Osaiskohan ostaa nyt jo etukäteen tytölle ensi talveksi/syksyksi kengät? Tai muuta vaatetta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Ois nyt alennuksessa ulkovaatetta ja kenkiä... mutta noinkohan niitä osaa ostaa oikeaa kokoa ensi syksyksi/talveksi...? Tyttö täyttää kesällä vuoden, mikähän koko menee syksyllä ja talvella? Onhan se tietysti yksilöllistä... Ja kai kengät ainakin oitäisi sitten olla kunnolliset ja juuri sopivat... Ois vaan ollu niin hyvät alennukset merkkivaatteista... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Ois nyt alennuksessa ulkovaatetta ja kenkiä... mutta noinkohan niitä osaa ostaa oikeaa kokoa ensi syksyksi/talveksi...? Tyttö täyttää kesällä vuoden, mikähän koko menee syksyllä ja talvella? Onhan se tietysti yksilöllistä... Ja kai kengät ainakin oitäisi sitten olla kunnolliset ja juuri sopivat... Ois vaan ollu niin hyvät alennukset merkkivaatteista... :(

Niin, se riippuu paljon sun lapses koosta. Jos esim. keskikokoa, niin vuoden- ikäisenä menee 74-80 senttiset vaatteet. Ja talvella varmaankin 86 senttiset. Mutta vain sinä itse osaat sen parhaiten arvioida (ja varsinkin jos sulla on jo isompiakin lapsia niin tiedät siitäkin suurinpiirtein tuon kasvuvauhdin).

Meillä tyttö käyttää nyt 74/80cm, ikää 9kk. Luulisin, että kesällä menee sitten 80/86cm (74 alkavat jäädä nyt pieneksi ). Täyttää kesäkuun alussa 1v.
Tätini oli löytänyt upeat ensiaskelkengät syksyksi 5? (norm. 30? ) ja sanoin, että ottaa koon 22 - menee sitten ainakin varmasti jossain vaiheessa. Sukkia käyttää nyt kokoa 19/21, mutta olen huomannut, että vauvoilla sukkien koko ei vastaa yhtään kenkien kokoa...

Mä en kyllä osaa ostaa. Olen kattellut moneenkin eri otteeseen, että nyt todella olisi kivoja talvivaatteita alennuksessa. Ja muutakin tavaraa tietty. Mutta mä en vaan osaa ajatella, että minkä kokoiset vaatteet menisi ensi talvena. Meillä poika on nimittäin sen verran isokokonen, että ikää on nyt 10kk ja käyttää jo 86cm vaatteita. On jo hetken aikaa pidetty tuon kokoisia. Lähes kaikki 80cm vaatteet jäi pieneksi jo tuossa 8kk kohdilla.