja johon se loppuu (ensimmäinen ja toinen). Ja sitten kolmas + neljäs eri silmukkaan, mutta ylhäältä yhteen, samoin kuin kuudes ja seitsemäs.

Ei kun anteeksi :( Luin uudestaan tuon ohjeen, älä välitä tuosta mun edellisestä kommentista.

Eli ketjusilmukkakaarien väliin tulee 7 pylvästä ja sitä ennen ja jälkeen olevat pylväät samaan silmukkaan. Siis ne pylväät, joista se kaari alkaa ja johon se loppuu (ensimmäinen ja toinen). Ja sitten kolmas + neljäs eri silmukkaan, mutta ylhäältä yhteen, samoin kuin kuudes ja seitsemäs.

Kiitos neuvosta :flower: Juon ensin kahvia ja rupeen sitten kokeilemaan uudelleen.

Yhteistyössä